Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@10:31:45 GMT

دولت در حال سوءاستفاده از تعامل مجلس است

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۰۴۶۵

دولت در حال سوءاستفاده از تعامل مجلس است

نماینده ساوه در مجلس با اشاره به اینکه دولت در حال سوءاستفاده از تعامل مجلس است، گفت: بعد از فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تعامل مجلس با دولت شاهدیم که قوه مجریه در امورات مهم، مجلس را به حساب نیاورده و مشورت نمی‌کند.

حجت‌الاسلام محمد سبزی نماینده ساوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: متأسفانه برخی‌ها از بیرون مجلس به دنبال مدیریت نمایندگان هستند و این افراد می‌کوشند با فشار به نمایندگان و تحمیل نظرات و اراده‌شان در تصمیم‌گیری و اتخاذ اقدامات انحراف ایجاد کنند در حالی که نمایندگان در مجلس با جمع زیادی از نخبگان و متخصصان و مشاوران مشورت کرده و برای هر اقدامی سعی می‌کنند نظرات مختلف را جویا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دولت در حال سوءاستفاده از تعامل مجلس است، افزود: بعد از فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تعامل مجلس با دولت متأسفانه شاهد آن هستیم که قوه مجریه در امورات مهم، قوه مقننه را به حساب نیاورده و با آن مشورت نمی‌کند؛ آنها تلاش دارند که سؤال، استیضاح و اقدامات نظارتی مجلس در مورد دولت را به بوته فراموشی سپرده و در تصمیم‌گیری‌های مجلس انحراف ایجاد کنند.

سبزی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی مسؤولین دولتی و وزرا در کمیسیون‌های تخصصی به نمایندگان برای پیگیری موضوع و مشکل کلمه «چشم» را می‌گویند اما عملاً کاری انجام نمی‌دهند.

وی با اشاره به سفر استانی برخی وزرا خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی مسؤولین دولتی و وزرا در سفرهای استانی و شهرستانی بیش از 20 خودروی شاسی بلند و چند میلیاردی آنها را همراهی می‌کند که اکثرا این خودروها متعلق به مدیران کل استانی است که بازخورد بسیاری بدی بین مستضعفان دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در وضعیت معیشتی و اقتصادی ضعیف فعلی این حجم از خودروی خارجی چند میلیاردی که دولتمردان را در این سفرها همراهی می‌‌کند بازخورد بسیار بدی برای انقلابی که متعلق به پابرهنگان است دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس مجلس شورای اسلامی دولت سفرهای استانی محمد سبزی نماینده ساوه در مجلس تعامل مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۰۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود

به گزارش خبرنگار مهر، «سیدمحمد حسینی» معاون رییس‌جمهور در امور مجلس، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته مجلس کار خوبی انجام داد و نمایندگان اشکالی که شورای نگهبان در مورد اجاره بها گرفته بود را رفع و نهایی کردند.

وی افزود: چون در آستانه تابستان و فصل نقل و انتقالات هستیم و امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر تصویب کند تا در وزارت راه و شهرسازی به آن عمل شود.

حسینی افزود: نکته بعدی، تحقیق و تفحص مجلس در مورد سازمان آفات بود که بیشتر به دوران دولت قبل و تا ۱۴۰۰ مربوط می شود.

وی گفت: ضمن آنکه بحث اجرای ماده ۲۳۴ را داشتیم که به وزارت بهداشت و برخی دستگاه‌ها مربوط می‌شد و در مورد کمبود داروها توضیحاتی داده شد و نمایندگان قانع شدند که این مورد به قوه قضاییه ارسال نشود.

حسینی اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف از جمله صمت و اقتصاد و وزارت بهداشت همه تلاش خود را می‌کنند تا مشکلات دارویی برطرف شود و مساله ابلاغ به قوه قضاییه منتفی شد چون جرمی مرتکب نشده است و کمبودهایی بوده و تمام تلاش دولت بر جبران این موارد است.

کد خبر 6087456

دیگر خبرها

  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • دولت سیزدهم اماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم