Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه مالیات بر عایدی مسکن می تواند مسکن را از کالای سرمایه ای به کالای مصرفی تبدیل کند گفت: با اجرای مالیات بر عایدی مسکن ، متقاضیان واقعی وارد بازار مسکن می شوند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا ، سرمایه ای شدن مسکن آفتی برای بخش مسکن و در نتیجه برای مصرف کنندگان نهایی و بخش تقاضا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناسان یکی از عوامل تأثیرگذار در بروز تلاطم در بازار مسکن و افزایش قیمت ملک در چند سال اخیر را فعالیت دلالان و سوداگران بازار مسکن می‌دانند، افرادی که با معاملات گسترده، درآمدهای هنگفتی را کسب کرده‌اند. متأسفانه مسکن در کشور به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده و این مسئله موجب هجوم سرمایه‌گذاران به این بازار شده است، از این رو هر فردی که سرمایه‌ای را به دست می‌آورد، در اولین گام اقدام به خرید مسکن جدیدی می‌کند. این در حالی است که مسکن باید از یک کالای سرمایه‌ای به یک کالای مصرفی تبدیل شود.
قطعا سیاست‌ها باید به گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذاران به سمت سرمایه‌گذاری در حوزه تولید و ساخت مسکن ترغیب شوند و خرید مسکن جذابیت اقتصادی نداشته باشد، از این رو بهترین راه کار برای تحقق این مسئله، تصویب و اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن است.
*مدیریت نقل و انتقالات مسکن در تیررس کمیسیون عمران مجلس
صدیف بدری عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با هیبنا با اشاره به اینکه با اجرای مالیات بر عایدی سرمایه، مسکن از کالای سرمایه ای به کالای مصرفی تبدیل می شود گفت: موضوع مدیریت نقل و انتقالات مسکن در کمیسیون عمران مجلس به خوبی دیده شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر و طی سال های گذشته تصور و دید اغلب خریداران به بازار مسکن، نگاه سرمایه ای بوده است. یعنی متقاضیان حتی غیرواقعی ، برای حفظ ارزش پول و کسب سود بیشتر اقدام به خرید مسکن می کنند.
عضو کمیسیون عمران مجلس خاطر نشان کرد: این تصمیم از سوی افراد موجب می شود که خریداران واقعی مسکن نتوانند وارد بازار مسکن شوند. از این رو باید سازوکاری اندیشیده شود تا مسکن به دلالان و سوداگران نرسد.
وی در پاسخ به این پرسش که کمیسیون عمران چه تدابیری برای اجرایی شدن مالیات بر عایدی مسکن دارد؟ گفت: در طرح مذکور تمام ابعاد دیده شده تا افراد بتوانند هر سه سال یک بار اقدام به خرید و فروش مسکن کنند و در کمتر از این مدت به تناسب مدت زمان باید مالیات پرداخت کنند.
خلاء قانونی در حوزه معاملات مسکن موجب شده که دلالان سالانه مساکن بسیاری را خرید و فروش کنند و با این روش عملا قیمت مسکن در کشور بالا رفته است، بنابر این ساماندهی این حوزه می تواند بخشی از تلاطمات بازار را کاهش دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کمیسیون عمران مجلس کالای سرمایه ای مالیات بر عایدی کالای مصرفی بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۰۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۳۰ درصد از مالیات واحدهای تولیدی به عمران گناباد

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: کل مالیات و عوارض وصولی از واحدها و صنوف این شهرستان در سال گذشته ۲ هزار میلیارد ریال بوده است که ۶۰۰ میلیارد ریال از آن به شهرداری ها و دهیاریها تخصیص یافته و صرف توسعه و عمران شهری و روستایی و بقیه صرف بخش های دیگر شده است.   هادی ایزدی امروز در جلسه شورای اداری گناباد افزود: شهرستان گناباد با توجه به ظرفیتهای خاص تولیدی و اقتصادی خود، اکنون رتبه پنجم بخش صنعت و هفتم معدن استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.   ایزدی اضافه کرد: ۹۸ درصد واحدهای تولیدی این شهرستان توسط بخش خصوصی راه اندازی شده و این قابلیت خوبی برای تحقق جهش و رونق تولید و اقتصاد منطقه به شمار می رود.   فرماندار گناباد نیز در این جلسه ظرفیتهای اقتصادی گناباد در بخشهای صنعتی و معدنی و کشاورزی را یادآور شد و برند سازی و توسعه صنایع فرآوری و تبدیلی را از نیازهای مهم این شهرستان دانست.   رضا نصیری افزود: ۲۰ هزار تن پسته پارسال در گناباد تولید شد ولی حتی یک کیلوگرم آن در این شهرستان فروخته نشد و به صورت خام به دیگر نقاط منتقل و با بسته بندی به نام سایر نقاط به فروش رفت، در صورتی که با توسعه صنایع فرآوری و بسته بندی ضمن جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی با نام و برند این شهرستان به سایر نقاط ارسال و یا در بازار عرضه می شود.   وی افتتاح فرودگاه منطقه ای شهدای گناباد را از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم و طرحهای مهم سال گذشته در این شهرستان دانست و تصریح کرد: با توجه به موقعیت گناباد در بخشهای مختلف تولیدی و اقتصادی باید از ظرفیت این فرودگاه در رونق اقتصادی و جهش تولید منطقه بیشتر بهره گرفت.   جلسه شورای اداری گناباد با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم در یکی از واحدهای تولیدی این شهرستان برگزار شد.   ۱۸۸ واحد صنعتی در زیربخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در بخش صنعت گناباد فعالیت دارند که برای راه‌ اندازی آنها چهار هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال سرمایه‌ گذاری شده و برای سه هزار و ۶۹۵ نفر به طور مستقیم و ۲ برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده‌ اند.   سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در این شهرستان فعال است.   مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • طرح هادی ۱۴۰ روستای استان مرکزی افتتاح شد
  • سهم مالیات در عمران و آبادانی کشور برای مردم تبیین شود
  • توازن و عدالت در اخذ مالیات باید لحاظ شود
  • برخورد قاطع با مراکز غیرمجاز رمز ارز دیجیتال در استان مرکزی
  • سهم مالیات در عمران و آبادانی کشور باید برای مردم تبیین شود
  • خاندوزی: نوسانات نرخ ارز هیچ نفعی برای دولت ندارد
  • اختصاص ۳۰ درصد از مالیات واحدهای تولیدی به عمران گناباد
  • مالیات بر عایدی سرمایه ۱۲ سال در انتظار تصویب
  • دولت هیچ نفعی از نوسانات نرخ ارز نمی‌برد/ کنترل بازار اجاره‌بها
  • اجرای طرح های اصلاح هندسی در ورودی های کمربندی شیراز