Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر به نقل از العهد، جنبش امل و حزب الله با صدور بیانیه مشترکی، خواستار پایبندی به توصیه ها و تاکید های مراجع دینی درباره مراسم عزاداری محرم امسال با توجه به شرایط کرونایی شدند.

در این بیانیه آمده است: امسال ماه محرم همانند هر سال از راه می رسد و  حامل مفاهیم، ارزش‌های دینی و انسانی است که پایه‌های آن را سبط رسول اکرم(ص)، سید الشهدا امام حسین (ع) ثبیت کرد تا سالروز واقعه کربلا با تمام حزن مصائب، غم‌ها و آلامش در یادها زنده بماند؛ واقعه‌ای که نمونه والای فداکاری را به منظور رهایی انسان ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاودانه نگه داشتن مراسم عاشورا مهمترین اتفاق تاریخی است که رسول اکرم (ص) و اهل بیت (ع) به آن توصیه کرده‌اند.

حزب الله و جنبش امل بیان کردند: امسال براساس توصیه‌ها و تاکیدهای مراجع دینی برگزاری مراسم عاشورا باید با رعایت اصول بهداشتی و پایبندی به این اصول از سوی محبان و عاشقان امام حسین (ع) باشد؛ زیرا  کرونا که کل جهان را دربرگرفته همچنان سیر صعودی داشته و اخیرا در لبنان شیوع خطرناکی پیدا کرده به طوری که تهدیدی جدی برای سلامت و بهداشت افراد و جامعه است. حزب‌الله لبنان و امل مساله را بررسی کرده و قرار شد بزرگداشت مراسم عاشورایی طبق اصول مناسب شامل این موارد باشد؛

۱ـ تمرکز بر برگزاری مراسم عاشورایی در منازل به واسطه مشارکت از طریق مراسم‌های عاشورایی که از رسانه و تلویزیون شبانه روز پخش می‌شوند.

۲ـ نهایت استفاده از علما، مبلغان و خطبای منابر حسینی از طریق شبکه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی با هدف انتقال پیام کربلا و مجالس حسینی.

۳- مشارکت و احیای مراسم از طریق به نمایش گذاشتن نمادهای سیاه و حزن و دیگر شیوه های مشابه.

۴ـ محدود کردن فعالیت‌های عزاداری به آنچه در بالا گفته شد؛ بدون برگزاری نشست‌ها، مجالس عمومی و دسته‌جات که منجر به ازدحام و تجمعاتی شوند که خطری برای جان افراد شرکت کننده باشند.

این دو گروه شیعی در بیانیه خود تاکید کردند: از خداوند متعال می‌خواهیم این روزها و شب‌های ماه محرم را مناسبتی عظیم برای تاکید بر محبت و تعلق خاطر به شیوه عاشورایی قرار دهد و از خدا می‌خواهیم که جهان به برکت حسین و اصحابش (ع) از این بیماری رهایی یابد.

منبع: الف

کلیدواژه: حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۲۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله امامی کاشانی

(تصاویر) مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله امامی کاشانی

دیگر خبرها

  • (تصاویر) مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله امامی کاشانی
  • عکس/مراسم چهلمین روز در گذشت آیت الله امامی کاشانی
  • تشویق بی‌امان محرم نویدکیا از سوی هواداران سپاهان + فیلم
  • پایگاه «میرون» اسرائیل زیر آتش موشک‌های حزب‌الله
  • مقاومت لبنان ۲ پایگاه‌ نظامی اسرائیل را هدف قرار داد
  • ۲ عملیات جدید حزب‌الله/ حمله به مقر فرماندهی ارتش اسرائیل
  • تل‌آویو: اسماعیل یوسف‌باز را ترور کردیم
  • سال طلایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها/افزایش پوشش طرح به ۱۴ میلیون مشترک
  • بیانیه دانشگاه هنر درباره عملیات وعده صادق
  • بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن