Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه منصوری بعد از ظهر دوشنبه در دیدار با مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان به میزبانی این اداره کل با اشاره به مدارس فرسوده استان و نیاز به تجهیز و بازسازی آنها، بیان کرد: یکی از طرح‌های خوب نوسازی مدارس پویش آجر به آجر است که مشارکت در امر خیر مدرسه سازی محسوب می‌شود اما باید در آگاه سازی بیشتر مردم در این زمینه کوشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این طرح با قید فرهنگ سازی و اختیاری بودن و با رویکرد جلب مشارکت عمومی مردم به دور از اجبار و موارد مشروط، می‌تواند در راستای ترویج امر خیر مدرسه سازی موفق عمل کند.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه محدودیت‌های مالی و منابع درآمدی استان بعضاًً باعث می‌شود که در برخی مقاطع نتوانیم شاد اعتبارات خوبی برای طرح‌ها باشیم، گفت: در بحث شناسایی و فروش اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی استان جلسات به صورت مستمر با نظر شخص استاندار سمنان در حال برگزاری است که این امر به مولد سازی منجر خواهد شد.

منصوری بیان کرد: معتقدیم مولد سازی بهترین راه است اما در برخی موارد و به واسطه محدودیت‌ها می‌توان با فروش این اموال به عنوان روشی مناسب و در کوتاه‌ترین زمان، به نتیجه مطلوب دست یافت.

وی افزود: فروش اموال منقول و غیر منقول مازاد دستگاه‌های اجرایی استان می‌تواند با تزریق منابع مالی مناسب در سیستم درآمدی و اعتباری اداری استان، راه برون رفت از مشکلات و محدودیت‌های مالی و درآمدی ایجاد شده در بین دستگاه‌های اجرایی استان باشد

معاون منابع انسانی استاندار سمنان در ادامه و با بیان اینکه به روز رسانی تجهیزات و بهره‌گیری از فناوری‌های نو در امر آموزش می‌بایست در سطح استان صورت گیرد، تاکید داشت: اداره کل نوسازی مدارس استان در بحث جلب مشارکت‌های خیران در امر مدرسه سازی و نوسازی مدارس و در راستای برنامه‌ها و اهداف دولت و نظام اداری توانسته الگوی مناسبی برای مشارکت و رویکردهای مبتنی بر مردم در راستای بهبود خدمت رسانی بردارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان نیز در این نشست ضمن بیان اینکه ۳۵ درصد مدارس کل استان نیاز به نوسازی و تجهیز دارند، گفت: تاکنون ۱۳ مدرسه توسط این اداره کل در شرک‌های مسکن مهرِ کل استان احداث شده است همچنین مدارس جدید ساخته شده ایمن با سبک معماری جدید، قطعاً در بحث تربیت و پرورش نسل آینده کشور تأثیر گذار خواهد بود.

سعید هژبری با بیان اینکه مهارت و کارآفرینی دو امر بسیار ارزشمند و حائز اهمیت و راهگشای بحث اقتصادی و اشتغال کشور است، تاکید کرد: بسیاری از مشکلات کشور با تقویت بخش آموزش و فرهنگ سازی و بخصوص با شروع این رویه از مدارس، رفع خواهد شد.

کد خبر 4995359

منبع: مهر

کلیدواژه: فاطمه منصوری استانداری سمنان ویروس کرونا شیراز روز خبرنگار بوشهر شیوع کرونا عید غدیر خم گرگان ماه محرم آمار کرونا شهرکرد قزوین کمک مومنانه عید سعید قربان بیرجند نوسازی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۱۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است.

وی افزود: مدارس جایگاه تحقق عدالت آموزشی است و سهم دانش آموزان مناطق محروم برای ورود به مدارس خاص باید بیشتر شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امکانات مدارس باید بین همه دانش آموزان مناطق مختلف کشور تقسیم شود اظهار داشت: رئیس جمهور محترم بر ارتقای کیفیت و تقویت مدارس دولتی تاکید دارد و باید تلاش کنیم کیفیت آموزشی و تربیتی مدارس دولتی را ارتقا دهیم این امر با همکاری و همراهی معلمان میسر می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت تقویت مدارس دولتی ابراز داشت: تامین نیروی مورد نیاز مدارس دولتی، تهیه و تدوین برنامه عملیاتی برای تقویت و ارتقای مدارس دولتی، ارزیابی مستمر عملکرد مدارس دولتی، طراحی استاندارد‌های تقویت مدارس دولتی و تدریس معلمان خاص در این مدارس از جمله مواردی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه تاکید کرد: هدف اصلی ما در آموزش و پرورش، تقویت جایگاه مدرسه است برای تقویت و ارتقا جایگاه آن باید برخی از محدودیت‌ها را بر داشته واختیاراتی را به این مدارس تفویض کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آموزشی بوشهر
  • تاکسی‌های برقی بدون راننده ماند
  • اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر تامین شد
  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس در استان بوشهر
  • فقط ۳ درصد اعتبارات نوسازی مدارس استان به کبودراهنگ اختصاص یافت