Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-18@07:07:45 GMT

۸۰ کشته پس از آتش‌بس سه روزه عید قربان در افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۲۹۰۰

به گزارش ایرنا، «طارق آرین» روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که این افراد در حملات تهاجمی گروه طالبان کشته و یا زخمی شده‌اند در حالی که مردم افغانستان خواهان کاهش خشونت هستند.

آرین افزود که گروه طالبان باید به خواست‌های مشروع مردم این کشور پاسخ مثبت داده و خشونت‌ها را کاهش دهند.

رییس جمهوری افغانستان در این حال اعلام کرده است که فرمان آزادی ۴۰۰ زندانی باقی مانده طالبان را امضا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لویه جرگه مشورتی افغانستان یا مجلس بزرگان این کشور پس از سه روز بحث تصمیم گرفتند که ۴۰۰ زندانی مورد اختلاف گروه طالبان با دولت بصورت مشروط آزاد شوند و طالبان برای رهایی این افراد، آتش‌بس دایمی و گفت و گوهای بین الافغانی را آغاز کنند.

جرگه همچنان خواهان ضمانت جامعه جهانی برای عدم برگشت این افراد به میدان‌های جنگ شده و گفته است که دستاوردهای ۱۸ سال اخیر و حقوق زنان باید تضمین شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۲۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است

معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان اعلام کرد در پی بارندگی‌های اخیر، بیشتر سدها، از جمله سد کجکی در ولایت هلمند پر از آب شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ملا عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان در سفر به ولایت هلمند از سد کجکی نیز بازدید کرد.

ملا برادر ضمن قدردانی از مسئولان پروژه برق سد کجکی، گفت به دلیل خشکسالی و کمبود آب در سدها، سطح تولید برق نیز کاهش یافته بود اما امسال به دلیل بارندگی پیاپی در افغانستان، سطح آب افزایش یافته و بیشتر سدها مانند سد کجکی پر از آب شده است.

وی افزود بدین ترتیب بخش کشاورزی در سال جاری رشد و سطح تولید برق در کشور نیز افزایش خواهد یافت.

موافقت کابل با بازدید هیئت فنی ایران از ذخایر سد «کجکی»امیرعبداللهیان: درخواست ایران مشخص است؛ افغانستان تا فرصت هست دریچه سد کجکی را باز کندطالبان: به معاهده حقابه ایران متعهد هستیم در صورتی که آب باشد

 سد کجکی از بزرگترین سدهای افغانستان است که در شهرستان کجکی ولایت هلمند در جنوب این کشور قرار دارد و برای مهار نمودن سیلاب‌های موسمی، آبیاری زمین‌های کشاوزی و تولید برق بر روی رودخانه هیرمند ساخته شده است.

ایستگاه آب‌سنجی «دهراود» در بالا دست سد کجکی واقع است که میزان آب وارد شده به رودخانه هیرمند را محاسبه می‌کند. این محاسبه نشان می‌دهد که آیا سد پرآب یا کم‌آب بوده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • (عکس) نمایش مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان
  • سد کجکی افغانستان لبریز شد
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری
  • گذرگاه تورخم مسدود شد
  • این رژیم‌ها که می‌تواند چاق‌ترتان کند
  • ۸۰۵ زندانی جرائم غیر عمد در کهگیلویه وبویراحمد آزاد شدند
  • رژیم اسرائیل مانند ناتو در افغانستان شکست می‌خورد