Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: تا به امروز 2700 پرونده در مرکز تخصصی ناباروری لرستان تشکیل شده که برای 300 زوج عمل بارورسازی انجام شده است و از این تعداد 52 زوج بچه دار شده‌اند.

 علی‌نادر دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: بر اساس آخرین مطالعاتی که در سال ۹۵ در کشور انجام شده ۲۰ درصد زوج‌های ایرانی نابارور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این آمار در لرستان نیز حدودا ۲۰ درصد است، افزود: در همین راستا برای حل مشکلات زوج‌های نابارور لرستانی اقدام به تاسیس یک مرکز تخصصی ناباروری در استان کردیم.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان بیان کرد: این مرکز با توجه به سابقه کوتاه خود  مورد استقبال زوج‌های رستانی و سایر استان‌های غرب کشور قرار گرفت است به طوریکه تا به امروز ۲۷۰۰ پرونده در این مرکز تشکیل شده است.

دهقانی با اشاره به اینکه از این تعداد برای ۳۰۰ زوج عمل بارورسازی انجام شده اسـت، تصریح کرد: از این تعداد ۵۲ زوج بچه دار شده اند که این آمار برابر با میانگین جهانی در این حوزه است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین هزینه بارور سازی یک زوج در این مرکز حدود هفت میلیون تومان بوده که بر اساس مصوبه وزارت بهداشت ۸۵ درصد هزینه‌های بارورسازی را دولت می‌پردازد در نتیجه بیشتری هزینه‌ای که یک زوج در یک مرکز می‌پردازند یک میلیون تومان است.

انتهای پیام/85020

منبع: فارس

کلیدواژه: لرستان ناباروری زوج جهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۲۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است

‌به گزارش خبرگزاری مهر، صابر جباری، با عنوان این مطلب که ۵۰۰ مرکز آموزش هنگام ازدواج در سراسر کشور با خدمات رایگان فعال هستند، گفت: هم اکنون خدمات درمان ناباروری در همه مراکز دولتی کاملاً رایگان ارائه می‌شود و در همه استان‌ها حداقل یک مرکز ناباروری سطح ۳ وجود دارد.

وی افزود: علاوه بر درمان، خدمات پیشگیری از ناباروری و اصلاح سبک زندگی هم در دستور کار قرار گرفته است.

جباری ادامه داد: هنوز درصد سزارین‌ها در کشور ما بالا است که برای سلامت مادر و جنین خطرات جدی به همراه دارد.

وی افزود: به روایت آمار، کودکان ناشی از سزارین نسبت به کودکان ناشی از زایمان طبیعی خطر ابتلاء به آسم و بیماری تنفسی شأن بیشتر است.

جباری گفت: تجهیز خوابگاه‌های متأهل دانشجویی و افزایش وام ودیعه دانشجویی، کاهش نوبت شب کاری کادر درمان از جمله اقدامات وزارت بهداشت در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت است.

وی به اجرای منشور کرامت مادری اشاره کرد و افزود: فاصله سن ازدواج و فرزندآوری از ۴ سال به ۳ سال کاهش یافته و توصیه ما به زوجین این است که تا دو سال ابتدای ازدواج به فرزندآوری اقدام کنند.

کد خبر 6088342 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور
  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان
  • پذیرش ۸ هزار بیمار در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان
  • لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند؟
  • اعلام جزئیات اعزام زائران لرستانی حج عمره به سرزمین وحی
  • اعزام سه هزار لرستانی به منطقه عملیاتی بازی‌دراز
  • نشان‌دار شدن بیش از ۲ هزار زوج نابارور در استان کرمانشاه