Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان خصوصی پیرو مطالب منتشره ۵ مرداد ۱۳۹۹ با عنوان «ابهام در تشکیل هلدینگ شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت»، جوابیه ای را منتشر کرد که متن آن به شرح ذیل است:

بر اساس تصویب‌نامه شماره ۲۴۵۳۰۵ مورخ ۱۳۹۵/۱۲/۱۸ شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی «سازمان خصوصی‌سازی مکلف است تا زمان آزادسازی سهام عدالت، سود سهام مربوط به طرح توزیع سهام عدالت را از شرکت‌های سرمایه‌پذیر وصول و متناسب با میزان سهام قابل تخصیص به هر فرد، نسبت به پرداخت سود به مشمولین طرح یاد شده اقدام نماید»، لیکن از آنجایی که برخی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت پس از تقسیم سود در مجامع عمومی عادی سالیانه خود اقدام به افزایش سرمایه از محل مطالبات حل شده سهامداران یا آورده نقدی برای تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های در دست اقدام خود می‌نمایند لذا این سازمان به استناد بند (۱) تصویب‌نامه شماره ۶۳/۴۰۲۲۰ مورخ ۱۳۹۲/۰۴/۲۹ شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی که اجازه می‌دهد با هدف حفظ ارزش و پیشگیری از رقیق شدن سهام عدالت واگذار شده و پشتیبانی از سرمایه‌گذاری‌های موجه شرکت‌های سرمایه‌پذیر را تأمین نماید، لذا سودهای تقسیم شده در مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر با رعایت این ملاحظات و با اعمال و پیش‌بینی مبالغ قابل انتقال به حساب افزایش سرمایه‌، به صورت علی‌الحساب به حساب مشمولین کارسازی گردیده تا پس از تحقق افزایش سرمایه‌ها و مشخص شدن سود قطعی قابل توزیع، مازاد مبالغ یاد شده با سودهای سنوات آتی بین دارندگان سهام عدالت تخصیص و توزیع نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین درصد کمی از مبالغ سود عملکرد سالانه متعلق به مشمولین که به دلیل عدم انجام و تکمیل افزایش سرمایه توسط برخی از این شرکت‌ها نزد این سازمان باقی مانده، به سودهای تقسیمی شرکت‌ها در سال جاری اضافه گردیده و بین مشمولین توزیع می‌گردد.

تمام منافع هلدینگ شرکت‌های غیربورسی به همه سهامداران عدالت می‌رسد

با عنایت به موارد یاد شده در ماده ۴ آئین‌نامه اجرایی سهام عدالت مصوب شورای عالی بورس که در جهت مدیریت سهام شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت می‌باشد، ۵۰ میلیارد ریال از محل سودهای نزد این سازمان به تأسیس و مدیریت هلدینگ مذکور اختصاص داده شده که ۱۰۰ درصد دارایی و منافع حاصله از این هلدینگ متعلق به تمام دارندگان سهام عدالت (چه آنان که مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند و چه کسانی که روش غیرمستقیم را برگزیده باشند)، خواهد بود لذا مبلغ مذکور که از محل سود سهام عدالت بوده، مجدداً به کلیه سهامداران تعلق خواهد گرفت و جزو دارایی‌های آنان محسوب می‌گردد.

کد خبر 4995112

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان خصوصی سازی شرکت های بورسی سهام عدالت سود سهام عدالت جوابیه ویروس کرونا بورس قیمت دلار قیمت طلا وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت نفت بانک مرکزی ایران ایالات متحده آمریکا سهام عدالت تولید نفت وام ودیعه مسکن بازار سهام قیمت سکه بهار آزادی گمرک ایران شرکت های سرمایه پذیر شرکت های غیربورسی افزایش سرمایه سهام عدالت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۰۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد

سهامداران جدید باشگاه پرسپولیس درباره ترکیب هیئت مدیره این باشگاه به توافق رسیدند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، 6 بانک شهر (30 درصد)، تجارت و ملت (هر کدام 20 درصد) و رفاه، اقتصاد نوین و صادرات (هر کدام 5 درصد) از سهام باشگاه پرسپولیس را به طور رسمی خریداری کردند تا واگذاری 85 درصدی مالکیت پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی با موفقیت انجام شود.

مدیرعامل پرسپولیس تا پایان فصل ماندنی شد

بر اساس توافقی که بین بانک‌های خریدار باشگاه پرسپولیس انجام شده، سه بانک رفاه، اقتصاد نوین و صادرات که سهام 5 درصدی از این باشگاه دارند، سهم خود در انتخاب هیئت مدیره را به بانک شهر واگذار کردند تا به این ترتیب بانک شهر 3 عضو و بانک‌های تجارت و ملت نیز هر کدام یک عضو در هیئت مدیره 5 نفره پیش‌روی سرخپوشان داشته باشند.

پروسه انتقال سهام باشگاه پرسپولیس به بانک‌های مذکور امروز نهایی شد. طبق اعلام مدیرعامل بانک شهر هیئت مدیره و مدیرعامل پرسپولیس تا پایان فصل جاری به کارشان ادامه می‌دهند. بدین ترتیب تغییرات به پایان فصل موکول شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیات مدیره مشخص شد
  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • واگذاری سهام باشگاه پرخرج به هلدینگ خلیج فارس غیرقانونی است
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • حاتم بخشی بیات از جیب کارکنان نفت؟
  • پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟ | گام تازه برای برتری در مسابقات