Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - انتشار کاهش ارزش دارایی شرکت‌های بزرگ نفتی نشان داد کاهش تولید این غول‌های نفتی به یک میلیون بشکه در روز رسیده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، پنج شرکت بزرگ نفتی جهان در سه ماه دوم سال جاری میلادی ارزش دارایی‌های خود را تقریباً 50 میلیارد دلار کاهش دادند، زیرا در پی همه‌گیری ویروس کرونا، قیمت و تقاضای سوخت افت شدیدی یافت و سبب کاهش تولید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاهش چشمگیر ارزیابی دارایی‌ها و کاهش مقدار بازده، عمق مشکل سه ماه دوم امسال را نشان می‌دهد. تقاضای سوخت در مقطعی از زمان بیش از 30 درصد در سراسر جهان کاهش یافته بود و هنوز هم زیر سطح پیش از همه‌گیری ویروس کرونا باقی مانده است.
چند نفر از مدیران این شرکت‌ها اعلام کردند به دلیل همه‌گیری جهانی ویروس کرونا که سبب مرگ بیش از 700 هزار نفر شده است، کاهش ارزش دارایی بسیاری را ثبت کرده‌اند و انتظار دارند سطح تقاضا برای چند فصل دیگر نامتوازن باقی بماند، زیرا مردم کمتر مسافرت می‌روند و از سوخت کمتری استفاده می‌کنند.
از میان این پنج شرکت، تنها شرکت اکسون موبیل با کاهش ارزش دارایی قابل توجهی مواجه نشده است؛ اما براساس اعلام اکسون موبیل ارزیابی دوباره برنامه‌های این شرکت می‌تواند سبب افت ارزش بخش قابل توجهی از دارایی‌هایش شود و حذف 20 درصد یا 4 میلیارد و 400 میلیون بشکه از ذخایر نفت و گاز این شرکت را مشخص کند.
در مقابل شرکت بی‌پی 17 میلیارد دلار ضرر کرد. بی‌پی اعلام کرده که قصد دارد در سال‌های آتی هزینه‌های خود را بر انرژی‌های تجدیدپذیر متمرکز کند و سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز طبیعی را کاهش دهد.
از این پنج شرکت، اکسون بزرگ‌ترین تولیدکننده با حجم تولید 3 میلیون و 64 هزار بشکه نفت و گاز معادل نفت در روز است، اما تولیدش بین سه ماه اول و دوم سال جاری میلادی 408 هزار بشکه نفت و گاز معادل نفت در روز کاهش یافته است. این پنج شرکت بزرگ که شامل شورون، شرکت انگلیسی – هلندی شل و توتال نیز می‌شود، هزینه‌های سرمایه را هم بین سه‌ماه اول و دوم امسال 25 میلیارد دلار کاهش دادند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ارزش دارایی نفت و گاز پنج شرکت سه ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۰۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت تایر کامیون‌ها با فناوری نانو

یک شرکت بریتانیایی که از گازهای گلخانه‌ای با کمک فناوری به نام لوپ، گرافن تولید می‌کند، این گرافن را در ساخت تایر کامیون به کار گرفته است.

به گزارش ایسنا، شرکت لویدیان (Levidian) از نمونه اولیه تایر کامیون تقویت شده با گرافن رونمایی کرد. در این تایرها از گرافن و کربن سیاه استفاده شده که این ترکیب موجب بهبود کیفیت تایرها شده است. این تایرها که در نمایشگاه فناوری تایر هانوفر به نمایش درآمد، از ترکیب لاستیک طبیعی و لاستیک بوتادین تولید شده‌اند که به دلیل مقادیر گرافنی که در آن به کار رفته، از ویژگی‌های بهبود یافته‌ مکانیکی قابل توجهی برخوردار هستند.

آزمایش‌های مستقل انجام شده توسط مرکز تحقیقاتی تون عبدل رازک (TARRC) نشان داده است که افزودن گرافن شرکت لویدیان می‌تواند منجر به کاهش ۲۳ درصدی مقاومت چرخشی تایر شود. همچنین نتایج اولیه حاکی از کاهش چگالی تایر دارد که این ویژگی منجر به کاهش وزن تایر شده که در نهایت مصرف سوخت را ۳ تا ۴ درصد کاهش می‌دهد.

گرافن شرکت لویدیان از طریق کربن‌زدایی توسط سامانه لوپ به دست می‌آید؛ سامانه‌ای که گاز خروجی از دودکش کارخانه‌ها را گرفته و دی‌اکسیدکربن آن را به گرافن تبدیل می‌کند. استفاده از این گرافن در تایر خودرو می‌تواند انتشار دی‌اکسیدکربن را کاهش داده و همچنین به تولیدکنندگان تایر کمک کند تا هیدروژن پاک و گرافن با کیفیت بالا تولید کنند و از این طریق انتشار گاز گلخانه‌ای را کاهش دهند.

الی گالنیس، مدیر توسعه تجاری لویدیان می‌گوید: ما در حال انجام مأموریتی هستیم که در آن به صنعت برای کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن کمک می‌کنیم. از این که نتایج کار خود در بخش تولید تایر را منتشر می‌کنیم، بسیار خوشحال هستیم. استفاده از این تایرها می‌تواند حداقل سه درصد کاهش مصرف سوخت را به دنبال داشته باشد که این صرفه‌جویی معادل تقریبا نیم میلیون تن دی‌اکسیدکربن در سال برای بریتانیا است.

به نقل از ستاد نانو، با استفاده از دستگاه لوپ (Loop) این شرکت، گازهای زاید خروجی از کارخانه‌ها را می‌توان به هیدروژن و گرافن تبدیل کرد. با این کار از آلودگی هوا جلوگیری شده و مواد ارزشمند برای استفاده در صنعت به دست می‌آید. در حال حاضر ۱۵ درصد از کل انتشار گازهای گلخانه‌ای مربوط به انرژی در سطح جهان بوده، در حالی که این فناوری جدید منبع جدیدی از هیدروژن تمیز و گرافن با کیفیت بالا ارائه می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ۲۵ برابری ظرفیت نیروگاه‌های تولید پراکنده برق
  • رشد ۲۵ برابری ظرفیت نصب شده نیروگاه های تولید پراکنده برق
  • بازار آب از طرح‌های مهم مشارکت مردمی در حوزه آب/کاهش ۱۱.۶ درصدی بارش‌ها در یزد
  • تقویت تایر کامیون‌ها با فناوری نانو
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • سیاست‌های اقتصادی بر مبنای حقایق اقتصادی جامعه اتخاذ شود
  • افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران از ابتدای ۲۰۲۴
  • بخش بزرگی از تجهیزات صنایع نفت و گاز در ۱۴۰۲ بومی‌سازی شد
  • قیمت نفت کماکان صعودی ماند
  • روسیه دستور کاهش تولید نفت را صادر کرد