Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سرپرست اداره آب‌وفاضلاب کوهدشت با اشاره به تأمین ۹۰ درصدی آب شرب این شهرستان از چاه‌های زیرزمینی گفت: طرح آب‌رسانی به برخی از روستاهای کوهدشت در هفته دولت افتتاح می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کوهدشت، نادر بهرامی ظهر امروز در آئین تجلیل از خبرنگاران که در اداره آب‌وفاضلاب این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: استان لرستان فاقد آب پایدار است و تأمین آب در این استان از طریق چشمه‌ها، سفره‌های زیرزمینی و چاه‌ها انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید به اینکه 90 درصد آب شرب شهرستان کوهدشت به‌وسیله چاه تأمین می‌شود، افزود: 180 روستای تحت‌پوشش در این شهرستان وجود دارد که در قالب چهار بخش مرکزی، طرهان، کوهنانی و درب‌گنبد است.

سرپرست اداره آب‌وفاضلاب کوهدشت با بیان اینکه حدود 50 هزار اشتراک آب در این شهرستان و 11 هزار انشعاب فاضلاب در شهر کوهدشت وجود دارد، عنوان کرد: در برنامه کوتاه‌مدت تصمیم داریم که مشکلات احتمالی روستاها را از نظر تأمین آب شرب برطرف کنیم و در برنامه بلندمدت نیز درصدد هستیم که تنش کامل آبی را در تابستان‌ها رفع کنیم.

آبرسانی به روستاهای حاشیه اهواز با 200 کیلومتر لوله‌گذاری عملیاتی می‌شودآبرسانی به بیش از 300 روستا در یزد به صورت سیار انجام می‌شود1237 میلیارد تومان در طرح‌های آبرسانی استان بوشهر سرمایه‌گذاری شد

وی با اشاره به بازدید از روستاهای کوهدشت برای شناسایی مشکلات آب بیان کرد: برنامه‌ای را براساس اولویت‌بندی برای بهبود زیرساخت‌های آب روستایی این شهرستان به مرکز لرستان ارائه داده‌ایم و ان‌شاءالله این مشکلات با همکاری مدیران استانی برطرف می‌شود.

بهرامی با تأکید به اینکه هم‌اکنون از 40 چاه آب فقط 10 حلقه چاه آب در کوهدشت دایر است، گفت: شرکت آب‌وفاضلاب برای تأمین آب شرب در منطقه هزارمنی عبدولی 11 حلقه چاه آب را حفر کرده‌است و آب‌رسانی به شهر کوهدشت از طریق این چاه‌ها انجام می‌شود.

آب‌رسانی به برخی روستاها در هفته دولت

سرپرست اداره آب‌وفاضلاب کوهدشت با اشاره به در مدارآوردن دو حلقه چاه در منطق هزارمنی و شهر کوهدشت با دبی 60لیتر بر ثانیه خاطرنشان کرد: آب‌رسانی به روستاهای تازه‌آباد، پشته ساری و مالمیر با احداث مخزن 500مترمکعبی، لوله‌گذاری به طول4 هزار و 500متر و ساخت شش باب حوضچه با مبلغ دو میلیارد و سیصد میلیون تومان  در هفته دولت افتتاح می‌شود.                              

بهرامی با اشاره به انشعاب‌های غیرمجاز آب در چندین روستای کوهدشت اظهار داشت: انتظار داریم که با همکاری دهیاری‌ها و اصحاب‌رسانه از مصرف آب غیرمجاز در این شهرستان جلوگیری کنیم.

وی افزود: در یک ماه اخیر مشکلات آب در 30 روستای شهرستان کوهدشت پیگیری و 220 شکستگی بر روی شبکه توزیع و خط انتقال مشاهده و رفع شده‌است.

سرپرست اداره آب‌وفاضلاب کوهدشت عنوان کرد: پس‌از انسجام‌بخشی آب‌وفاضلاب شهری و روستایی در حوزه این شهرستان با بازدید میدانی مشکلات 80 درصد روستای تحت‌پوشش بررسی شده‌است.

وی با بیان اینکه در بازدید از روستاهای کوهدشت کمبودهای موجود شناسایی و تصمیمات فوری جهت بر طرف‌کردن آنها اتخاذ شد‌ه‌است، بیان کرد: درصدد هستیم برنامه‌ای تا تابستان سال آینده برای برطرف‌کردن این مشکلات داشته باشیم.

نادری گفت: پروژه تنگ هاله با احداث دو حلقه چاه و لوله‌گذاری به طول پنج کیلومتر  در حال نصب ترانس برق است و تا هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح مخزن آب در روزهای آینده

سرپرست اداره آب‌وفاضلاب کوهدشت با اشاره به مکان‌یابی برای حفر چاه آب در برخی از روستاهای این شهرستان خاطرنشان کرد: برخی از زیرساخت‌های آسیب‌دیده از سیل سال گذشته در این شهرستان ترمیم شده‌است.

بهرامی با بیان اینکه مخزن 7 هزار و 500 متری کوهدشت در روزهای آینده وارد مدار بهره‌برداری می‌شود، اظهار داشت: سفره‌های آب زیرزمینی این شهرستان را باید با ارائه راهکاری لازم تقویت کرد.

وی افزود: از مشترکان آب‌وفاضلاب کوهدشت انتظار داریم برای ارائه هر چه بیشتر خدمات نسبت به پرداخت بدهی‌های خود اقدام کنند و در صورت عدم توان مالی آب‌‌بهای آنان به‌صورت اقساطی تعیین می‌شود.

سرپرست اداره آب‌وفاضلاب کوهدشت با اشاره به پروژه اصلاح شبکه کلین شیراوند عنوان کرد: شبکه جدید روستاهای کلین شیراوند علیا و سفلی به طول 2 هزار و 700متر اجرا و 80درصد این پروژه با اعتبار 500 میلیون تومان انجام شده‌است و امید داریم تا پایان شهریور این پروژه به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه ترمیم و رفع اتفاقات در شبکه توزیع و انشعابات روستاها به تعداد 250 مورد انجام شده‌است، بیان کرد: رفع گرفتگی و مسدودیت شبکه و خط انتقال بیش‌از 20 روستای کوهدشت با پیمایش بیش‌از 50 کیلومتر شبکه‌های این روستاها در یک ماه اخیر انجام شده‌است.

100 میلیارد برای اتمام تصفیه‌خانه کوهدشت نیاز است

نادری پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب را یکی از مطالبات مردم شهر کوهدشت دانست و گفت: این تصفیه‌خانه در زمینی به مساحت 13 هکتار روستای باباقلی در حال ساخت است.

سرپرست اداره آب‌وفاضلاب کوهدشت با بیان اینکه فرآیند تصفیه‌خانه شهر کوهدشت از نوع سیستم لجن فعال بوده که تا کنون 15میلیارد در آن هزینه شده‌است، خاطرنشان کرد: ابنیه این پروژه 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما از آنجا که هزنیه عمده عملیات در الکترومکانیکال بوده پیشرفت کلی پروژه 25 درصد است و تخمین زده می‌شود که 100 میلیارد دیگر برای اتمام پروژه نیاز باشد.

نادری با تقدیر از مسئولان کوهدشت برای جذب اعتبارات در حوزه آب اظهار داشت: بازدید دو هفته گذشته نماینده، فرماندار و مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب لرستان از پروژه‌های این شرکت نقطه عطفی در اجرای برنامه‌های آینده ماست.

انتهای پیام/ 644/ ت

R41450/P1336/S6,72/CT11 بیشتر بخوانید... ۱۲۳۷ میلیارد تومان در طرح‌های آبرسانی استان بوشهر سرمایه‌گذاری شد عملیات تکمیل طرح آبرسانی به بخش غیزانیه اهواز آغاز شد ۷۰۰ کیلومتر از شبکه‌های آبرسانی استان بوشهر نوسازی شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ۱۲۳۷ میلیارد تومان در طرح‌های آبرسانی استان بوشهر سرمایه‌گذاری شد عملیات تکمیل طرح آبرسانی به بخش غیزانیه اهواز آغاز شد ۷۰۰ کیلومتر از شبکه‌های آبرسانی استان بوشهر نوسازی شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ ‌‌اسطوره صلح و سازش بلوچستان درگذشت ۲ ثبت رکوردی جدید در استراتژیک‌ترین بندر ایران / ‌بندر چابهار ‌عمیق‌ترین بندر کشور می‌شود ۳ آمادگی استان گیلان برای آغاز سال تحصیلی؛ کلاس‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود ۴ انهدام بزرگ‌ترین باند کلاهبرداری شبکه‌ای فعال در ایران / ۱۰۲ ‌‌عضو‌ باند شناسایی شدند / متهمان افراد معتاد را جذب می‌کردند ۵ صنایع تبدیلی و فراهم شدن امکان صادرات لیموترش دغدغه باغداران هرمزگان است ۶ حجم آبی دریاچه ارومیه به بیش از ۳ میلیارد مترمکعب رسید ۷ انتظار مردم دشتی پارسیان برای تامین آب شرب سالم پایان می‌یابد ۸ مسابقه بزرگ‌کتابخوانی "سفری که پرماجرا شد"/ روایتی کودکانه از واقعه غدیر مهمترین اخبار استانها انهدام بزرگ‌ترین باند کلاهبرداری شبکه‌ای فعال در ایران / ۱۰۲ ‌‌عضو‌ باند شناسایی شدند / متهمان افراد معتاد را جذب می‌کردند تصرف زمین‌های خوش آب و هوای لواسانات از سوی رده‌های بالادست / ‌تجمل‌گراها منطقه را ‌‌به یوغ خود درآورده‌اند‌ واکنش صندوق بازنشستگی فولاد به وضعیت واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز گزارش| بررسی فاجعه زیست‌محیطی در "بشل" مازندران؛ وقتی لاشه ماهیان در پساب غوطه‌ور می‌شود مهمترین اخبار تسنیم بررسی پیشنهاد دولت برای مقابله با تحریم نفتی و هدایت نقدینگی در جلسه سران قوا فرانسه در لبنان به دنبال چه چیزی است؟/ تحلیل آرایش سیاسی لبنان بعد از انفجار بیروت در گفتگو با سفیر اسبق ایران خبر معاون وزیر اقتصاد به تسنیم؛ در صورت تصویب مجلس، سهام عدالت به جاماندگان ارائه می‌شود خبر جدید ظریف از استرداد پول‌های بلوکه شده ایران توسط چند کشور واکنش وزارت اقتصاد به اطلاعیه زیر مجوعه وزارت نفت؛ مجوز تاسیس صندوق دارا دوم قابل انتقال نیست درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آبرسانی استان بوشهر روستاهای کوهدشت هفته دولت آب رسانی ترین اخبار تصفیه خانه شهر کوهدشت حلقه چاه آب شرب طرح آب چاه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۲۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه برای ارتقای شاخص‌های آبرسانی روستایی در استان هزینه شده که موجب افزایش پنج درصدی بهره‌مندی روستاها از آب شرب سالم و پایدار شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی آبفا، محمد فرهاد اظهار کرد: در ابتدای کار دولت، شاخص بهره‌مندی آب شرب روستایی در استان ۷۶ درصد بود که با اقدامات انجام شده طی این مدت، این شاخص به ۸۱ درصد ارتقا یافته است.

وی افزود: در دولت سیزدهم تاکنون ۵۴ روستای جدید تحت پوشش خدمات شرکت در حوزه آب شرب قرار گرفته و تنش آبی در ۱۰۰ روستا نیز برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با بیان اینکه عملیات اجرایی آبرسانی به ۳۶۸ روستای استان نیز در حال انجام است، گفت: از این تعداد ۹۹ روستا از محل اعتبارات ملی، ۸۸ روستا از محل اعتبارات استانی، ۱۲ روستا از محل اعتبارات خیرین آبرسان و ۱۶۹ روستا از محل طرح جهاد آبرسانی تأمین اعتبار شده است.

فرهاد خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه برای ارتقای شاخص‌های آبرسانی روستایی در استان هزینه شده که موجب افزایش پنج درصدی بهره‌مندی روستاها از آب شرب سالم و پایدار شده است.

کد خبر 745555

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۲۷۰۰ پروژه بهداشتی در دولت مردمی
  • پیشرفت۹۰درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی
  • ساختمان و سازه کارخانه کاغذ سنگ الیگودرز تکمیل شده است
  • نجات سه سیل‌زده استان هرمزگان توسط نیروی دریایی ارتش
  • نجات جان سه نفر از سیل‌زدگان هرمزگانی توسط نیروهای نداجا
  • ۵۸۰ روستای آذربایجان شرقی دارای مشکل آبی است
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان