Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل امور امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: ۵۲ درصد از اصناف استان مشمول پرداخت مالیات نمی شوند.

یعقوب نژاد در نشست خبری که ۲۰ مرداد ماه در محل این اداره کل برگزار شد، اظهارکرد: ۱۰ درصد از مودیان این استان بیشتر از یک میلیون تومان و ۳۸ درصد از مودیان نیز کمتر از یک میلیون تومان مالیات پرداخت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی ۹۰ درصد مودیان در این استان یا مالیات پرداخت نمی کنند و یا اینکه کمتر از مبلغ یک میلیون تومان پرداخت می کنند.

یعقوب نژاد در ارتباط با تکمیل فرم های اظهارنامه های مالیاتی نیز بیان کرد: طی سال گذشته ۲۶ هزار و ۶۹۷ فرم اظهارنامه مالیاتی تسلیم شده است و پیش بینی می شود همین تعداد نیز طی سال جاری تسلیم شود.

وی افزود: تاکنون پنج هزار و ۳۰۰ فرم اظهارنامه مالیاتی تسلیم شده است و هنوز حدود ۲۱ هزار مودی، اظهارنامه خود را تحویل نداده اند.

این مقام مسئول در ارتباط با فرارهای مالیاتی پزشکان در استان ادامه داد: پزشکانی که دفترچه بیمه قبول می کنند، ادارات کل بیمه لیستی از آن ها را تحویل اداره مالیات می دهد که ادارات مالیات می توانند میزان درآمد پزشکانی که دفترچه بیمه را قبول می کنند، برآورد کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر اغلب پزشکان خراسان شمالی دفترچه بیمه را قبول می کنند، بنابراین فرار مالیاتی در میان پزشکان استان وجود ندارد.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان شمالی بیان کرد: حوزه درمان این استان دارای ۶۷۰ مودی است که در این حوزه فعالیت می کنند که ۳۵۵ نفر معادل ۵۳ درصد، دستگاه های پوز خود را در سامانه امور مالیاتی کشور ثبت کرده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی ماليات خراسان شمالي خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۰۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان صبح سه شنبه در جلسه بررسی وصول درآمدهای مالیاتی بند (ب) تبصره ۱۱ قانون بودجه اظهار کرد: مالیات یکی از درآمدهای پایدار دولت در تأمین بودجه و هزینه‌های عمومی کشور است.

وی ادامه داد: درآمدهای مالیاتی از مهم‌ترین عوامل رشد و توسعه محسوب می‌شود که منجر به رونق اقتصادی، تحقق عدالت اجتماعی و عمران و آبادانی بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: اختصاص مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بایستی در راستای فرهنگ سازی مالیاتی باشد تا مردم استان آثار پرداخت مالیات را لمس کنند.

وی گفت: وقتی افراد جامعه بدانند که رفاه مردم و آبادانی کشور و شهر محل زندگی آنها با پرداخت مالیاتشان ارتباط مستقیمی دارد، با میل و رغبت بیشتری در پرداخت مالیات مشارکت می‌کنند.

ذاکریان تاکید کرد: اعتباراتی که از محل درآمدهای مالیاتی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود نیاز است با برنامه و هدفمند در راستای تأمین و توسعه زیرساخت‌ها و عمران شهری هزینه شود.

وی خواستار شد: پیرو تاکید استاندار در شورای برنامه‌ریزی استان طی سال جاری، شهرداری‌های چهار شهر بزرگ استان (بیرجند، قاین، فردوس و طبس) پروژه‌هایی را از محل درآمدهای مالیاتی تعریف کنند و اعتبار محل اجرای این پروژه‌ها را برای مردم اطلاع رسانی کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی پیشنهاد کرد: اعتبار پیش بینی شده از محل درآمدهای مالیاتی در قالب اعتبارات استانی در شورای برنامه‌ریزی استان با تعریف برای پروژه‌های مهم شهری و اتمام پروژه‌های نیمه تمام این حوزه در اختیار شهرداری‌ها قرار گیرد.

کد خبر 6086034

دیگر خبرها

  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • این افراد امسال مشمول پرداخت مالیات می‌شوند/ جزئیات
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • اظهارنامه پیش فرض ثمره اجرای سامانه مودیان