Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالباسط پاکزاد گفت: سال گذشته میزان اعتبارات معاونت فنی منابع طبیعی سیستان و بلوچستان 400درصد رشد داشت و 40 میلیون متر مکعب عملیات آبخیزداری انجام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، عبدالباسط پاکزاد مدیرکل منابع طبیعی سیستان و بلوچستان، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، افزود: سیستان و بلوچستان 135 میلیارد تومان اعتبارات ملی و استانی در سال گذشته داشت که از این میزان 120 میلیارد تومان ملی و 15 میلیارد تومان استانی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: با این اعتبارات طرح های آبخیزداری زیادی در استان اجرا شد و در حال اجراست که 40 میلیون مترمکعب می تواند به زمینه استحصال آب اضافه کند که در گذشته کل حجم عملیات های انجام شده آبخیزداری در استان 500میلیون متر مکعب بوده است.

به گفته این مقام مسئول، هنگامی که از سیلاب ممانعت شود خسارات پایین دست کاهش می یابد و آب به زیر زمین نفوذ می کند که بهترین محل برای نگه داری آن است و از تبخیر، آلودگی و هدررفت آن جلوگیری می کند.

پاکزاد ادامه داد: معاونت فنی سال گذشته رشد 400 درصدی معادل 30 برابر اعتبارات پنج سال ماقبل از سال 98 را داشته است.

وی ادامه داد: سال 98 سه هزار و 300 هکتار از اراضی بیابانی و کانون های بحران استان مالچ پاشی و پنج هزار هکتار نهال کاری انجام شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: سال گذشته 2 هزار و دویست و نه هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان در قالب 152پرونده رفع تصرف و به انفال عمومی بازگردانده شد و از ابتدای امسال 174 هکتار از اراضی ملی استان رفع تصرف شده است.

شایان ذکر است؛ در پایان این نشست خبری از خبرنگاران با اهدای لوح سپاس، تجلیل شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سال گذشته انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۰۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته سیستان و بلوچستان اعلام شد

میزان بارندگی‌ های ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان از سوی مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری این استان اعلام شد.

مجید محبی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: ۲۱ شهرستان شامل هزار و ۵۰۰ منطقه و روستا در سطح استان درگیر بارندگی شدید و آب‌گرفتگی هستند.

وی افزود: تا ساعت ۹ صبح امروز بیشترین بارندگی با ۲۷۰ میلی‌متر بارش از شهرستان زرآباد، ۲۳۰ میلی‌متر از شهرستان کنارک و ۲۲۱ میلی‌متر از ایستگاه شارک شهرستان قصرقند گزارش شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: میانگین بلندمدت بارندگی در سطح استان ۱۰۰ میلی‌متر بوده که در روزهای اخیر با ۲/۷ برابر کل یک سال در شهرستان زرآباد بارندگی شده است.

وی در رابطه با وضعیت راه‌های ارتباطی سطح استان گفت: راه ارتباطی ۳۲۹ روستا، ۴۵ محور روستایی و ۱۲ محور فرعی به دلیل طغیان رودخانه‌ها مسدود شده است.

محبی با اشاره به اینکه از شروع بارندگی در بیست‌وهفتم فروردین تاکنون هیچ حادثه فوت شهروندان نیز گزارش نشده است، بیان کرد: در حال حاضر ۷۰۰ تیم امدادی انتظامی و خدماتی با به‌کارگیری ۷۴۰ ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و سبک در حال خدمت‌رسانی هستند.

وی با بیان اینکه شبکه برق ۴۴۵ روستا به دلیل شدت باران دچار خسارت شده و شبکه آب شرب ۳۴ روستا نیز خسارت دیده و قطع شده است، گفت: شبکه ارتباطات مخابرات نیز دچار اختلال گسترده در شهرستان‌های زرآباد، کنارک، نیکشهر، سرباز و بخش‌هایی از چابهار شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون ۴۵ چادر ۱۳۰، تخته پتو و ۹۰ تخته موکت بین آسیب‌دیدگان توزیع شده است که بنابر گزارش جمعیت هلال‌احمر استان نیز ۲۵۳ نفر در مناطق تحت تأثیر بارندگی‌های شدید امدادرسانی شدند.

وی تصریح کرد: برآورد خسارات اولیه بارندگی‌های شدید در استان تاکنون هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که بعد از پایان بارندگی توسط تیم‌های ارزیابی بررسی و اعلام خواهد شد.

محبی خاطرنشان کرد: مدارس مناطق تحت تأثیر بارندگی شدید امروز در سطح استان به صورت غیرحضوری برگزار شده است و با توجه به اینکه فعالیت سامانه بارشی امشب به اتمام می‌رسد، تصمیم‌گیری در رابطه با تعطیلی مدارس به اختیار فرمانداران گذاشته شده است.

کد خبر 745468

دیگر خبرها

  • اجرای طرح‌های آبخیزداری کلید مقابله با خشکسالی
  • خودکفایی در تولید بذر گندم در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • آبخیزداری ومدیریت هفتاد میلیون متر مکعب روان آب در جنوب کرمان
  • اجرای عملیات آبخیزداری نیازمند حدود ۳.۵ همت اعتبار است
  • هدر رفت باران در روزگار کم‌آبی
  • تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل‌زده بسیج شده است
  • برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان
  • بند خاکی قازنقایه جزو بزرگترین بند های خاکی گلستان است
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار متر مکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • میزان بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته سیستان و بلوچستان اعلام شد