Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حزب الله و جنبش امل لبنان در جهت نحوه برگزاری مراسم عزاداری در محرم الحرام طی بیانیه‌ای دستورالعمل‌هایی را اعلام کردند. تاریخ انتشار: 20:38 - 20 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۵۶۰۳

خبرگزاری میزان - طبق گزارش پایگاه خبری العهد، حزب‌الله و جنبش امل دو حزب اصلی شیعیان لبنان طی بیانیه‌ای در روز دوشنبه و در جهت مبارزه با گسترش و شیوع ویروس کرونا، از همه مردم این کشور درخواست کردند تا به توصیه‌ها و تاکیدات مراجع دینی پیرامون عدم برگزاری مراسم عزاداری عاشورا در خارج از خانه عمل کره و و از طریق رسانه‌ها از جمله تلویزیون به سوگواری و عزاداری بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: نخست وزیر پاکستان: عزاداری محرم باید با رعایت اصول بهداشتی انجام پذیرد دستورالعمل مراسم عزاداری محرم ابلاغ شد

این بیانیه می‌افزاید: باتوجه به اینکه ویروس کرونا طی روز‌های اخیر در لبنان شیوع گسترده تری یافته است تا آن جا که به تهدیدی جدی برای سلامت افراد و کل جامعه تبدیل شد و از این رو رهبران جنبش امل و حزب‌الله این موضوع را بررسی کردند و تصمیم گرفتند تا مراسم عزاداری حسینی امسال با رعایت شرایط و دستورالعمل‌های بهداشتی خواسته‌شده، انجام شود که این شرایط و دستورالعمل‌ها به شرح زیر است:

مراسم عزاداری در منازل و از طریق رسانه‌ها صورت پذیرد؛ به نحوی که مجالس عزاداری در طول شبانه‌روز از تلویزیون پخش شود. علما، مبلغان و خطیبان منبر‌های حسینی از شبکه‌های اجتماعی در جهت انتقال پیام کربلا و مجالس حسینی به همگان حداکثر استفاده را کنند. عزاداران برای نمایش مشارکت فعال خود در ایام عزاداری امام حسین (ع)، نماد‌های سوگواری همانند پارچه‌های سیاه که نشانه حزن و اندوه است، نصب کرده و کار‌هایی از این قبیل را انجام دهند.  از برگزاری تجمعات و مجالس عمومی و دسته‌های عزاداری و هر آنچه سبب ازدحام و شلوغی شود، به نحوی که سلامت عزاداران را به خطر بیندازد، اجتناب شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حزب الله لبنان عزاداری محرم دستورالعمل ها مراسم عزاداری جنبش امل حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۲۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین تکیه خوانی، سنت عزاداری و علم کشی

عکاس: پانته‌آ نیکزاد

دیگر خبرها

  • تصویر عزاداری زن فلسطینی، عکس خبری برگزیده سال شد
  • دبیرکل جنبش انصار الله یمن: کمک به ملت فلسطین مسؤولیت بزرگ امت اسلامی است
  • نحوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس تغییر کرد
  • شهادت یکی دیگر از رزمندگان حزب‌الله لبنان
  • حمله مقاومت لبنان به اسرائیل
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد
  • آیین تکیه خوانی، سنت عزاداری و علم کشی
  • (ویدیو) لحظه انهدام سامانه گنبد آهنین با پهپاد انفجاری حزب‌الله
  • شهادت یک عضو جنبش حزب الله در جنوب لبنان
  • ارتش اسرائیل یک مقام ارشد حزب الله را ترور کرد