Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@09:32:30 GMT

کرونا در حال اوج‌گیری دوباره؛ بار بستری‌ها در گلستان افزایشی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۲۳۸۶

کرونا در حال اوج‌گیری دوباره؛ بار بستری‌ها در گلستان افزایشی شد

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- در روزهای اخیر تعداد بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی استان گلستان کاهشی شده بود اما دوباره این بیماری در حال اوج‌گیری است و مراجعات به بیمارستان‌ها را افزایش داده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، با اینکه در روزهای اخیر تعداد بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کرونا در استان کاهش پیدا کرده بود اما کارشناسان چندان به این شیب نزولی دل خوش نبودند و درست زمانی که خیلی‌ها تصور می‌کردند به شرایط زرد و کاهش تعداد مبتلایان خواهیم رسید اما میزان بستری بیماران کرونایی و همچنین درصد بیماران بدحال افزایش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط کمی رو به بهبود می‌رفت و چند شهر از وضعیت قرمز خارج شده بودند. هرچند معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گفته بود نمی‌توان چندان به کاهش آمار بستری‌ها دل خوش کرد. سراج‌الدین عارف‌نیا علت این موضوع را به تمایل مردم برای سپری کردن روند درمان در منازل خود طی اعیادی که پشت سر گذاشته‌ایم عنوان کرده بود.

فوتی‌ها و بستری‌های کرونایی استان بوشهر کاهشی شد60 درصد بیماران بستری در ICU دچار سوءتغذیه‌‌انداستاندار گلستان‌: تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های گلستان به سرعت در حال کاهش است‌

با اینکه فرماندار گرگان دیروز اعلام کرده بود گرگان از فردا ( دوشنبه) از وضعیت قرمز خارج می‌شود اما افزایش تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان از جمله شهر گرگان، اوضاع را کمی پیچیده‌تر کرده است.

این بیماری ناشناخته و مرموز در پی غافل‌گیر کردن است و مردم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این بیماری را از خود دور کنند.

به رغم اینکه چند شهر استان در وضعیت زرد قرار گرفته اما کل استان همچنان در شرایط قرمز به سر می‌برد.

سراج‌الدین عارف‌نیا در این باره گفته تعداد بستری بیماران با علائم کرونا در شبانه روز  گذشته در استان در مقایسه با میانگین روز‌های اخیر، افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه دیروز 80 نفر با علائم کووید 19 در مراکز درمانی استان بستری شدند، افزود: این در حالی است که تعداد بیماران بستری در استان در چند روز گذشته به حدود 50 بستری در روز رسیده بود.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان در حال حاضر بیش از 450 بیمار با علایم حاد تنفسی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی هم چنین با اشاره به افزایش تعداد بیماران بدحال در استان گفت: پیش از این 40 درصد بیماران در بخش‌های مراقبت ویژه بستری و 20 درصد آنان به دستگاه وصل بودند اما حالا 30 درصد بستری‌ها در بخش‌های مراقبت‌های ویژه هستند که حال  40 درصد آنان خوب نیست.

عارف‌نیا تنها راه مقابله با این بیماری را پیشگیری از ابتلا به آن است و افزود: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شست‌وشوی مکرر دست‌ها همچنان مهم‌ترین و موثرترین کاری است که مردم باید برای عدم ابتلا به کرونا انجام دهند.

انتهای پیام/581/ ت

R41471/P/S6,70/CT7 بیشتر بخوانید... افزایش بیماران بستری کرونایی در سنین ۲۰ تا ۴۰ سالگی در مازندران نگران کننده است آمار بیماران بستری و فوتی مبتلا به کرونا در استان بوشهر نزولی شد افزایش تعداد بستری‌های کرونا در قم/ فرسودگی شغلی در کادر درمانی و بهداشتی چشمگیر است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... افزایش بیماران بستری کرونایی در سنین ۲۰ تا ۴۰ سالگی در مازندران نگران کننده است آمار بیماران بستری و فوتی مبتلا به کرونا در استان بوشهر نزولی شد افزایش تعداد بستری‌های کرونا در قم/ فرسودگی شغلی در کادر درمانی و بهداشتی چشمگیر است پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ ‌‌اسطوره صلح و سازش بلوچستان درگذشت ۲ ثبت رکوردی جدید در استراتژیک‌ترین بندر ایران / ‌بندر چابهار ‌عمیق‌ترین بندر کشور می‌شود ۳ انهدام بزرگ‌ترین باند کلاهبرداری شبکه‌ای فعال در ایران / ۱۰۲ ‌‌عضو‌ باند شناسایی شدند / متهمان افراد معتاد را جذب می‌کردند ۴ آمادگی استان گیلان برای آغاز سال تحصیلی؛ کلاس‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود ۵ صنایع تبدیلی و فراهم شدن امکان صادرات لیموترش دغدغه باغداران هرمزگان است ۶ حجم آبی دریاچه ارومیه به بیش از ۳ میلیارد مترمکعب رسید ۷ گزارش| غفلت مسئولان از جاده‌های مرگ در سراوان؛ عدم تخصیص اعتبارات مانع اصلی پیشرفت پروژه‌هاست+ تصاویر ۸ انتظار مردم دشتی پارسیان برای تامین آب شرب سالم پایان می‌یابد مهمترین اخبار استانها انهدام بزرگ‌ترین باند کلاهبرداری شبکه‌ای فعال در ایران / ۱۰۲ ‌‌عضو‌ باند شناسایی شدند / متهمان افراد معتاد را جذب می‌کردند تصرف زمین‌های خوش آب و هوای لواسانات از سوی رده‌های بالادست / ‌تجمل‌گراها منطقه را ‌‌به یوغ خود درآورده‌اند‌ واکنش صندوق بازنشستگی فولاد به وضعیت واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز گزارش| بررسی فاجعه زیست‌محیطی در "بشل" مازندران؛ وقتی لاشه ماهیان در پساب غوطه‌ور می‌شود مهمترین اخبار تسنیم خبر معاون وزیر اقتصاد به تسنیم؛ در صورت تصویب مجلس، سهام عدالت به جاماندگان ارائه می‌شود خبر جدید ظریف از استرداد پول‌های بلوکه شده ایران توسط چند کشور واکنش وزارت اقتصاد به اطلاعیه زیر مجوعه وزارت نفت؛ مجوز تاسیس صندوق دارا دوم قابل انتقال نیست سردار جباری: سپاه برای استرداد زمین و سوله جماران پیشقدم بوده است/ آقای فتاح احتمالاً بی‌اطلاع است آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۱۸۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تعداد بیماران بستری بیماران بستری مراکز درمانی افزایش تعداد تعداد بستری ترین اخبار بستری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۲۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت همراهان بیماران بستری را تعیین تکلیف کنید

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، غلامعباس ترکی معاون حقوق عامه دادستان کل کشور طی نامه‌ای به وزیر بهداشت اعلام کرد وضعیت همراهان بیماران بستری در تمامی مراکز درمانی دولتی و خصوصی مشخص و در طرح‌های توسعه مراکز درمانی بخش‌های همراه سرای بیماران پیش بینی شود.

مشروح متن این نامه در ادامه آمده است:

جناب آقای دکتر عین اللهی 

وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی 

باسلام و تحیت وارزوی قبولی طاعات 

در اخبار رسانه‌ها در روز‌های اخیر آمده بود پدر و مادری جوان و شهرستانی کودک یکساله خود را بنام آراد در بیمارستان مفید تهران بستری نموده و در مجاورت بیمارستان درون خودرو بیتونه کرده بودند، در اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن جان باختند.

 با توجه به اینکه این گونه اتفاقات ناگوار، علاوه بر مشکلاتی که برای بیماران و همراهان آنان به وجود می‌آورد موجب بدبینی مردم به نظام سلامت کشور گردیده و کاهش سرمایه‌های اجتماعی را در پی دارد و احتمال تکرار آن نیز دور از انتظار نیست از همین روی شایسته است دستور فرمایید تدابیر زیر اتخاذ شود. 

۱_ تمامی مراکز درمانی دولتی و خصوصی در فرم‌های پذیرش بیماران بستری وضعیت همراهان بیمار بستری را مشخص نمایند. در مواردی که فاقد اقامتگاه می‌باشند با استفاده از ظرفیت‌های موجود و عندالاقتضاء جلب مشارکت نهاد‌های حمایتی سازمان‌های مردم نهاد و خیرین تمهیدات لازم برای اسکان موقت و ایمن برای آنان فراهم نمایند. 

۲_ در طرح‌های توسعه‌ای مراکز درمانی، بخش‌های همراه سرای بیماران ضرورتا مورد پیش‌بینی قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • هفت نفر در تصادف جاده‌ای خوزستان جان باختند
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س) در شیراز
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س)
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • ارائه بیش از ۱۱ هزار خدمت درمانی در بیمارستان قلب الزهرا (س) شیراز
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • وضعیت همراهان بیماران بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود
  • وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود
  • وضعیت همراهان بیماران بستری را تعیین تکلیف کنید
  • آنفلوانزا سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب می رساند