Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-18@10:01:25 GMT

اسرائیل، لبنان را به جنگ تهدید کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۳۰۱۸

اسرائیل، لبنان را به جنگ تهدید کرد

وزیر جنگ اسرائیل بار دیگر اعلام کرد: اسرائیل آماده شروع جنگ تازه در لبنان است.

به گزارش ایسنا، دفتر مطبوعاتی کنست (پارلمان اسرائیل) اعلام کرد، بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل طی سخنانی در نشست کمیته امنیت و امور خارجه پارلمان اسرائیل ضمن اشاره به سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله مدعی شد: "نصرالله بزرگترین دشمن ما و بزرگترین معضل لبنان است".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اگر لبنان جنگ دیگری به ما تحمیل کند ما نیز بدون هیچ‌گونه مانعی وارد جنگ می‌شویم. ولی چنین جنگی برای برای لبنان نتایج و بازتاب‌های خطرناکی در پی خواهد داشت.

گانتس ضمن تاکید بر اینکه وضعیت موجود در لبنان مدت مدیدی است که بی‌ثبات و شکننده است، افزود: ایران برای اسرائیل خطر بزرگی بوجود آورده و ما به تحت فشار قرار دادن این کشور ادامه خواهیم داد. برای ممانعت از نفوذ ایران در کشورهای منطقه و در راس سوریه تلاش خواهیم کرد.

وزیر جنگ اسرائیل در ادامه سخنرانی خود به وضعیت نوار غزه نیز اشاره و ادعا کرد: در غزه به دنبال هیچ منفعتی نبوده و تنها خواسته‌مان آزادی اسرای در دست حماس و تامین آرامش در منطقه است.

حماس قبلا اعلام کرده بود تا زمانیکه اسرائیل فلسطینی‌ها زندانی را آزاد نکرده به مذاکرات تبادل اسرا با اسرائیل تن نخواهد داد.

لینک کوتاه: asriran.com/0036zC

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اسرائیل لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۳۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امان: اسرائیل بود که بحران را ایجاد کرد

معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه اردن گفت: ما خواهان روابطی خوب با ایران متکی بر اصل دخالت نکردن در امور داخلی و اصل احترام هستیم.

به گزارش ایسنا، «ایمن الصفدی» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه اردن در گفتگویی با شبکه ماهواره‌ای «المملکه» در توجیه مشارکت کشورش در مقابله با عملیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت: «اردن به دنبال تنشی با ایران نیست، ما خواهان روابطی خوب با ایران متکی بر اصل دخالت نکردن در امور داخلی و اصل احترام هستیم.»

الصفدی در ادامه نیز مدعی شد: «این ارزیابی وجود داشت که خطر جدی سقوط پهپادها و موشک‌های ایرانی در اردن وجود دارد و نیروهای مسلح (اردن) با این خطر مقابله کردند، اگر این خطر از جانب اسرائیل هم باشد، اردن همین اقدام را انجام خواهد داد.»

وزیر خارجه اردن در ادامه با سرزنش رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت: این اسرائیل بود که این بحران را آغاز کرد.

او در ادامه مصاحبه‌اش با شبکه «المملکه» گفت: «تداوم جنگ علیه نوار غزه موجب گسترش جنگ و بروز تنش بیشتر در منطقه شده و کار را به جنگی منطقه‌ای خواهد کشاند.»

الصفدی افزود: «چالش کنونی این است که مانع از تنش بیشتر شویم و مسوولیت آن بر گردن اسرائیل است چراکه جرقه این تنش حمله اسرائیل به کنسولگری ایران است.»

وزیر خارجه اردن ادامه داد: «همه به دنبال کاهش تنش هستند و همه می‌دانند که تنها راه کاهش تنش متوقف کردن جنگ اسرائیل علیه نوار غزه و توقف تمامی اقدامات آن است که منطقه را به ورطه جنگ منطقه‌ای سوق می‌دهد.»

این مسوول اردنی در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به سوالی درباره درخواست‌ها برای لغو توافقنامه صلح میان اردن و رژیم صهیونیستی گفت: «لغو توافقنامه صلح با اسرائیل نه در راستای منافع اردن و نه فلسطین است، لغو این توافقنامه به زیان اردن و فلسطین خواهد بود و به شکل گسترده‌ای توان ما در ادامه دادن به ایفای نفش اصلی و محوری در کمک به ملت فلسطین را محدود خواهد کرد.»

الصفدی با طرح این ادعا که «توافقنامه صلح منبع قدرت اردن است» مدعی شد: «اردن هیچ شهروند اردنی را مجبور به عادی‌سازی نمی‌کند.»

 وزیر خارجه اردن افزود: «این توافقنامه تمام حقوق ما را محقق کرده و در راستای منافع ما است و لغو آن هرگز نه در راستای منافع اردن خواهد بود و نه فلسطینی‌ها، ما اگر لحظه‌ای به این باور رسیده بودیم که لغو این توافقنامه به نفع اردن و فلسطینی‌ها است، در آن تردید نمی‌کردیم، این توافقنامه از منافع ما حمایت کرده و اراضی اشغالی ما را بازگرداند و نقش ویژه اردن در مدیریت مقدسات اسلامی و مسیحی موجود در قدس را تثبیت کرد و اگر این نقش نبود، خلأیی وجود داشت که اسرائیل از آن برای اعمال حاکمیت و مدیریت خود بر این مقدسات استفاده می‌کرد و آن را در اختیار فلسطینی‌ها قرار نمی‌داد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترکیه : نتانیاهو در صدد کشاندن منطقه به جنگ است
  • ترکیه: نتانیاهو در صدد کشاندن منطقه به جنگ است
  • وزیر خارجه قطر سیاست‌های رژیم اشغالگر را محکوم کرد
  • شیخ یاسین: پاسخ ایران، پوشالی بودن اسرائیل را ثابت کرد
  • نخست وزیر رژیم اشغالگر علیه ایران بیانیه داد
  • هشدار وزیر خارجه کانادا به اسرائیل: درگیری‌ها با ایران نباید به منطقه گسترش یابد
  • جمهوری چک سفیر ایران را احضار کرد
  • سفیر اسبق ایران در لبنان: آمریکا تمایلی به افزایش تنش بین ایران و اسرائیل ندارد
  • لبنان: اسرائیل منطقه را به جنگ می‌کشاند
  • امان: اسرائیل بود که بحران را ایجاد کرد