Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز فهرست مشروحی از بیش از ۱۰۰ منطقه در پاریس که ماسک زدن در آنها اجباری است، منتشر شده است که از جمله شامل محله مونمارتر با خیابان‌های باریکش و سواحل رودخانه سن می‌شود، اما مقاصد دیگر مشهور گردشگری مانند برج ایفل، شانزه لیزه و منطقه وسیع فروشگاهی «له آل» (بازار مرکزی مواد غذایی پاریس) از این قواعد مستثنی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی گردشگران می‌گویند هنوز به درستی نمی‌دانند که در کدام منطقه پاریس باید ماسک بزنند و تابلویی هم در این مورد در خیابان‌ها نصب نشده است.

هر فردی ۱۱ ساله و بالاتر در صورتی که در مناطق اعلام‌شده بدون ماسک باشد باید جریمه‌ای ۱۳۵ یورویی (۱۵۹ دلاری) بپردازد.

مقامات شهردار پاریس از نقشه پیچیده مناطق با ماسک زدن الزامی که در وب‌سایت آن در دسترس است، دفاع می‌کنند و می‌گویند این نقشه «در حال تغییر بود» و بر اساس معیارهایی مانند توانایی مردم در یک فضای معین برای حفظ قواعد فاصله‌گیری اجتماعی است.

تعیین شده است و برای همین است که برخی خیابان‌ّها در بخش‌هایی ماسک زدن اجباری است و در بخش‌های دیگر نه.

فرانسه مانند کشورهای دیگر اروپا اخیرا شاهد اوج‌گیری دوباره موارد جدید عفونت کووید-۱۹ بوده و نگرانی‌ها درباره موج دوم بیماری افزایش یافته است.

فرانسه جمعه قبل، ۲۲۸۸ مورد جدید بیماری و به طور میانگین در طول هفت روز هر روز ۱۴۸۶ مورد بیماری گزارش کرد که از اواخر ماه آوریل (اوائل اردیبهشت) تا به حال بی‌سابقه بوده است.

فرانسه از ۲۱ ژوئیه (۳۱ تیر) ماسک زدن را در همه فضای دربسته اجباری کرده است.

شهرهای دیگر فرانسه مانند تولوژ، بیاریتز، مارسی و لیل نیز قبلا به مردم دستور داده بودند در مناطق شلوغ این شهرها ماسک بزنند.

کد خبر 539093 برچسب‌ها كروناويروس پاریس فرانسه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس پاریس فرانسه ماسک زدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۲۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده یک خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده «اشترانکوه»

به گزارش خبرنگار مهر، محیط‌بانان منطقه حفاظت شده «اشترانکوه» طبق برنامه‌ریزهای صورت‌گرفته برای پایش مناطق در ایام تعطیلات نوروز موفق به ثبت تصاویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده «اشترانکوه» شدند.

این اولین ثبت تصویر این گونه ارزشمند در سال ۱۴۰۳ در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه است، در سال گذشته نیز تصاویر حضور خرس قهوه‌ای و پلنگ به‌عنوان گونه‌های شاخص و در خطر انقراض در سایر مناطق طبیعی استان ثبت شده است.

کد خبر 6063591

دیگر خبرها

  • بازیکن جوان هندبال ساحلی ایران به همراه ستارگان جهان در المپیک پاریس
  • فرانسوی‌ها به‌شدت از وقوع حمله‌ تروریستی طی هفته‌های آتی می‌ترسند
  • اخراج مهاجران بی خانمان از پاریس در آستانه المپیک
  • حضور هندبالیست ایرانی در المپیک پاریس
  • احتمال افزایش بودجه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • تهدید بمب گذاری در بیش از ۵۰ مؤسسه آموزشی در پاریس
  • مشاهده یک خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده «اشترانکوه»
  • اظهارنظر مکرون درباره امنیت المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • تجمعات اعتراضی در پاریس به خاطر حواشی المپیک
  • پژواک حمله تروریستی مسکو در پاریس