Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول امیدی عصر دوشنبه در نشست خبری در اداره کل گمرک آستارا افزود: کالاهای وارداتی و انتقالی، با دقت بیشتر کنترل می شوند و طبق قانون از خروج کالاهای اساسی از مرز جلوگیری می کنیم.

وی ادامه داد: ساخت انبار و راه اندازی شرکت تحویل کالا در بارانداز راه آهن این شهرستان باید در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه آهن آستارا - آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان در فروردین ماه ۹۷ افتتاح شد و اکنون قطارهای روسیه و جمهوری آذربایجان به بارانداز راه آهن آستارا وارد شده و کالاها را تخلیه یا بارگیری می کنند و بعد از اتصال ریل آستارا به رشت، کریدور ریلی شمال - جنوب کشورمان تکمیل و امکان انتقال کالاها از جنوبی ترین بنادر به آستارا و خروج از کشور با ریل میسر خواهد شد.

مدیرکل گمرگ آستارا ادامه داد: کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی آستارا صادر شده است و با تامین زیرساخت های لازم، فعالیت های گمرکی آن منطقه آغاز خواهد شد.

امیدی گفت: اصلاح و ساماندهی محوطه اداره کل گمرک جهت جلوگیری از آبگرفتگی و تسهیل تردد کامیون‌های کالاهای صادراتی و وارداتی، ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال جاری به بهره‌ برداری خواهد رسید.

او افزود: برای ساماندهی محوطه گمرک به مساحت ۲۷ هکتار، ۲۳۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد و مرحله نخست آن، محل عبور و مرور کامیون ها را شامل می شود و تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است.

وی شعار سازمان جهانی گمرک را داشتن مرزها و گمرکات هوشمند دانست و از فعالیت ۱۰ سازمان در زیر مجموعه اداره کل گمرک آستارا خبر داد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و حاشیه دریای خزر واقع شده است و با جمهوری آذربایجان سه مرز زمینی، ریایی و ریلی دارد.

برچسب‌ها دلار آستارا توسعه صادرات توسعه اقتصادی جهش تولید گمرک جمهوری اسلامی ایران تجارت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران کارآمدی دولت صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دلار آستارا توسعه صادرات توسعه اقتصادی جهش تولید گمرک جمهوری اسلامی ایران تجارت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران کارآمدی دولت صادرات غیر نفتی دلار آستارا توسعه صادرات توسعه اقتصادی جهش تولید گمرک جمهوری اسلامی ایران تجارت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران کارآمدی دولت صادرات غیر نفتی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۳۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت کالا‌های اساسی وارداتی با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تخلف است

مسعود امرالهی درباره شایعات مطرح شده در خصوص افزایش ۱۰ درصدی عوارض گمرکی و ارزش افزوده کالا‌های اساسی افزود: با ورود دولت سیزدهم و تصمیم هیات وزیران مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالا‌های اساسی امسال تغییری نکرده و همچنان یک درصد باقی می‌ماند.

مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی اظهارداشت: با توجه به اینکه کالا‌های اساسی همچنان با ارز ۲۸ هزارو ۵۰۰ تومانی تامین و وارد کشور می‌شود و عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده تغییری نکرده است هرگونه تغییر قیمتی در کالا‌های اساسی از جمله شکر، قند، حبوبات و سایر کالا‌های اساسی تخلف محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: به طور حتم با متخلفان و گران فروشان کالا‌های اساسی در بازار برخورد قانونی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت کالاهای اساسی وارداتی با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تخلف است
  • افزایش قیمت کالا‌های اساسی وارداتی با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تخلف است
  • حقوق و عوارض گمرکی کالا‌های اساسی و ارزش افزوده یک درصد شد
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون
  • آمار تأمین ارز واردات تا ۲۸ فروردین+جدول
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه‌آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • صادرات ۱۰۰ میلیون یورویی آلمان به ایران در ۱ ماه