Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی گلستان از افزایش ۲۱۹ درصدی افزایش جرائم هتک حیثیت در فضای مجازی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سرهنگ محمدسعید فاضل دادگر پیش از ظهر دوشنبه 20 مرداد ماه در نشست خبری با اهالی رسانه گلستان اظهار کرد: آسیب های اجتماعی پدیده های مرکب و پیچیده ای هستند که نزدیک شدن به آنها و مهندسی افکار جامعه با حساسیت بالایی مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: پلیس در بخش عمده ایی از حوزه های مختلف تصمیم گیری حضور دارد و در حوزه های ایمنی، امنیت و خدمات مشغول فعالیت است.

وی گفت: استان گلستان تعداد زیادی موتور سیکلت بی سرو سامان دارد که نقش عمده ای در بخش تصادفات رانندگی و سرقت ها دارند و پلیس تصمیم دارد موتور سیکلت ها را در سطح استان سر و سامان ببخشد.

دادگر در ادامه به سلاح های غیر مجاز و کاهش آستانه تحمل مردم و افزایش میزان خشونت نیز اشاره کرد و همچنین تصریح کرد: ساماندهی مسافر برهای شخصی و کارتن به دست ها  در دستور کار پلیس می باشد.

سرهنگ دادگر در ادامه سخنان خود به ارائه آمار عملکرد نیروی انتظامی استان پرداخت و بیان داشت: از ابتدای سال جاری تا به امروز شاهد رشد 9 درصدی امار انواع سرقت ها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده ایم که 70 درصد از این آمار منجر به کشف شده است.

وی با اشاره به آمار دستگیری افراد توسط پلیس بیان داشت: 22 درصد افراد به جرم سرقت، 13 درصد به جرم مفاسد اجتماعی در حوزه های مختلف، 14 دصد معتادین، 3 درصد به جرم قاچاق کالا ، 5 درصد به جرم قاچاق مواد مخدر، 2 درصد امنیتی، 2 درصد جرائم مالی و ۳۸ درصد هم سایر جرائم در 4 ماهه ابتدای سال جاری دستگیر شده اند.

وی به آمار کشف مواد مخدر نیز اشاره کرد و گفت: طی 4 ماهه ابتدای سال99، 38 درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش در آمار کشف مواد مخدر داشته ایم.

وی در رابطه با تفکیک سنی دستگیرشدگان تصریح کرد: یک درصد تا ۱۴ سال ، ۱۸ درصد بین ۱۵ تا ۲۴ سال ، ۶۴ درصد ۲۶ الی ۳۹ سال و ۱۷ درصد 40 سال به بالا آمار دستگیرشدگان طی 4 ماهه ابتدای سال جاری را تشکیل می دهند.

فرمانده انتظامی گلستان همچنین از افزایش ۲۱۹ درصدی افزایش جرائم هتک حیثیت در فضای مجازی نیز خبرداد.

دادگر با تاکید بر اینکه  ۷۹ درصد دستگیرشدگان بیکار و ۲۱ درصد هم شاغل هستند اظهار کرد: برداشت غیرمجاز از حساب در چهارماهه ابتدای امسال ۶۰ درصد کاهش یافته اما متاسفانه شاهد افزایش ۹۵ درصدی آمار کلاهبرداری رایانه ای بودیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گلستان ابتدای سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۱۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: در تعطیلات نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند.   به گزارش میزان، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.   عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.   وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.   رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.   وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پلیس راهور : ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته بیشترین تصادفات فوتی عابران در تهران در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون/ افزایش ۴۹ درصدی کشف موادمخدر
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند
  • کاهش ۱۰ درصدی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای از امسال اجرایی می‌شود