Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا افتخاری روز دوشنبه در نشست خبری با عنوان «محرم و رسانه» در یاسوج اظهار  داشت: ماه محرم امسال از ۳۱ مردادماه آغاز می شود و با توجه به شیوع بیماری کرونا برگزاری آیین های عزاداری در آن تفاوت هایی با سال های قبل دارد. 

وی افزود: برنامه ریزی های لازم در کشور و کهگیلویه و بویراحمد انجام شده تا علاوه بر برگزاری باشکوه آیین های عزاداری ماه محرم امسال  سلامت مردم نیز حفظ شده و به خطر نیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تحقق هر چه بهتر چنین امر مهمی در این استان همکاری بیش از پیش رسانه ها و  خبرنگاران استان را می طلبد. 

حجت الاسلام و المسلمین افتخاری عنوان کرد: لازم است که مسؤولان اجرایی و هیأت های مذهبی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این زمینه  تلاش کرده و هماهنگی های لازم را داشته باشند.  

وی ابراز داشت: انتظار می رود که هیأت های مذهبی کهگیلویه و بویراحمد در آیین های عزاداری ماه محرم امسال هر چه بیشتر به مباحث  محتوایی پرداخته و در کنار آن نیز اقدام های لازم برای جمع آوری کمک های مؤمنانه و توزیع آنها بین نیازمندان استان را انجام دهند. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا کارگروه برگزاری آیین های عزاداری ماه محرم امسال با مسؤولیت سازمان تبلیغات اسلامی کشور و عضویت ۲۴ دستگاه اجرایی در تهران تشکیل و فعال شده است. 

حجت الاسلام و المسلمین افتخاری اظهار داشت: این کارگروه در کهگیلویه و بویراحمد و با عضویت برخی دستگاه های اجرایی استان از جمله اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی تشکیل شده و به زودی نیز نشست توجیهی با هیأت  های مذهبی و مداحان استان برگزار و وظایف نهادهای دولتی عضو نیز اعلام می شود. 

وی افزود: آیین های عزاداری ماه محرم امسال در کهگیلویه و بویراحمد تا حد امکان در فضاهای باز از جمله حیاط مساجد و مدارس و همراه  با رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود.  

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برگزاری آیین های سخنرانی ماه محرم امسال در این استان در فضاهای بسته  مانعی ندارد اما باید با حفظ فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک باشد. 

حجت الاسلام و المسلمین افتخاری عنوان کرد: توقع از رسانه ها و خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد آن است که برای اطلاع رسانی و آگاهی   بخشی لازم در زمینه شرایط خاص ماه محرم امسال و لزوم رعایت هر چه بیشتر مسائل بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی بکوشند.   

وی ابراز داشت: امسال و با توجه به شیوع بیماری کرونا چند نمونه آیین عزاداری ماه محرم در کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده که  شامل برگزاری روضه های خانگی و پخش سوگواری ها و سخنرانی ها از طریق شبکه استانی دنا برای استفاده مردم این استان است. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آن دسته از هیأت های مذهبی این استان که در آیین های عزاداری ماه محرم امسال  رعایت نکات بهداشتی، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک از سوی عزاداران را مدیریت نکنند به متولیان آنها تذکر داده شده و  در صورت تکرار برخورد قاطع می شود. 

حجت الاسلام و المسلمین افتخاری اظهار داشت: هیأت های مذهبی کهگیلویه و بویراحمد که این امور را به نحو مطلوب مدیریت کنند نیز از  متولیان آنها تجلیل می شود. 

وی افزود: سعی می شود که ماسک و مواد ضدعفونی کننده به میزان مورد نیاز برای افراد شرکت کننده در آیین های عزاداری ماه  محرم امسال در کهگیلویه و بویراحمد از سوی تبلیغات اسلامی این استان تأمین و در اختیار آنها قرار داده شود. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: استفاده از طبل و سنج در آیین های عزاداری ماه محرم امسال در این استان ممنوع   بوده و مدت زمان برگزاری آیین ها نیز کاهش می یابد. 

حجت الاسلام و المسلمین افتخاری عنوان کرد: شربت، شیرینی و دیگر مواد غذایی برای پذیرایی از شرکت کنندگان در آیین های عزاداری ماه محرم امسال در کهگیلویه و بویراحمد به منظور رعایت هر چه بهتر مسائل بهداشتی باید در ظرف های دربسته باشد. 

وی ابراز داشت: سامانه ملی «بیرق» برای نام نویسی هیأت های مذهبی کهگیلویه و بویراحمد و دیگر استان های کشور طراحی شده و هیچ  هیأتی در استان نیز بدون داشتن مجوز حق برگزاری آیین های عزاداری ماه محرم امسال را ندارد. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر کدام از هیأت های مذهبی این استان که برای برگزاری آیین های عزاداری ماه محرم  امسال مکان نیاز داشته باشند تلاش می شود که با همکاری مردم و خیران فراهم شود. 

حجت الاسلام و المسلمین افتخاری اظهار داشت: یکی از سیاست ها و رویکردهای مهم تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزایش تعداد  هیأت های مذهبی این استان در ماه محرم امسال برای کاهش تمرکز جمعیت و به منظور حفظ هر چه بیشتر سلامت عزاداران است.     

وی افزود: پیش بینی می شود که ماه محرم امسال حدود ۴۰۰ روحانی مقیم و غیرمقیم به شهرها و روستاهای کهگیلویه و بویراحمد اعزام  شوند. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تعداد هیأت های مذهبی این استان که در ماه محرم امسال آیین های عزاداری  برگزار می کنند پیش بینی می شود که بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ مورد باشد. 

حجت الاسلام و المسلمین افتخاری عنوان کرد: ماه محرم امسال کتاب هایی از سوی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری هر  چه بهتر آیین های عزاداری در این استان در اختیار مداحان، سخنرانان و واعظان استان قرار می گیرد. 

وی ابراز داشت: کارگروه رسانه ویژه ماه محرم امسال به زودی در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل و فعال می شود. 

حجت الاسلام و المسلمین افتخاری گفت: برخی درخواست ها از اعضای این کارگروه شامل تبیین و تشریح هر چه بیشتر اهداف قیام امام  حسین (ع) و ویژگی های برجسته ماه محرم و ایجاد شور و شعور حسینی بین قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد است. 

وی با تبریک ۱۷ مردادماه روز خبرنگار و بیان اهمیت چشمگیر حرفه خبرنگاری، اظهار داشت: رسانه یک ابزار قدرت در دست خبرنگاران بوده و می توانند استفاده صحیح یا ناصحیح از آن کنند. 

حجت الاسلام و المسلمین افتخاری افزود: یکی از رسالت های مهم خبرنگاران تشخیص به موقع اولویت ها و نیازهای جامعه در ابعاد  مختلف است.    

وی بیان کرد: انتظار می رود که خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد بیش از پیش برای رفع معضلات گوناگون استان و شکوفایی روزافزون ظرفیت  های آن اقدام و همت کنند.

برچسب‌ها ماه محرم کهگیلویه وبویراحمد نشست خبری یاسوج سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم کهگیلویه وبویراحمد نشست خبری یاسوج سازمان تبلیغات اسلامی ماه محرم کهگیلویه وبویراحمد نشست خبری یاسوج سازمان تبلیغات اسلامی مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد هیأت های مذهبی کهگیلویه و بویراحمد برگزاری آیین های عزاداری حفظ فاصله گذاری اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ماه محرم امسال برگزاری آیین ها چه بیشتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۱۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بیش از ۴۸۸ هزار وسیله نقلیه به کهگیلویه و بویراحمد

 حمیدرضا پیمانجو افزود: طی این مدت ۴۴۳ وسیله نقلیه از استان خارج شده است که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز ۸ درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: طی این مدت به طور میانگین هر ساعت یک هزار و۴۵۲ وسیله نقلیه وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شده و هم‌چنین به طور متوسط هر ساعت یک هزار و ۳۰۸ خودرو از این استان خارج شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این مدت محور گچساران به بابامیدان با متوسط ۱۴ هزار تردد روزانه پرترددترین محور استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • ورود بیش از ۴۸۸ هزار وسیله نقلیه به کهگیلویه و بویراحمد
  • اعزام ۳۵۰۰ مبلغ به مساجد و تکایا در خراسان رضوی ویژه شب‌های قدر
  • بارندگی‌های سیل‌آسا به زیرساخت‌های ارتباطی و کشاورزی بخش «لوداب» خسارت وارد کرد
  • آبگیری همه طرح‌های آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در بارش‌های اخیر
  • لزوم برنامه‌ریزی مردمی برای راهپیمایی روز جهانی قدس
  • بازدید حدود ۱۶۰ هزار نفر از اماکن گردشگری کهگیلویه و بویراحمد
  • ثبت بیش از ۴۰۰ هزار تردد در ورودی‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت سیل به ۳ هزار کیلومتر راه عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • امیرآباد بابکان، رکورددار میزان بارش‌ ها در کهگیلویه و بویراحمد
  • توجه ویژه به کالای ته‌لنجی و تعاونی مرزنشینان در استان بوشهر