Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@23:33:37 GMT

کرونا جان ۱۵ هزار نفر را در روسیه گرفت

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۰۷۳۶

کرونا جان ۱۵ هزار نفر را در روسیه گرفت

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از ستاد مقابله با کرونا در روسیه، شمار مبتلایان با افزایش پنج هزار و ۱۱۸ تن دیگر در پهناورترین کشور جهان طی ۲۴ ساعت گذشته به نزدیک ۹۰۰ هزار نفر رسیده است.

تاکنون نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر نیز درمان شده‌اند.

در همین پیوند برخی از متخصصان روس هشدار داده اند که در پاییز ممکن است روس‌ها با یک دوره شدیدتر از بیماری کرونا روبرو شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرگ توتولیان متخصص ویروس شناس آکادمی علوم روسیه با اعلام این مطلب به روزنامه ایزوستیا گفته است:  اگر چه هنوز ترکیب عفونتهای فصلی با کرونا ثابت نشده است اما پیش بینی می‌شود با توجه به گسترش انواع سرماخوردگی در فصل پاییز، بشر با مشکلات بیشتری در مقابله با این بیماری روبرو شود.

روسیه چند هفته پیش از کشف واکسن کرونا در جهان خبر داد و طبق گفته مقامات بهداشتی این کشور، چهارشنبه هفته جاری این واکسن به ثبت خواهد رسید و تا پیش از آغاز فصل مدارس در اواسط شهریورماه، نخست به کادر درمان و افراد میانسال زده خواهد شد.

با توجه به پایان نیافتن آزمایش‌های بالینی این واکسن، روسها فعلا خیال ندارند که به کودکان نیز چنین واکسنی تزریق شود.

کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس ادعای روسیه را تبلیغانی می خوانند و حتی این کشور را به حمله هکری برای کسب اطلاعات مراکز آزمایشگاهی خود در زمینه ساخت واکسن متهم می‌کنند.

با این وجود اکنون روسیه تنها کشور جهان است که واکسن مورد نظر خود را بر روی انسان‌ها آزمایش کرده و مدعی است که آنها در شرایط کاملا خوبی قرار دارند.

سایر کشورها در این زمینه جانب احتیاط را اتخاذ کرده اند به طور مثال چین هیچ صحبتی از ساخت واکسن کرونا نمی‌کند و برخی دیگر از کشورها مدعی هستند که چندین سال زمان نیاز است تا مطمئن شوند هر واکسنی در این زمینه برای انسان‌ها تبعات بعدی در پی نخواهد داشت.

اما دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای عقب نماندن از رقابتی که بر سر کشف واکسن کرونا میان ابرقدرت ها به راه افتاده، مدعی شده است که آمریکا چند ماه دیگر واکسن کرونای خود را روانه بازار خواهد کرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا روسیه چین ایالات متحده آمریکا انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا روسیه چین ایالات متحده آمریکا انگلستان ویروس کرونا روسیه چین ایالات متحده آمریکا انگلستان واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۰۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی با گزینه «تحریم نفتی»/ آمریکا در تقابل با ایران روی چه گزینه‌هایی مانور می‌دهد؟

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بعد از آنکه «ژانت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا در حاشیه نشست بهاری مشترک «صندوق بین‌المللی پول» و «بانک جهانی» در واشینگتن، دورنمایی از تحریم‌های آتی علیه جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد، گمانه‌زنی رسانه‌ها از «بعید بودن تحریم نفتی» به «محتمل بودن» آن تغییر پیدا کرده است.

روز گذشته، پیش از رسانه‌ای شدن اظهارات یلن، «رویترز» با استناد به نظر تحلیلگران نوشته بود: اگرچه جمهوری‌خواهان کنگره به دنبال مسدود کردن مسیر صادرات نفت به‌عنوان شریان اقتصادی ایران هستند، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا، نه‌تنها اراده‌ای برای اعمال محدودیت‌های جدید ندارد، بلکه محدودیت‌های موجود را هم به دلایلی چون تأثیر آن بر رابطه با چین به‌عنوان اصلی‌ترین خریدار نفت ایران یا افزایش بی‌رویه بهای بنزین اعمال نخواهد کرد.

اما اکنون در واکنش به حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مواضع نظامی اسرائیل (عملیات وعده صادق)، یلن با زدن برچسب «تروریسم» به تهران، مدعی است که همه گزینه‌ها برای «ایجاد اختلال در تأمین مالی ایران» روی میز قرار دارد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا در ادامه گفت که این وزاتخانه و وزارت امور خارجه ایالات متحده پیشتر اقداماتی برای مهار رفتار به‌زعم او «بی‌ثبات کننده» جمهوری اسلامی از طریق کاهش توانایی تهران در صادرات نفت انجام داده‌اند.

او افزود: «بدیهی است که ایران همچنان به صادرات نفت خود ادامه می‌دهد اما ممکن است به‌زودی اقدامات بیشتری در این زمینه انجام دهیم.»

هم‌زمان، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی شده که تحریم‌های جدید واشینگتن شامل برنامه موشکی و پهپادی ایران هم می‌شود و شرکت‌هایی را که با سپاه و وزارت دفاع ایران در ارتباط هستند را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

او همچنین گفت که متحدان و شرکای واشینگتن نیز به‌نوبه خود تحریم‌هایی را اعمال خواهند کرد.

از سوی دیگر، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع آگاه مدعی شد: «طرحی برای اعمال تحریم‌های بیشتر به‌عنوان جایگزینی برای گزینه نظامی علیه ایران مطرح شده است.»

به نظر می‌رسد که کشورهای غربی با هدف ترغیب اسرائیل به پرهیز از تشدید تنش‌های منطقه‌ای، می‌خواهند تمرکز دیپلماتیک و تبلیغاتی خود را روی تحریم بگذارند.

این در حالی است که تحریم‌ها علیه ایران تحت عنوان برچسب‌های مختلف رنگ و بوی تکرار گرفته و عملاً قدرت بازدارندگی خود را از دست داده است.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد
  • حمله جدید بایدن به ایران: دنبال محو اسرائیل تا ابد هستند
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • بایدن: ایران می خواهد تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند | اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اسرائیل نیست
  • بازی با گزینه «تحریم نفتی»/ آمریکا در تقابل با ایران روی چه گزینه‌هایی مانور می‌دهد؟
  • بسترسازی «شی» در مسیر نظم چینی
  • واکنش کاخ سفید به احتمال حمایت آمریکا از اوکراین
  • واکنش کاخ سفید به احتمال حمایت مشابه آمریکا از اوکراین
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم