Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک یکشنبه ۱۹ مردادماه در نشست رئیس و معاونین این مجموعه با رسانه ها که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد ، با تاکید به این موضوع گفت : ۶۵ تخت ویژه بیماران در مراکز بیمارستانی اراک برای بیماران پیش‌بینی شده است که با تلاش‌های انجام شده این تعداد در دو ماه آینده به ۱۲۰ تخت افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 « بهمن صادقی سده » با اشاره به اینکه معمولا بر اساس استانداردها به میزان یک چهارم موارد کل بستری به تخت های مراقبت ویژه نیاز است ، تاکید کرد : در شرایط فعلی در شهر اراک و استان مشکلی نداریم ، ولی اگر درماه های آینده و به خصوص فصل پاییز به دلیل همزمانی آنفلوآنزا و کرونا با موج جدیدی از افزایش موارد شناسایی و بستری مواجه شویم ، قطعا از نظر تخت های ویژه و عادی و همچنین کادر پزشکی و پرستاری دچار بحران جدی خواهیم شد.
*ابتلای ۳۰ نفر از کادر درمان استان در تیرماه و ۱۴۹ نفر از ابتدای شیوع کرونا تا امروز
وی ضریب پرستار به تخت را در استان قبل از شیوع بیماری کرونا نیز نامناسب عنوان کرد و از ابتلای ۱۴۹ نفر از کادر درمان استان و فوت یک پزشک عمومی و پرستار در مقابله با کرونا خبر داد و افزود : ماه گذشته با شیوع موج دوم بیماری ۳۰ نفر از کادردرمان به این بیماری مبتلا شدند و با توجه به اینکه ابتلای هر یک از آنان عملا باعث خروج ۱۴ روزتا یکماه از چرخه خدمات رسانی می شود ، در ارایه خدمات درمانی به بیماران با مشکل کمبود نیرو و محدودیت مواجه می شویم .
صادقی سده در ادامه صحبت های خود با تاکید به اینکه استان با محدودیت جدی در تخت بستری و نیروی متخصص و نیمه تخصصی مواجه است ، ادامه داد : از ۹۰۰ تخت بستری در اراک ، ۳۰۰ تا ۴۰۰ تخت برای بیماران غیرکرونایی اختصاص داده شده است و در بهترین شرایط حدود ۵۰۰ تخت برای بستری و ارائه خدمات به بیماران کرونایی وجود دارد که قطعا مدیریت این شرایط بسیار سخت می باشد و در شرایط فعلی از نهایت ظرفیت بیمارستان های آیت اله خوانساری و امیرالمونین اراک استفاده شده و بیمارستان امیرکبیر هم برخی زیرساخت ها را ندارد که در حال آماده سازی و تجهیز هستیم.
* نگرانی جدی در خصوص شیوه برگزاری مراسم های عزاداری ماه محرم و صفر
وی به کاهش ۴۳ تا ۶۰ درصدی درآمد بیمارستان ها به دنبال شیوع کرونا اشاره کرد و گفت : به رغم این موضوع ، هزینه های تهیه تجهیزات و درمان ۲ تا ۳ برابر شده ؛ میانگین هزینه یک بیمار کرونایی به ازای حدود ۵ روز بستری یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که در اغلب موارد خدمات به صورت رایگان و مساعدت لازم با ارجاع به مددکاری انجام می شود .  
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک نحوه مدیریت شیوع موج اول بیماری را در استان به رغم اینکه دومین استان درگیر و در کانون آلودگی بودیم ، بسیار مناسب دانست و بیان کرد : در شرایط فعلی نمی توانیم نوید روزهای خوب را بدهیم ، چراکه نگرانی جدی به لحاظ شیوه برگزاری مراسم های عزاداری ماه محرم و صفر وجود دارد که قطعا نیازمند همکاری همه دستگاه های مسئول برای کنترل شیوع بیماری است و اگر به درستی مدیریت نشود ، گسترده شدن ابعاد این بحران دور از انتظار نیست و شاهد یک فاجعه خواهیم بود.

48

کد خبر 1420087

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۰۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی کمربند جنوبی خط انتقال آب به اراک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ عملیات اجرایی مرحله سوم خط انتقال طرح کمربند جنوبی انتقال آب سدکمال صالح به اراک آغاز شد.

معاون هماهنگ کننده امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: طول این خط، ۵ کیلومتر است و با ۸۵ میلیارد تومان اعتبار و در مدت سه ماه بهره‌برداری می‌شود.

اسدی افزود: اجرای طرح بر اساس قرار داد در هفت ماه است اما زودتر تحویل داده خواهد شد. با اجری این مرحله خط انتقال به چاه‌های امان آباد متصل شده و کیفیت آب افزایش می‌یابد.

او با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب گفت: صنایع استان هم باید برای استفاده از آب خلیج فارس و سرمایه گذاری در این زمینه آماده شوند.

اسدی مدیرعامل شرکت آب منطقه استان مرکزی هم با اشاره به اینکه اکنون ۸۰ درصد شهروندان اراک از منابع آب سد کمال صالح استفاده می‌کنند، گفت: افزایش تاب آوری ظرفیت آبی اراک و بالابردن کیفیت آب از اهداف اجرای این عملیات است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • محدودیت تردد در محور امرآباد- شانق در اراک + تصویر
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • آغاز مرحله سوم طرح انتقال آب سد کمال صالح اراک
  • عملیات اجرایی کمربند جنوبی خط انتقال آب به اراک