Web Analytics Made Easy - Statcounter

«یحیی آل اسحاق» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه طی سال‌های گذشته پیگیر تفکیک وزارت صنعت و معدن از بازرگانی بودیم خاطرنشان کرد: مسوولان مربوطه تا این مقطع مصلحت ندانستند که این جداسازی انجام شود و بر همین اساس برای وزارتخانه جامع و بزرگی مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت فردی باید انتخاب شود که در کنار شناخت فضای بازرگانی، تجربه عملی و اشرافی بر فضای صنعت و کسب و کار نیز داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این وزارتخانه به فردی جامع الجهات نیاز دارد که با صنعت، معدن، بازرگانی، کسب و کار داخل و روابط بین‌المللی آشنایی کافی داشته باشد که چنین شخصیت جامعی در شرایط بحران فعلی، جنگ اقتصادی و اعمال تحریم‌ها کم یافت می‌شود.

آل اسحاق با اشاره به معرفی حسین مدرس خیابانی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: ایشان دارای سابقه تجربی در حوزه بازرگانی را از گذشته دارد و از مدیران سابق فعال مربوط به این حوزه محسوب می‌شود و در حوزه صنعتی نیز در این مدت نشان داد که با این فضا نیز ناآشنا نیست.

وی با اشاره به مدرک مهندسی مدرس خیابانی تاکید کرد: بر همین اساس اطلاعات کافی در این زمینه نیز دارد.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق تصریح کرد: در وضعیت موجود که زمانی کمتر از یکسال برای دولت دوازدهم باقی مانده است هر فردی آمادگی پذیرش مسوولیت وزارت را ندارد و چه برسد به اینکه بتواند در این موقعیت زمانی طرح و برنامه جدید ارائه دهد و برای به ثمر رسیدن آن نیز تلاش کند.

وی تاکید کرد: مدرس خیابانی به لحاظ سابقه در این حوزه چهره مناسبی است و امیدوارم مجلس شورای اسلامی نیز از این انتخاب حمایت کند زیرا با سرپرستی نمی‌توان یک وزارتخانه را مدیریت کرد و این نهاد بهتر است که به این انتخاب احترام گذاشته و رای اعتماد دهد.

آل اسحاق با بیان اینکه مدرس خیابانی جوان و پر انرژی است اظهار داشت: ایشان می‌تواند برای وزارت صنعت، معدن و تجارت موثر باشد و با توجه به سابقه به یقین برنامه‌هایی مطابق با واقعیت‌های اجرایی در دست خواهد داشت.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی یحیی آل اسحاق وزارت صنعت معدن و تجارت حسین مدرس خیابانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی یحیی آل اسحاق وزارت صنعت معدن و تجارت حسین مدرس خیابانی مجلس شورای اسلامی یحیی آل اسحاق وزارت صنعت معدن و تجارت حسین مدرس خیابانی مدرس خیابانی معدن و تجارت وزارت صنعت آل اسحاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۱۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   مدیر صنعت، معدن و تجارت تربت حیدریه گفت: هم اکنون بیش از ۱۳ هزار واحد صنفی در شهرستان تربت حیدریه فعال هستند.   محمدرضا ملکی روز سه‌شنبه افزود: امید است بتوان در آینده‌ای نزدیک واحدهای تجاری برای فعالیت تخصصی اصناف ایجاد کرد که دارای دسترسی آسانی هم برای مردم باشند.   وی ادامه داد: اجاره نشینی اصناف موجب می‌شود هر ساله هزینه‌ها افزایش یابد و این فعالان با مشکل در پرداخت هزینه اجاره بها رو به رو می‌شوند.   مدیر صنعت معدن و تجارت تربت حیدریه گفت: انتقال واحدهای کارگاهی هم به شهرک های صنفی یا مجتمع های صنفی نیازی است که باید به آن پاسخ داد.   ملکی افزود: اگر بتوان مجتمع ها و شهرک های صنفی دارای دسترسی آسان هم برای این منظور ایجاد کرد اقدام بزرگی در راستای کمک به بهبود خدمات و محیط شهری انجام گرفته که مردم آثار آن را در مبلمان شهری و ساماندهی فعالان این حوزه مشاهده خواهند کرد.   وی ادامه داد: یکی دیگر از نیازهای شهرستان تربت حیدریه ایجاد سایت یا مجموعه نمایشگاهی دائمی است که این می‌تواند برای ساکنان ۱۲ شهرستان اطراف تربت حیدریه نیز مفید باشد.   مدیر صنعت معدن و تجارت تربت حیدریه گفت: افزون بر ۱۳ هزار واحد صنفی فعال این شهرستان براساس نوع فعالیت شان شامل توزیعی، خدماتی، فنی و خدمات فنی تقسیم بندی می شوند که در قالب ۴۲ اتحادیه صنفی و یک اتاق اصناف مشغول به فعالیت هستند.   ملکی افزود: ۲۳ انتخابات صنفی هم طی سال گذشته برگزار شد و تلاش می‌شود در سال جاری هم هفت انتخابات برگزار شود.   مرکز شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • صنایع برنامه‌محور خراسان رضوی حمایت ویژه می‌شوند
  • لزوم جبران عقب‌ماندگی صنعت برق آذربایجان شرقی
  • افزایش ۴۰ درصدی کرایه‌های حمل و نقل درون‌شهری در اردبیل