Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی مازندران گفت: با مراجعه یکی از شهروندان به مراجع انتظامی قائم شهر، مبنی بر کلاهبرداری از وی به مبلغ یک میلیارد و ۷۷ میلیون ریال در پی خرید اینترنتی غلات و خوراک دام و طیور، موضوع در دستور کار پلیس فتا  قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: متهمان با درج آگهی فروش غلات در یکی از شبکه‌های مجازی با استفاده از خطوط ارتباطی جعلی و جلب اعتماد مال باختگان از آنان  کلاهبرداری می‌کردند.

بیشتر بخوانید

دستگیری جاعل عنوان و کلاهبردار حرفه‌ای در سیمرغ

سردار میرزایی گفت: پس از پیگیری‌های ماموران، ۲ کلاهبردار حرفه‌ای اهل استان‌های خراسان رضوی و البرز که در شهرستان قائم شهر سکونت داشتند را شناسایی کردند.

او ادامه داد: پس از هماهنگی‌های قضائی متهمان در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند و در بازرسی از منزل آن‌ها که به صورت استیجاری در آن سکونت داشتند، چند دستگاه گوشی تلفن همراه و سیم کارت با نام‌های مختلف کشف شد.

فرمانده انتظامی مازندران افزود: متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به کلاهبرداری از ۱۱ نفر از شهروندان در مجموع به مبلغ ۱۸ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال اعتراف کرد ه اند.

سردار میرزایی با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، به مردم توصیه کرد: در معاملات تجاری و خرید و فروش کالا در فضای مجازی و حقیقی مراقب افراد شیاد و کلاهبردار باشند و در خرید‌های اینترنتی حتما از سایت‌های مجاز استفاده کنند.

انتهای پیام/ م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کلاهبرداری اینترنتی کلاهبرداری میلیاردی پلیس فتا مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۰۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار رسید ساز جعلی در غرب استان تهران 

 رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی غرب استان تهران از دستگیری کلاهبردار رسیدساز جعلی که به مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال رسید جعلی صادر کرده بود خبر داد.

به گزارش ایسنا؛ سرهنگ شاهین حسنوند در خصوص این خبر اظهار کرد: به دلیل دریافت یک پرونده با موضوع رسید جعلی و فروش طلا به مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال توسط پلیس فتا، رسیدگی به این موضوع در دستور کار ماموران ما قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: شاکی با ثبت آگهی فروش طلا در فضای مجازی، با شخصی که هویتی نا معلوم داشت ارتباط گرفته و بعد از معامله به صورت حضوری، طلای خود را تحویل خریدار داده است که فرد کلاهبردار با نشان دادن یک رسید جعلی از محل متواری شده است.

سرهنگ حسنوند تصریح کرد: با اقدامات تخصصی توسط کارشناسان پلیس فتا، متهم به همراه همسرش شناسایی شده و با هماهنگی دستگاه قضائی در یکی از شهرستان‌های غرب استان تهران دستگیر و به محل پلیس فتا منتقل شده است. همچنین متهم بعد از دستگیری، با مشاهده مستندات پرونده به جرم خود اعتراف کرده و جهت سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفته است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی غرب استان تهران خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir در بخش گزارش های مردمی اطلاع دهند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال های جعلی آزمون سراسری
  • دستگیری ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری
  • کشف و ضبط انبار لاستیک قاچاق در بروجرد
  • فرمانده انتظامی کشور: ۵۰ کلاهبردار کنکوری برای فروش سوالات درخواست سکه تمام عیار کردند
  • بازداشت کلاهبردار ۶ میلیارد ریالی در بروجرد
  • دستگیری ۴زن بدل انداز در شاهرود/متهمان غیر بومی و سابقه دار بودند
  • دستگیری کلاهبردار و کشف ۴۱ فقره کلاهبرداری در خرم آباد
  • کلاهبرداری ۲ میلیاردی با ترفند فروش طلا در سایت واسطه‌گر
  • فعالیت شبانه روزی مرکز فوریت های سایبری در البرز
  • دستگیری کلاهبردار رسید ساز جعلی در غرب استان تهران