Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «کرونا» و امر دینی» گزارشی از چالش‌های دین و دینداری در مواجهه با پاندومی کرونا در ایران در بازه زمانی ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ تا ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ است که توسط محسن‌حسام مظاهری به نگارش درآمده و از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است.

این گزارش مناقشات نظری برآمده در حوزه دین و مقولات دینی پس از شیوع این بیماری را مورد بررسی قرار داده که مباحث و مناقشات الاهیاتی ازجمله در موضوع «شر»، مناقشات بر سر ادامه فعالیت یا تعطیلی مکان‌های مقدس و آئینی (عبادتگاه‌ها و زیارتگاه‌ها) ی ادیان مختلف، مناقشات بر سر مناسک دینی جمعی ادیان و تعلیق آن‌ها برای پیشگیری از این بیماری و بحث تاریخی نسبت علم و دین، از آن جمله‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن‌حسام مظاهری در پایان این گزارش با قائل‌شدن به آینده‌ای مبهم و با بیان اینکه ندانسته‌های ما درباره این بیماری، بیشتر از دانسته‌هایمان است، اعلام می‌دارد که با عبور از این بحران، تغییراتی در ساحات مختلف زندگی فردی و اجتماعی بشر از ساختارهای کلان سیاسی و مناسبات اقتصاد و سیاست بین‌الملل گرفته تا الگوهای حکمرانی و دولت ملت‌ها و تا سبک زندگی شهروندان، رخ خواهد داد. تغییراتی که بسته به میزان ادامه شرایط، زمان و کیفیت مهار این پاندومی ممکن است خرد و جزئی یا کلان و گسترده باشند.

مظاهری «احتمال تثبیت برخی تغییرات مناسکی»، «استمرار روند دیجیتالی‌شدن دینداری»، «خطر استمرار مداخله مستقیم نهاد دولت در شئون مذهبی» و «لجستیک سازمان‌ها و گروه‌های مذهبی در خدمت جامعه» را از جمله این تغییرات دانسته و به توضیح هریک پرداخته است.

کد خبر 4995153

منبع: مهر

کلیدواژه: پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات ویروس کرونا عید غدیر خم ویروس کرونا کنفرانس بین المللی ماه محرم و صفر سازمان تبلیغات اسلامی عید سعید قربان معرفی کتاب پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم محرم 99 فعالیت های قرآنی سهروردی ماه محرم شهید صدر حجت الاسلام محمد قمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۰۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارتی از بیماری «زنگ زرد» در مزارع لرستان گزارش نشد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: هیچ‌گونه خسارتی از بیماری زنگ زرد در گندمزارهای این استان تاکنون گزارش نشده‌است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، کامران پیرزادی، عصر امروز، در حاشیۀ بازدید از مزارع روستاهای سراب نیلوفر و مدبه، تأکید کرد: عوامل خسارت‌زا 40 درصد به محصولات تولیدی آسیب می‌زنند و 69 شبکۀ مراقبت با 418 نفر کار پایش مزارع لرستان را انجام می‌دهند.

او اضافه کرد: تشخیص به‌موقع بیماری‌ها، آفات، علف‌های هرز، توسعۀ سم‌پاشی و معرفی نوع سمومی که باید در زمان مشخص استفاده شود را اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در 400 هکتار از اراضی لرستان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه مبارزه با علف‌های هرز در سطح 145هزار هکتار گندم و 60هزار هکتار جو انجام شده‌است، بیان کرد: 18هزار هکتار از اراضی از آفت سن و 1450 هکتار از زنگ زرد پاک‌سازی شده‌است.

پیرزادی یادآور شد: بیماری قارچی زنگ زرد یک بیماری سرمادوست است که در اثر رطوبت و دمای پایین مزارع گندم را مورد حمله قرار می‌دهد.

او اعلام کرد: هیچ‌گونه خسارتی از بیماری زنگ زرد در گندمزارهای لرستان به‌دلیل توصیه‌های کارشناسان تاکنون گزارش نشده‌است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • گزارشی جدید از زرادخانه تسلیحاتی مهیب حزب‌الله لبنان
  • پاکو خمز به خاطر تنش‌های خاورمیانه از ایران رفت / ادعای آاس
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • خسارتی از بیماری «زنگ زرد» در مزارع لرستان گزارش نشد
  • انتقاد شدید گاردین از دخالت‌های لندن در مناقشات بین‌المللی
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • چاپ مجدد کتاب «فلسفه دعا از دیدگاه آیت الله مظاهری»
  • «فلسفه دعا از دیدگاه آیت الله مظاهری» به چاپ دوم رسید