Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه لهستان ضمن محکوم کردن سرکوب اعتراضات در بلاروس، اعلام کرد نخست‌وزیر این کشور خواستار نشست ویژه بروکسل درباره تحولات مینسک است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه لهستان روز دوشنبه اعلام کرد، «ماتئوش موراویسکی» نخست‌وزیر لهستان از رهبران اروپایی درخواست دارد نشست ویژه‌ای را با محور تحولات بلاروس تشکیل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت امور خارجه لهستان در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن خشونت‌های اخیر در بلاروس از مقامات این کشور درخواست کرد «به تشدید وضعیت موجود خاتمه داده و به حقوق بنیادین بشر احترام بگذارند».

این بیانیه می‌افزاید: «با توجه به اتفاقات جاری در بلاروس، وزارت امور خارجه لهستان نگرانی عمیق خود را از سرکوب بی رحمانه اعتراضات پس از انتخابات بیان می‌کند. واکنش سخت و استفاده از زور علیه اعتراضات مسالمت‌آمیز و دستگیری مستبدانه غیرقابل قبول هستند».

الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور فعلی بلاروس در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، واکنش‌های بسیاری را هم در داخل و هم در خارج از این کشور به همراه داشته است.

بلافاصله بعد از اعلام رسمی نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس که روز گذشته (یکشنبه) بر‌گزار شد، معترضان بسیاری به خیابان‌های شهر مینسک، پایتخت بلاروس ریختند و به نتیجه این انتخابات و پیروزی لوکاشنکو اعتراض کردند.

اِسوِتلانا تیخانوف‌ سایا، رقیب اصلی لوکاشنکو در این انتخابات نیز نتیجه رسمی اعلام شده را رد کرده و گفته: «من به چشمان خودم اعتماد می‌کنم، اکثریت [آراء] برای ما بود».

«اورزولا فن در لاین»، رئیس کمیسیون اروپا، نیز امروز در پیامی توئیتری خواستار انتشار نتایج صحیح این انتخابات شد.

همچنین «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بلاروس و سرکوب معترضان واکنش منفی نشان داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اتحادیه اروپا لهستان انتخابات بلاروس وزارت امور خارجه لهستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۲۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا

در حالی سران اتحادیه اروپا برای رفع مشکلات اقتصادی و تجاری اتحادیه اروپا امروز در بروکسل گرد هم می‌آیند که سایه جنگ‌ها و درگیری‌های جهانی بر سر این نشست سنگینی کرده و به کشیده شدن بحث‌های اقتصادی به سمت و سوی حل این بحران‌ها منجر می‌شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "تاگس شاو" در مطلبی نوشت: در نشست امروز اتحادیه اروپا، آخرین تحولات در مناطق بحرانی جهان دوباره مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. تمرکز اصلی در بروکسل البته باید بر سیاست اقتصادی و مسئله رقابت پذیری اروپا باشد.

در ادامه این مطلب آمده است: برای سه دهه، بازار داخلی اروپا رونق فزاینده‌ای را در کشورهای عضو اتحادیه اروپا تضمین کرده است. این یکی از بزرگترین دستاوردهای اتحادیه اروپا محسوب می شود.

برای اینکه وضعیت به همین شکل باقی بماند، چیزهای زیادی باید تغییر کند: همه‌گیری کرونا نشان داده است که زنجیره‌های تامین در اروپا چقدر آسیب‌پذیر هستند. جنگ روسیه در اوکراین باعث شد اتحادیه اروپا از وابستگی خود به منابع انرژی خارجی آگاه شود. از طرفی چین، رقیب سیستم اروپا رقابت را با یارانه های عظیم مخدوش می کند. از منظر اتحادیه اروپا، حتی شریک بروکسل یعنی ایالات متحده آمریکا، شرکت‌های اروپایی را در رقابت برای فناوری‌های سبز با برنامه تأمین مالی خود مورد تبعیض قرار می دهد.

به طور خلاصه، اتحادیه اروپا وقتی پای رشد، بهره‌وری و نوآوری به میان می‌آید، خود را تحت فشار شرکا و رقبا می بیند یا حتی از آنها عقب می‌ماند.

به همین دلیل است که این تشکل می‌خواهد بازار داخلی را از طریق یک توافق جدید در زمینه رقابت، ضد بحران و آینده‌نگر کند. برای انجام این کار، کشورهای عضو باید موانع را از بین ببرند و مقررات موجود را بهتر اجرا کنند. این باید به ارائه خدمات آسان تر در سراسر مرزهای اتحادیه اروپا کمک کند و به سرمایه اجازه کار بدهد.

با این حال، در سال های اخیر، کشورهای عضو همیشه مایل به کاهش موانع قانونی و بوروکراتیک برای ارائه دهندگان خدمات و کارمندان کشورهای شریک نبوده اند. انریکو لتا، نخست‌وزیر سابق ایتالیا ماه‌ها بر روی گزارشی در این مورد کار کرد و اکنون در حال ارائه آن به سران کشورها و دولت‌ها است.

بازسازی پایدار اقتصاد اروپا صدها میلیارد یورو در سال هزینه دارد. علاوه بر این، دولت های اتحادیه اروپا می خواهند با توجه به تهدید روسیه، خود را به طور گسترده مسلح کنند. اما کشورهای عضو نمی توانند به تنهایی سرمایه گذاری های لازم در این راستا را انجام دهند.

اروپاییان برای جمع آوری وجوه خصوصی اضافی، می خواهند بازار سرمایه را هماهنگ کنند، یعنی مقررات ملی را همسو کنند. این امر در مورد بورس اوراق بهادار و قانون ورشکستگی و همچنین مالیات شرکت‌ها و سود سهام اعمال می شود. کارشناسان سال ها بدون هیچ پیشرفت ملموسی روی این موضوع کار می کنند. این دقیقا همان چیزی است که نشست سران اتحادیه اروپا در پایان مارس خواستار آن شد و اعضای اتحادیه اروپا این بار هم در مورد آن بحث می کنند.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان اتحادیه بازارهای سرمایه را "منبع اساسی برای رشد آینده" می نامد. او اصلاحاتی را در قانون ورشکستگی و مالیات شرکت ها پیشنهاد می کند. شولز شکایت دارد که پول از اروپا به مراکز جمع آوری سرمایه آمریکا سرازیر می شود قبل از اینکه دوباره از آنجا در استارت آپ های اروپایی سرمایه گذاری شود.

چندین کشور عضو همچنین خواستار ایجاد بازار اروپایی برای اوراق بهادار برای آزادسازی سرمایه هستند.

البته از آخر هفته گذشته، این اجلاس اقتصادی موضوع جدیدی پیدا کرده و آن تشدید مناقشات بین ایران و رژیم صهیونیستی است که این نگرانی را ایجاد کرده است که جنگ در خاورمیانه ممکن است به یک آتش سوزی تبدیل شود. این موضوع احتمالاً بیانیه نهایی اجلاس را نیز مشخص می کند.

سایه جنگ اوکراین نیز بر سر این نشست خواهد بود. مسکو از هواپیماهای بدون سرنشین در جنگ خود علیه اوکراین استفاده می کند. وضعیت در این منطقه نیز از منظر غرب نگران کننده است و در این اجلاس مورد بحث قرار خواهد گرفت. ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، انتظار دارد ارتش روسیه در پایان ماه می یا اوایل ژوئن عملیات تهاجمی را آغاز کند.

وی فوراً از اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا درخواست کمک نظامی بیشتر - به ویژه در قالب سیستم های ضد هوایی "پاتریوت"، توپخانه و مهمات اضافی را دارد. این اقدام می تواند تا حدی از درآمدهای بهره از دارایی های مسدود شده روسیه در اتحادیه اروپا پرداخت شود. به گفته یک دیپلمات اتحادیه اروپا، اولین درآمد از این دارایی های بلوکه شده ممکن است در اوایل ماه ژوئن به جریان بیفتد.

الکساندر دو کرو، نخست وزیر بلژیک در نشست سران همچنین می خواهد به این سوء ظن مبنی بر رشوه دادن مسکو به نمایندگان پارلمان اروپا رسیدگی کند. د کرو، توضیح داد که بلژیک به عنوان مقر نهادهای اتحادیه اروپا، با توجه به انتخابات اروپا در ماه ژوئن، مسئولیت حفاظت از حق هر شهروند برای رای دادن آزادانه و ایمن را دارد.

اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کردمسکو:عضویت اوکراین، پایان اتحادیه اروپا است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا
  • پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • تسلیت کنعانی به دولت و مردم عمان
  • تسلیت ایران به دلیل خسارات انسانی سیل در عمان
  • سخنگوی وزارت امور خارجه جان‌باختن شهروندان عمانی در حادثه سیل را تسلیت گفت
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • هشدار کمیسیون اروپایی درباره اعمال نفوذ روسیه بر انتخابات
  • پخش زنده| نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه
  • وزیر امور خارجه: در حال پیگیری جزئیات مربوط به کشتی توقیف شده هستیم