Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دریافتی روز دوشنبه ایرنا، حسین اسحاقی با اشاره به تعطیلی بسیاری از کسب و کارها در پی شیوع ویروس کرونا به ویژه در حوزه فرهنگی و هنری، اظهار داشت: تعطیلی فعالیت‌ها موجب آسیب به بخش‌های مختلفی در سطح کشور شده است.

وی با اشاره به شرایط ثبت‌نام فعالان فرهنگی و هنری در این سامانه، افزود: صاحبان کسب و کارهای فرهنگی و هنری که دارای کد کارگاهی و بدون کد کارگاه هستند می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسحاقی با بیان اینکه دولت در همین راستا، برنامه‌هایی برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده پیش‌بینی کرده است، افزود: پرداخت تسهیلات یکی از برنامه‌های حمایتی دولت است که در همین راستا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شرایط را برای ثبت نام کسب و کارهای به شدت آسیب دیده در حوزه فرهنگ و هنر در سامانه کارا فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه صاحبان کسب و کارهای فرهنگی و هنری همچنان برای ثبت‌نام در این سامانه فرصت دارند، تصریح کرد: شرایط برای ثبت نام متقاضیان بدون کد کارگاهی بیمه در این سامانه فراهم شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه چندین بانک و مؤسسه مالی برای پرداخت تسهیلات پیش‌بینی شده است، افزود: فعال بودن کسب و کارها، تعدیل نکردن نیروها و استفاده نکردن از بیمه بیکاری طی یک سال گذشته از شرایط دریافت این تسهیلات است.

وی مبلغ پرداختی تسهیلات را برای واحدهای تعطیلی اجباری ۱۶ میلیون تومان و برای واحدهای فعال تعطیل نشده ۱۲ میلیون تومان و کارگاه های بدون بیمه بین ۶ تا هشت میلیون تومان اعلام کرد و افزود: سود تسهیلات ۱۲ درصد و دوره بازپرداخت پس از یک دوره تنفس، از آبان‌ماه سال جاری طی ۲۴ قسط است.

به گفته وی، علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام می‌توانند به سامانه کارا به آدرس kara.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه‌گنج، فاریاب و رودبار جنوب را تحت پوشش دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جیرفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جیرفت ویروس کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جیرفت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگی و هنری کسب و کارهای ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۲۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در موزه مردم شناسی ارومیه برای کودکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در بازدید خانواده ها از موزه ها، کانون برای  غنی سازی اوقات فراغت کودکان برنامه های متنوعی برای مخاطبین هدف اجرا شده است.

برپایی ایستگاه های مطالعه و نقاشی، روخوانی کتاب، کاغذ و تا و بازی با سرگرمی های سازنده کانون از  فعالیت هایی اجرایی در این ایام است.

موزه کودک ارومیه نیز   هر روز از ساعت ۸ تا ۱۴ پذیرای کودکان و نوجوانان مسافر است.

دیگر خبرها

  • اهمیت فرهنگ و هنر در ترویج ارزش‌های اسلامی
  • جهش در تولیدات فرهنگی و هنری از سوی هنرمندان
  • پرداخت ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های تولیدی
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • برج آزادی رکورد بازدید را شکست
  • برگزاری جشنواره روستا و عشایر جنوب کرمان در آینده نزدیک 
  • تقویت بنیه فرهنگی در شهرستان‌های لرستان
  • آخرین روز جشنواره بزرگ بیدمشک در ارومیه
  • اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در موزه مردم شناسی ارومیه برای کودکان
  • تئاتر زبانی صلح‌آمیز است