Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که پس از آتش‌بس سه روزه عید قربان در این کشور ۸۰ نفر کشته و ۹۵ تن دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش ایرنا، «طارق آرین» روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که این افراد در حملات تهاجمی گروه طالبان کشته و یا زخمی شده‌اند در حالی که مردم افغانستان خواهان کاهش خشونت هستند.

آرین افزود که گروه طالبان باید به خواست‌های مشروع مردم این کشور پاسخ مثبت داده و خشونت‌ها را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهوری افغانستان در این حال اعلام کرده است که فرمان آزادی ۴۰۰ زندانی باقی مانده طالبان را امضا کرده است.

لویه جرگه مشورتی افغانستان یا مجلس بزرگان این کشور پس از سه روز بحث تصمیم گرفتند که ۴۰۰ زندانی مورد اختلاف گروه طالبان با دولت بصورت مشروط آزاد شوند و طالبان برای رهایی این افراد، آتش‌بس دایمی و گفت و گوهای بین الافغانی را آغاز کنند.

جرگه همچنان خواهان ضمانت جامعه جهانی برای عدم برگشت این افراد به میدان‌های جنگ شده و گفته است که دستاوردهای ۱۸ سال اخیر و حقوق زنان باید تضمین شود.

لینک کوتاه: asriran.com/0036z8

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: عید قربان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۲۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سیلاب در ولایات افغانستان

ریاست هواشناسی طالبان درباره احتمال بارش برف و باران همراه با سیلاب‌ آنی و رعد‌‌وبر‌ق در ۱۹ ولایت افغانستان هشدار داده است. 

طبق این پیش‌بینی، امروز (یک‌شنبه، ۲ ثور) در ولایت‌های ننگرهار، لغمان، کاپیسا، پروان، پنجشیر، بغلان، تخار، بدخشان، کابل، میدان‌ وردک، بامیان، دایکندی، ارزگان، زابل، غزنی، پکتیکا، خوست، پکتیا و لوگر احتمال بارش برف و باران وجود دارد.

ریاست هواشناسی طالبان میزان برف‌باری را بین ۱۵ تا ۳۰ سانتی‌متر و میزان بارش باران را بین ۱۵ تا ۳۰ میلی‌متر پیش‌بینی کرده است.

در یک هفته‌ی اخیر ولایت‌های مختلف کشور شاهد بارش شدید باران و سرازیرشدن سیلاب‌ بوده است.

وزارت دولت طالبان در امور رسیدگی به حوادث طبیعی طالبان اعلام کرده است که براثر این بارندگی‌ها و سیلاب‌ها، بیش از ۷۰ نفر جان باخته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مناسبات با چین از اهمیت بالایی برخوردار است
  • تعیین سفیر جدید طالبان در تاشکند
  • تعیین سفیر جدید طالبان در ازبکستان
  • کشته شدن ۵۰ تروریست الشباب در سومالی
  • طالبان: نیمی از اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند
  • حقانی: دنیا باید بپذیرد که افغانستان کشور مستقل است
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم
  • هشدار سیلاب در ولایات افغانستان
  • می‌خواهیم بر اساس احترام متقابل با دنیا تعامل کنیم