Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲ تهران، «رسول کشت پور» روز دوشنبه اظهار داشت: بوستان گردشگری نهج البلاغه با ۳۵ هکتار وسعت بزرگترین بوستان دره ای کشور است که علاوه بر قابلیت های اکوسیستمی، به لحاظ برخورداری از امکانات متنوع تفریحی و ورزشی به یکی از نقاط گردشگری شهر تهران تبدیل شده است.

وی پل معلق آسمان را یکی از قابلیت های تفریحی این مجموعه برشمرد و افزود:  پل معلق آسمان به طول ۲۸۵ متر  یکی از نمادهای پایتخت است که بوستان نهج‌البلاغه را به بوستان پردیسان متصل می‌کند و به‌طور همزمان ۲۰۰ نفر بازدیدکننده می‌توانند روی عرشه آن‌ تردد و توقف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشت پور  عنوان کرد: پس از مطالعات انجام شده، پل معلق به عنوان یکی از ظرفیت های موجود برای ایجاد بازی های هیجانی شناسایی شد و احداث بازی هایی همچون بانجی جامپینگ، راپل و سوئینگ با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بازی های هیجانی مطابق با استانداردها و رعایت معیارهای ایمنی احداث شده است افزود: بانجی جامپینگ و راپ سوئینگ از جمله ورزش ها و تفریحات مهیج  وهیجانی است که میتواند علاقه مندان زیادی را به خود جذب کند.  

شهردار منطقه ۲ ادامه داد: بوستان نهج البلاغه در حال حاضر از امکانت تفریحی متنوعی همچون شهربازی بیلینو، سرزمین شگفت انگیز، قایق پرش در آب، راپل هوایی، تراست های  پیاده‌رو طولی و عرضی، ۹ هزار متر مربع مسیر دوچرخه‌سواری و همچنین فضاهای فرهنگی و ورزشی  برخوردار است و به ‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری تهران و موفق شده است بازدیدکنندگان داخلی و خارجی بسیاری را برای دیدن این تفرجگاه شهری جذب کند.
 
منطقه ۲ شهرداری تهران، در شمال شرقی میدان آزادی؛ از مرکز تا شمال تهران ادامه دارد.  

این منطقه از جنوب به خیابان آزادی، از غرب به بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه محمدعلی جناح و از شرق به بزرگراه شهید چمران محصور است؛ منطقه ۲ شامل محله‌های پونک، آریاشهر (صادقیه)، شهرآرا، ستارخان، فرحزاد، گیشا، شهرک ژاندارمری (مرزداران)، شهرک غرب، سعادت آباد و طرشت می‌شود.
منطقه ۲ دارای ۲۱ محله  و ۹ ناحیه است.

برچسب‌ها بوستان نهج البلاغه شهر تهران شهرداری منطقه دو تهران جهانگردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوستان نهج البلاغه شهر تهران شهرداری منطقه دو تهران جهانگردی بوستان نهج البلاغه شهر تهران شهرداری منطقه دو تهران جهانگردی بوستان نهج البلاغه منطقه ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۲۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۷ طرح کشاورزی استان اردبیل امسال به بهره‌برداری می‌رسد

نوبخت اژدری عزم سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم را جدی ذکر کرد و گفت: این طرح‌ها در حال حاضر با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست که به تدریج تکمیل شده و در چند مرحله تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود.

او افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای ۴۵۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۹۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال ایجاد شده و ۱۲ هزار و ۶۰۰ تن نیز به توان تولید بخش استان اضافه خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزایش ظرفیت واحد‌های تولید کشاورزی استان را رویکرد جدید سازمان تحت مدیریت خود اعلام و اضافه کرد: بررسی کارشناسی نشان می‌‍دهد که ۲۹ طرح مهم کشاورزی استان شرایط فنی و کارشناسی لازم برای تحقق این هدف را دارند.

اژدری اظهار کرد: با افزایش ظرفیت این طرح‌ها نیز برای تعداد ۹۰ نفر به صورت مستقیم زمینه اشتغال ایجاد شده و توان تولید بخش نیز به میزان ۱۰ هزار و ۲۰۰ تن افزایش خواهد یافت.

او همچنین افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص تکمیل و بهره‌برداری از پایاب سد خدا آفرین در سطح ۲۹ هزار هکتار صورت گرفته که پس از بهره‌برداری از این پروژه کلیدی و مهم، به میزان یک میلیون تن به مجموع تولیدات کشاورزی استان اردبیل اضافه خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ایجاد زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۵ هزار نفر را از جمله مزیت‌های این طرح ذکر کرد و گفت: عملیات تکمیل این طرح نیز با اختصاص بودجه مورد نیاز آغاز شده است.

اژدری در ادامه توسعه کشت متراکم گلخانه‌ای را از جمله رویکرد‌های جدید توسعه بخش کشاورزی در این استان طی سال جاری اعلام کرد و افزود: در این زمینه تکمیل و آغاز بهره‌برداری از ۴۱۲ هکتار واحد گلخانه در دستور کار قرار گرفته است.

او بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌های گلخانه‌ای در سال جاری ۵۶ هزار تن به میزان تولیدات کشاورزی استان افزوده شده و برای تعداد یک هزار و ۳۷۰ نفر به صورت مستقیم فرصت اشتغال ایجاد می‌شود.

اژدری فعال سازی ۳۸ واحد راکد و نیمه‌فعال، توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های کشاورزی، احداث باشگاه ورزشی، توسعه کشت متراکم گلخانه‌ای و ایجاد فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را از دیگر برنامه‌های اولویت‌‍دار سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برای نیل به اهداف شعار سال عنوان کرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ۱۴۷ طرح کشاورزی استان اردبیل امسال به بهره‌برداری می‌رسد
  • اسکان نوروزی در ۷ بوستان پایتخت + آدرس
  • اسکان مسافران نوروزی در ۷ بوستان پایتخت
  • افزایش ساعت خدمات دهی مترو از فردا
  • بهره برداری از سومین جایگاه عرضه بنزین نفت و گاز در شهرستان نیمروز
  • طرح بوستان بزرگ زندگی نیازمند عزم جدی و بهره برداری تا پایان شورای ششم
  • ساعات فعالیت مترو تهران در شب های قدر
  • جایگاه عرضه سوخت مشهدی منصوری در منطقه زاهدان به بهره برداری رسید
  • بزودی: بهره برداری از مرکزمعاینه فنی خودرو‌های سبک در اسدآباد
  • بهره برداری از مرکزمعاینه فنی خودرو‌های سبک در اسدآباد