Web Analytics Made Easy - Statcounter

در عصر حاضر نقشِ "صنایع کوچک" به واسطه‌ بازخورد بسیار مثبت در عرصه‌ اقتصاد ، نقشی ممتاز و بی‌بدیل است؛ "صنایع کوچک" با آورده‌ کمتر نسبت به سایر صنایع، ظرفیت اشتغال‌زایی بالایی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حمیدرضا فلاح به بهانه‌ ۲۱ مردادماه؛ روز ملّی حمایت از "صنایع کوچک" یادداشتی نوشته که متن کامل آن در ادامه آمده است؛

امروزه شهرک‌ها و نواحی صنعتی در جای جای ایران اسلامی،  بسترهایی مؤثر را از رهگذر استقرار "صنایع کوچک" برای جهش تولید فراهم آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عصر حاضر  نقشِ  "صنایع کوچک" به واسطه‌ی بازخورد بسیار مثبت در عرصه‌ی اقتصاد ، نقشی ممتاز و بی‌بدیل است ؛ "صنایع کوچک" با آورده‌ی کمتر نسبت به سایر صنایع ، ظرفیت اشتغال‌زایی بالایی دارد.

این مهمّ زمانی قابلِ تأمّل است که بنا بر آمارهای رسمی ؛ صنایع کوچک، سهمِ ۲۵ درصدی اشتغال و  ۳۳ درصدی سرمایه‌گذاری را در کلّ اقتصاد جهان در اختیار دارد و در اقتصاد ایران نیز  حدود ۹۶ درصد از واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور با ۵۰  درصد اشتغال ، "صنایع کوچک" هستند.

از سوی دیگر ارزیابی‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان چهارمحال و بختیاری نیز حکایت از آن دارد که بالغ بر ۹۵ درصد از واحدهای محاط ، در دایره‌ی "صنایع کوچک" قرار می‌گیرند که ۶۱ درصد از سرمایه‌گذاری و ۶۴ درصد از اشتغال را در کلّ شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان شامل می‌شود.

این آمار مبیّن جایگاه بلامنازع  "صنایع کوچک" در سطوح جهانی و ملّی است؛ واقعیّتی که از منظر شورای فرهنگ عمومی کشور نیز اهمیّت یافت و ۲۱ مرداد تحت عنوان روز "حمایت از صنایع کوچک" زینت یافت.

شرکت‌‌ شهرک‌های صنعتی استان چهارمحال و بختیاری، در پیروی از سیاست‌های کلانِ سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و همگام با سایر شرکت‌های تابعه‌ی استانی در سراسر کشور، علاوه بر پاسداری از بسترهای بنیادینِ توسعه‌ی پایدار در وسعت این سرزمین؛ از هم‌رسانیِ راهبردهای مختلف در افقِ توسعه‌ی اقتصادی با رویکرد تقویتِ "صنایع کوچک" حمایت می‌کند.

شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری با آگاهی از نقشِ کارآمدِ صنایع کوچک در افزایش نرخ رشد اقتصادی؛ علاوه بر آماده‌سازی بسترهای سرمایه‌گذاری در قالب شهرک‌سازی؛ خدمات شایانی نیز به منظور تقویت مبانی صنایع کوچک و تسویق سرمایه در مسیر توسعه‌ی "صنایع کوچک" ، ارایه می‌نماید.

توسعه‌ی خوشه‌های صنعتی، کمک‌های فنی و اعتباری، راه‌اندازی مراکز خدمات فنّ‌آوری و کسب و کار، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری، برگزاری دوره‌های آموزشی و استارتاپ، تورهای صنعتی، عارضه‌یابی واحدهای صنعتی و سایر خدمات متنوّع و مرتبط، از جمله برنامه‌هایی است که  شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری در سال‌های اخیر در راستای ایجاد و توسعه‌ی "صنایع کوچک" در این استان اجرا کرده است.

انتهای پیام/68023/م

منبع: فارس

کلیدواژه: جهش تولید صنایع کوچک شهرک ها و نواحی صنعتی چهارمحال و بختیاری شهرک های صنعتی سرمایه گذاری صنایع کوچک توسعه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۳۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: در این ۲ سال دولت سیزدهم رشد تولیدات نساجی ۱۸ درصد رشد کرد و این صنعت در نمایشگاه چین نیز توانست ثبت سفارش‌های متعددی را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدمهدی برادران امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید از واحد نساجی دسترنج رضابافت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تکمیل ۲۰۰۰ طرح منتخب و بزرگ صنعتی در سطح کشور هدف‌گذاری شده که از این تعداد ۸۰ طرح بزرگ متعلق به استان قزوین است.

وی از سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی در بخش طرح‌های صنعتی منتخب استان قزوین خبر داد و افزدد: از مجموع طرح‌های منتخب کشوری ۱۰۰۰ واحد تولید، هم هم‌اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تلاش شده تا هرچه سریع‌تر تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رکورد اشتغال صنعتی کشور سال گذشته با تحقق ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار اشتغال‌زایی شکسته شد، بیان کرد: همان‌طور که امروز مشاهده می‌شود، کمبود نیروی کار امروز به یکی از چالش‌های اصلی واحدهای تولیدی منجر شده و خوشبختانه نیروهای کارگری ما در سال جاری علاوه بر دریافت حقوق توانستند به اشتغال پایدار دست یابند.

برادران اضافه کرد: ما به تازگی خودکفایی صنعت شوینده را جشن گرفتیم و در آینده نزدیک نیز خودکفایی صنعت پلی استر و نخ را جشن خواهیم گرفت، تا جایی که تا پایان سال جاری برنامه‌ریزی شده تا در صنایع مختلف جشن خودکفایی داشته باشیم.

وی با اشاره به توسعه صنعت نساجی ادامه داد: بسیاری معتقد بودند که صنایع نساجی ما فرسوده شده و اگر سرپا بماند دستاورد بزرگی است، اما همه مشاهده کردید که در این ۲ سال دولت سیزدهم رشد تولیدات نساجی ۱۸ درصد رشد کرد و این صنعت در نمایشگاه چین نیز توانست ثبت سفارش‌های متعددی را داشته باشد.

معاون وزیر صمت یادآور شد: صنعت نساجی امروز بیش از هرچیز به رقابت با محصولات خارجی نیاز دارد تا بتوانیم میزان قاچاق در حوزه پوشاک را کاهش دهیم، ضمن اینکه شرکت‌های خوبی در حوزه تحقیق و توسعه پروانه دریافت کرده و در حوزه دانش بنیان نیز اقدامات خوبی شده است.

کد خبر 747033

دیگر خبرها

  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم
  • سرمایه‌گذاری ۹هزار میلیارد ریالی در شهرکهای صنعتی قزوین
  • سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد ریالی در شهرک‌های صنعتی قزوین
  • زندانیان گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند
  • سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیاردی در شهرک‌های صنعتی قزوین
  • زندانیان گواهینامه‌ فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند
  • مانور آغاز عملیات اجرایی مولدسازی روستا‌های همدان
  • احداث کارخانه فرآوری شرط واگذاری معادن جدید استان کرمان