Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز که به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و روز خبرنگار و گرامی داشت یاد و خاطره خبرنگارانی همچون مرحوم مردوخی و خانم عبدالمحمدی و روح الله رجایی، به بیان نظرات شورای نگهبان درباره مصوبات مجلس و دولت پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خبرنگار رویداد ۲۴ در این نشست نیز سوالی را درباره معیار‌های شورای نگهبان برای تایید و رد صلاحیت نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد و گفت: در هشتمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۰ نامزد توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند، اما در دوره‌های پس از آن، افراد تاییدصلاحیت‌شده معدودتر شدند و گاهی می‌بینم افرادی که ردصلاحیت می‌شوند رجل سیاسی‌تر از افرادی هستند که تاییدصلاحیت می‌شوند؛ یا دیده‌ایم که فردی مثل آقای غرضی در دوره گذشته تاییدصلاحیت شد، اما در دوره بعد از آن ردصلاحیت شد. چه زمانی شورای نگهبان به‌طور شفاف، معیار و متر اندازه‌گیری خود را برای تاییدصلاحیت‌ها به اطلاع عموم مردم می‌رساند؟

کدخدایی نیز جواب داد: هروقت قانون در این باره دقیق شود ما هم شفاف معیار‌های خود را به اطلاع همگان می‌رسانیم. ضمنا ما در هر دوره برای تاییدصلاحیت افراد رای‌گیری می‌کنیم و اینکه یک فرد دوره‌ای تایید و دوره‌ای رد می‌شود به‌خاطر چینش آن افرادی است که در جلسه حق رای دارند. به‌هرحال ما در این رابطه ضعف قانون داریم و امیدوارم قانون در این خصوص اصلاح شود.

بیشتربخوانید:کدخدایی: به افرادی که در گذشته رد صلاحیت شده‌اند، توصیه می‌کنیم در انتخابات ۱۴۰۰ ثبت نام نکنند



کدخدایی همچنین در این نشست از نامزد‌هایی که در دوره‌های پیشین انتخابات ریاست جمهوری رد صلاحیت شده اند خواست تا دیگر ثبت نام نکنند. خردادماه سال آینده انتخابات ریاست جمهوری 1400 ایران برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، انتخابات ریاست جمهوری ، شورای نگهبان سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 انتخابات ریاست جمهوری شورای نگهبان انتخابات ریاست جمهوری شورای نگهبان برای تایید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۱۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی

مجمع انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی در حالی ۲۵ اردیبهشت در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود که از بین ۱۱ کاندیدایی که برای احراز پست ریاست فدراسیون ثبت نام کرده بودند تاکنون سوابق مدیریتی ۶ کاندیدا از سوی وزارت ورزش و جوانان برای شرکت در انتخابات به تایید رسیده است.

افشین چگینی، یوسف بهتری، حمیدرضا پارسی منش، یوسف جاویدان، محمد عسگری و جاسم منوچهری ۶ کاندیدایی هستند که سوابق مدیریتی آن‌ها توسط وزارت ورزش به تایید رسیده و برای شرکت در مجمع انتخابات منتظر تایید نهایی از سوی نهاد‌های ذی صلاح وزارت ورزش هستند.

مجمع انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی در حالی ۲۵ اردیبهشت برگزار می‌شود که انتخابات این فدراسیون در ابتدا قرار بود ۷ بهمن ۱۴۰۲ و سپس ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ برگزار شود که به تعویق افتاد.

مجید زارعیان در حال حاضر سرپرستی این فدراسیون را تا زمان برگزاری انتخابات برعهده دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات بزودی اعلام می‌شود
  • طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • طحان نظیف: طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • نشست شورای سیاستگذاری جبهه ایران قوی با نامزدهای دور دوم انتخابات