Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@16:43:54 GMT

ماموستا محمدی پرچمدار تقریب اهل سنت و تشیع بود

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۲۶۳۵

ماموستا محمدی پرچمدار تقریب اهل سنت و تشیع بود

حجت الاسلام حجت اله فاضلی روز دوشنبه در حاشیه آیین تشییع پیکر و تدفین امام جمعه فقید اهل سنت کرمانشاه در مزارستان روستای دولت آباد روانسر و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموستا محمدی همیشه محور وحدت بود و خنثی کننده بسیاری از توطئه ها دشمنان و تفرقه انگیزان جامعه بود که در این عرصه جزء نیکی، چیزی به ذهن نمی رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: امام جمعه فقید اهل سنت کرمانشاه یکی از مدافعین واقعی و به حق نظام و انقلاب اسلامی بود که در بسیاری از بحران‌ها و برهه های این انقلاب در سنگر نماز جمعه مشغول وعظ، خطابه و دفاع از ارزش‌های انقلاب بود.
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه ادامه داد: ضایعه ماموستا محمدی برای استان، روحانیون، طلاب و مدارس علوم دینی اهل سنت استان بسیار سنگین است.
حجت الاسلام فاضلی اضافه کرد: ماموستا محمدی یک شخصیت اخلاقی، بسیار مهربان و عالمی وارسته و آگاه به زمان بود.
وی اضافه کرد: ایشان قبل از امامت جمعه کرمانشاه مدیریت دایره اهل سنت استان (دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان) بود و از بنیانگذاران این دفتر در استان بود که قدردان زحمات ایشان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ ماموستا محمدی از یک هفته قبل به دلیل ناراحتی کبد در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه بستری بود و امروز براثر این عارضه دارفانی را وداع گفت.

ماموستا محمدی اهل شهرستان روانسر استان کرمانشاه است و از سال ۱۳۷۸ تاکنون امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه را بر عهده داشت.

این روحانی برجسته از موسسین شورای افتاء اهل سنت کرمانشاه است و در سال ۱۳۷۱ با پایان یافتن جنگ تحمیلی در حکمی از سوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمانشاه به امامت جمعه اهل سنت در سرپل ذهاب منصوب شد و تا مهر ۷۷ در این شهر به انجام مسوولیت دینی و فرهنگی خویش اشتغال داشت.

ماموستا محمدی همچنین از سال ۱۳۷۸ نیز تاکنون به عنوان امام جمعه اهل سنت کرمانشاه فعالیت داشت.

برچسب‌ها مدارس علوم ديني اهل سنت روانسر کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس علوم ديني اهل سنت روانسر کرمانشاه مدارس علوم ديني اهل سنت روانسر کرمانشاه اهل سنت کرمانشاه ماموستا محمدی اهل سنت استان امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۲۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در همایش سفیران سلامت کرمانشاه، با اشاره به اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، گفت : امسال ۹۵ هزار دانش آموز، معادل ۲۵ درصد دانش آموزان استان کرمانشاه سفیر سلامت شده‌اند.

 وی با بیان اینکه اجرای طرح سفیران سلامت ارتقا سلامت دانش آموزان و جامعه را دنبال می‌کند، گفت: شعار دولت مردمی «پیشگیری مقدم بر درمان» است و معتقدیم دانش آموزان می‌توانند در طرح سلامت خانواده در کنار وزارت بهداشت باشند.

محمدی با بیان اینکه دانش آموزان سفیر سلامت پیام‌های سلامتی که از معلمان و مربیان خود دریافت می‌کنند را به سایر دانش آموزان انتقال می‌دهند، گفت: هر دانش‌آموزی که سفیر سلامت باشد، موظف است پیام‌های سلامتی که دریافت کرده را به گوش چهار نفر از همکلاسی‌های خود برساند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: دانش‌آموزان نیز با انتقال پیام‌های سلامتی به خانواده‌های خود آنها را در جریان این پیام‌ها گذاشته و از این طریق بخش قابل توجهی از جمعیت جامعه با پیام‌های سلامت آشنا می‌شوند و این مسئله می‌تواند تا حد زیادی سبب ارتقای سلامت جامعه شود.

محمدی اشاره‌ای هم به شرکت حدود چهار هزار نفر از دانش آموزان سفیر سلامت استان در جشنواره استانی سفیران سلامت داشت و گفت: این دانش‌آموزان در رشته‌های نقاشی، تئاتر، عکاسی و ... در این جشنواره شرکت کرده بودند که برگزیدگان آنها راهی مرحله کشوری جشنواره سفیران سلامت خواهند شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
  • اعزام ۸ کاروان حج تمتع از کرمانشاه به سرزمین وحی
  • حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بود
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • بازدید امام جمعه پاوه از عملیات برفروبی «گردنه ته‌ته»
  • اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس
  • حملات نیروهای مقتدر جمهوری اسلامی به اسرائیل، جان تازه‌ای به رزمندگان راه آزادی قدس دمید
  • ۵ کاروان اهل سنت از استان کرمانشاه عازم حج تمتع می شوند