Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه به نقل از دکتر حمید رضا نادری گزارش داد: اساتید و دستیاران تخصصی این گروه از روزهای نخست شیوع ویروس کرونا حضور صددرصدی در مراکز درمانی ویژه کرونا در  مشهد داشته‌اند و این تلاش شبانه روزی در خدمات رسانی به بیماران ستودنی است.
وی افزود: از هشت متخصص عضو گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، چهار نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند که همانند دیگر مدافعان سلامت جان خود را به خطر انداختند تا جان همنوعشان حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: حال متخصصان مبتلا به کرونا در مشهد خوب است اما در  برخی روزهای سخت با ۵۰ درصد ظرفیت هر نفر معادل دو نفر فعالیت دارد تا جای خالی نیروهای مبتلا احساس نشود.
وی گفت: با وجود هشدارهای ارائه شده باز هم برخی از مردم نسبت به  رعایت توصیه‌های بهداشتی بی‌توجه هستند در حالی که مردم تا زمان مهار قطعی و کنترل ویروس کرونا و تولید واکسن این بیماری همچنان باید دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.
نادری افزود: مردم باید به فکر حال مدافعان سلامت که ۶ ماه بطور شبانه روزی و دور از خانواده از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند، باشند و از خانه‌نشینی خسته نشوند زیرا خستگی حضور مستمر و بی‌وقفه در بیمارستان آن هم با لباس خاص به‌مراتب سخت تر و بیشتر است.
هم اکنون ۲ بیمارستان امام رضا (ع) و شریعتی در مشهد به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اختصاص یافته است.تاکنون ۱۷ نفر از کادر درمانی شامل پزشک، پرستار، کارشناس اتاق عمل، کارشناس بینایی‌سنجی و دیگر گروههای پزشکی در مشهد بر اثر ابتلا به ویروس کرونا  "شهید خدمت" شده‌اند.
۸۰ درصد جمعیت خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه جمعیت این استان در سطح ۱۷ شهرستان زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور هستند.

بر اساس گزارش سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۳۲۸ هزار و ۸۴۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۸۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۸ هزار و ۶۱۶ نفر رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۰۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس

مهرداد شریفی با اشاره به اینکه ۱۷ آوریل برابر با ۲۹ فروردین به عنوان روز جهانی هموفیلی نامگذاری شده است، گفت: براساس بسته‌های حمایتی ابلاغی وزارت بهداشت، خدمات مورد نیاز به بیماران هموفیلی با هدف کاهش هزینه‌های تشخیص و درمان در مرکز آموزشی درمانی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز به عنوان تنها مرکز جامع هموفیلی دانشگاه ارایه می‌شود.

او ادامه داد: ویزیت بیماران توسط پزشک فوق تخصص خون و سرطان‌شناسی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی، تهیه و توزیع فاکتور‌های انعقادی رایگان، تزریق فاکتور‌های نادر انعقادی و فرآورده‌های خونی، آموزش، مشاوره و مددکاری به بیماران مبتلا به هموفیلی ارائه می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه بیشتر بیماران مبتلا به هموفیلی دارای پیشینه خانوادگی خونریزی هستند، ادامه داد: از مجموع بیماران شناسایی شده، حدود ۴۲۲ نفر به هموفیلی نوع A، بالغ بر ۵۵ نفر به هموفیلی نوع B و حدود ۴۴۱ نفر به سایر اختلالات انعقادی مبتلا هستند.

شریفی اضافه کرد: بر همین اساس، ۶۶۷ مرد و ۲۵۱ مورد زن مبتلا به هموفیلی تاکنون در شیراز و شهرستان‌های استان فارس شناسایی شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: تغذیه سالم، ورزش منظم و مستمر، پرهیز از استرس و فشار‌های روانی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تا حد قابل توجهی می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های خاص پیشگیری کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پزشکان جهادی در مناطق کم برخوردار
  • کمیسیون پزشکی حج تمتع ۱۴۰۳ در گلستان تشکیل شد
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • چرا ایرانی‌ها، پزشک عمومی را قبول ندارند؟ | گمشده‌ای به نام پزشک عمومی روی تابلوی مطب‌ ها
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد