Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- طغیان رودها و وقوع سیل در ایالت بلوچستان پاکستان خسارت‌های بسیاری به منازل مردم و سازه‌های عمومی وارد کرد. تاریخ انتشار: 15:02 - 20 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۵۳۰۳

خبرگزاری میزان - سیل و خرابی های ناشی از طغیان رود و بارش باران های سیل آسای موسمی گریبان ایالت بلوچستان پاکستان را هم گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزهایی که سراسر شبه قاره با افزایش سطح آب رودها و بارش باران‌های موسمی مواجه است جریان سیل خود را به بزرگترین ایالت کشور پاکستان رسانده است.

گزارش ها حاکی است سیل باعث تخریب منازل بسیاری در ایالت بلوچستان شده و همچنین به جاده ها و سازه های عمومی نیز خسارت‌هایی وارد کرده است.

دولت ایالتی بلوچستان تاکنون مرگ 6 نفر را بر اثر سیل تأیید کرده و هزاران نفر دیگر نیز از بیم سیل مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

بیشترین میزان خسارت در ایالت بلوچستان به ساکنان منطقه گوادر در نقطه شروع کریدور اقتصادی مشترک چین و پاکستان موسوم به سی پیک وارد شده است.

«جام کمال خان» سر وزیر ایالت بلوچستان از مردم این ایالت خواسته برای در امان ماندن از خطر سیل به هیچ وجه در مسیر حرکت آب قرار نگیرند و خود را به مناطق امن برسانند.

همچنین مسئولین ایالت بلوچستان از مردم پاکستان خواسته اند سفرهای غیر ضروری خود به این ایالت را لغو کنند.

گفتنی است همه ساله در این فصل از سال باران های موسمی بخش وسیعی از شبه قاره را در برمی گیرند و باعث جاری شدن سیل در کشورهایی مانند بنگلادش، هند و پاکستان می شوند.

بیشتر بخوانید: رعد و برق در هند جان بیش از ۱۰۰ نفر را گرفت سیل در هند و نپال ۴ میلیون نفر را بی خانمان کرد صاعقه جان ۲۵ نفر را در پاکستان گرفت رعد و برق و صاعقه ۱۴۷ هندی را به کام مرگ کشاند

انتهای پیام/

تسنیم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سیل پاکستان ایالت بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۰۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دکتری افتخاری دانشگاه کراچی به رئیس‌جمهور اعطا شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی که بعدازظهر سه‌شنبه به وقت محلی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر به پاکستان به شهر کراچی مرکز ایالت سند سفر کرده است، در حضور «محمدکامران خان تسوری» استاندار و «سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت پنجاب، جمعی از نمایندگان مجلس ایالتی و مقامات محلی و تعدادی از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه کراچی، مدرک دکتری افتخاری این دانشگاه را از پروفسور «خالد عراقی» رئیس این دانشگاه دریافت کرد.

پروفسور عراقی در این مراسم اظهار کرد: این مدرک دکتری افتخاری نظر به سوابق تحصیلی و مدارج علمی رئیس‌جمهور در زمینه فقه و حقوق و نیز سابقه فعالیت طولانی آیت‌الله رئیسی در حوزه قضایی به ایشان اعطا می‌شود.

دانشگاه کراچی به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه پاکستان قدمتی ۷۳ ساله دارد و یکی از مهم‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های منطقه است که دانشجویان ایرانی زیادی نیز در آن مشغول تحصیل هستند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روز دوم سفر رئیس جمهور به پاکستان به روایت تصویر
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشور‌های همسایه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • تنبیه رژیم صهیونیستی از سوی ایران برعظمت جهان اسلام افزود
  • ضرورت اجرایی شدن سریع‌تر توافقات ایران و پاکستان
  • اعطای دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی + عکس
  • توسعه همکاری با پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • توسعه همکاری با همسایگان جزو اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • (عکس) رئیسی دکتری گرفت
  • دکتری افتخاری دانشگاه کراچی به رئیس‌جمهور اعطا شد
  • اعطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی