Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@19:55:47 GMT

دادگاه واشنگتن بن سلمان را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۰۶۶۳

دادگاه واشنگتن بن سلمان را احضار کرد

خبرگزاری آریا- منابع خبری از صدور حکم احضار برای ولیعهد سعودی در پرونده افسر سابق سازمان اطلاعات سعودی خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری آریا، پایگاه عربی21 به نقل از رسانه‌های آمریکایی اعلام کرد که دادگاهی در واشنگتن دستور احضار محمد بن سلمان ولیعهد عربستان را در پرونده سعد الجبری، افسر سابق سازمان اطلاعات سعودی صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق این گزارش، دستور احضار شامل 13 مسئول و کارمند سعودی نیز می‌شود که دو تن از آنها مقیم آمریکا هستند.
این احضار پس از شکایت الجبری از بن سلمان به اتهام تلاش برای ترور وی مشابه ترور جمال خاشقجی‌، روزنامه‌نگار منتقد سعودی صورت گرفته است.
الجبری اخیراً گفت که وی پس از شکایت از بن سلمان بار دیگر تهدید به ترور در محل اقامتش شده است.
سعد الجبری از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در دادگاهی در واشنگتن شکایت کرده است.
این افسر سابق سعودی بن سلمان و دو دستیار وی را متهم به تلاش برای قتل غیرقانونی و نقض قانون بین‌المللی متهم کرده است.
الجبری پیش از این مشاور محمد بن نایف، ولیعهد سابق و برکنار شده عربستان بود و به عنوان هماهنگ‌کننده اصلی عربستان با دستگاه‌های اطلاعاتی غرب فعالیت می‌کرد.
چهار دهه کار الجبری در وزارت کشور عربستان باعث شده است که وی نسبت به بسیاری از موضوعات حساس در داخل و خارج از این کشور مطلع باشد و او می‌داند که اسرار پادشاهی عربستان کجا دفن شده است.
علی‌رغم اینکه الجبری هیچگاه علناً منتقد محمد بن سلمان نبوده است، اما مشکل بن سلمان با او به این دلیل است که وی پیشتر هم‌پیمان محمد بن نایف، رقیب اصلی بن سلمان بوده است.
سعد الجبری در سال 2017 پیش از آنکه محمد بن نایف تحت اقامت اجباری قرار بگیرد و محمد بن سلمان جانشین او شود، از عربستان به آلمان فرار کرد.
او پس از یک اقامت کوتاه در آلمان٬ تابستان 2017 به آمریکا رفت اما به این دلیل که در سایه ریاست جمهوری دونالد ترامپ در این کشور احساس امنیت نمی‌کرد، نوامبر همان سال به کانادا فرار کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دادگاه واشنگتن محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۰۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه سعودی الشرق امروز سه شنبه در گزارشی مفصل به گام‌های جدید ایران و عربستان سعودی در راستای تقویت و اصلاح روابط دوجانبه پرداخته است.

در این گزارش به ازسرگیری سفرهای حج عمره زائران ایرانی پس از گذشت ۹ سال و همچنین تعیین سرکنسول جدید عربستان سعودی در مشهد اشاره شده است.

در متن این گزارش آمده است: روابط عربستان سعودی و ایران پس از آشتی تاریخی میان دو کشور، گام های جدیدی را در مسیر تقویت و اصلاح بر می دارد. روز دوشنبه هفته جاری فرودگاه مدینه منوره پذیرای نخستین گروه از عمره گذاران ایرانی از سال ۲۰۱۶ تاکنون بود. همچنین «عبدالله العنزی» سفیر عربستان سعودی در ایران از تعیین سرکنسول جدید عربستان در شهر مشهد مقدس خبر داده است.

کد خبر 6086499 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط