Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@08:28:46 GMT

شناسایی ۴۲ تصرف غیرقانونی اراضی طبیعی در البرز

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۰۶۷۹

شناسایی ۴۲ تصرف غیرقانونی اراضی طبیعی در البرز

ایسنا/البرز فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: اولویت اول این یگان پیشگیری از تصرفات غیرقانونی است ولی در صورت بروز این تخلفات موضوع به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود و برخورد قانونی لازم با متخلف صورت می‌گیرد.

سرهنگ فرامرز نیکزاد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه پیشگیری از تصرفات غیرقانونی و مقابله با تجاوز به عرصه‌های طبیعی و ملی یکی از وظایف اصلی یگان حفاظت  اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز است گفت: بر این اساس از ابتدای سال تا ۱۴ مرداد امسال در مجموع ۴۲ فقره تصرف غیرقانونی در عرصه‌های طبیعی استان شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: اولویت اول این یگان پیشگیری از تصرفات غیرقانونی است ولی در صورت بروز این تخلفات موضوع به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود و برخورد قانونی لازم با متخلف صورت می‌گیرد.

وی افزود: گشت‌های یگان حفاظت منابع طبیعی البرز به صورت مستمر و هدفمند در عرصه های طبیعی استان گشت‌زنی دارند و در صورت مشاهده تصرفات غیرقانونی به سرعت نسبت به رفع تصرفات اقدام می کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: وسعت اراضی رفع تصرف شده تا مدت زمان مذکور ۲۱ هکتار بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تصرفات غیرقانونی منابع طبیعی یگان حفاظت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۰۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۷۰ درصدی شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز در ایام نوروزی لرستان

 سرهنگ مسلم مویدی گفت: زمین به عنوان بستر کلیه فعالیت‌های تولیدی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و از آنجا که میزان اراضی قابل کشت محدود است همه وظیفه داریم اراضی قابل کشت کشاورزی را حفظ کنیم.

فرمانده یگان امور اراضی استان ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در دریافت گزارش‌ها و همچنین هماهنگی با نیرو‌های منابع طبیعی و انتظامی در واکنش سریع به متخلفان از ویژگی‌های بارز یگان حفاظت امور اراضی استان لرستان در برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز است.

وی افزود: ضمن برخورد قانونی با متخلفان از طریق مراحل قانونی، شناسایی و تخریب به‌موقع ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در دستور کار واحد‌های یگان حفاظت اراضی استان لرستان است تا تبدیل شدن اراضی کشاورزی به ویلا و خانه باغ‌ها جلوگیری به عمل آید.

سرهنگ مسلم مویدی در پایان از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز موضوع را به سامانه ۱۳۱ گزارشات مردمی اطلاع دهند یا با مراجعه با آدرس https://cms laoi.ir تخلف تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی در اشنویه 
  • شناسایی ۵مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی در بروجرد
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی بابل
  • تخریب دیوار سنگی در چرام برای رفع تصرف اراضی ملی
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام
  • افزایش ۲۷۰ درصدی شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز در ایام نوروزی لرستان
  • در راستای حفظ اراضی ملی ۳ دستگاه خودرو سنگین به پارکینگ منتقل شدند