Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-19@06:42:56 GMT

ایا چای سبز واقعا وزن را کاهش می دهد؟

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۳۵۲۹

ایا چای سبز واقعا وزن را کاهش می دهد؟

پول نیوز:بدون شک چای سبز یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در جهان است. این نوع چای غنی از پلی فنول ها است و خواص آنتی اکسیدانی دارد. علاوه بر این، به لطف ترکیبات ضد التهابی، این نوع چای می تواند به مبارزه با اثرات رادیکال های آزاد در بدن برود.

به گزارش  پول نیوز  به نقل از آوای سلامت،چای سبز حاوی ویتامین ها و مواد معدنی از جمله کروم، سلنیوم و روی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ترکیبات به افزایش متابولیسم در بدن کمک می کنند. چای سبز همچنین کافئین دارد. کافئین می تواند به کاهش چربی در بدن کمک کند. مسلما خواص دیورتیک این نوشیدنی، باعث کاهش احتباس مایعات در بدن می شود و کمک می کند تا بدن مایعات اضافه را دفع کرده و کمتر التهاب را تجربه کند.

 

کاتچین موجود در چای سبز به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند. نوشیدن یک فنجان چای سبز در روز می تواند سطوح آنتی اکسیدانی بدن را افزایش دهد و منجر به شکستن چربی ها شود.

 

چای سبز باعث رشد باکتری ‌های مفید روده شده و منجر به مجموعه ‌ای از مزایایی می ‌شود که خطر ابتلا به چاقی را به طور قابل توجهی کاهش می ‌دهد. این نوشیدنی همچنین حاوی فلاونوئیدهایی است که مسئول افزایش سطح اکسیداسیون چربی و بهبود فعالیت انسولین در بدن شما هستند.

 

چای سبز همچنین کاهنده اشتها است.

 

در نتیجه، مصرف این نوشیدنی برای از دست دادن وزن، اسطوره نیست، بلکه یک واقعیت است. با این حال، شما نباید آن را یک راه حل جادویی در نظر بگیرید. شما باید برای کاهش وزن، رژیم غذایی متعادل و سالم به همراه ورزش روزانه را دنبال کنید.

 

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پول نیوز چای سبز کروناویروس انتی اکسیدان چای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۳۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم سد زاینده‌رود به ۳۶۸ میلیون متر مکعب رسید

بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، حجم آب پشت سد زاینده‌رود به ۳۶۸ میلیون متر مکعب رسیده که برابر ۳۰ درصد از حجم سد بوده و نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد کاهش را ثبت کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، از ابتدای سال آبی تا بیست‌وپنجم فروردین موجودی مخزن ۳۱ سد در کشور کاهش داشته است.

بیشترین کاهش حجم سد مربوط به «رودبال داراب» در استان فارس است که نسبت به سال گذشته ۶۷ درصد کاهش یافته است، پس از «سد رودبال»، «سد دوستی» در خراسان رضوی با ۶۳ درصد کاهش، «سد نساء» در استان کرمان با ۵۸ درصد کاهش، «چاه نیمه‌ها» در سیستان و بلوچستان با ۵۸ درصد کاهش، «سد استقلال» در استان هرمزگان با ۵۵ درصد کاهش، «سد تنگوئیه سیرجان» در استان کرمان با ۴۹ درصد کاهش، «سد ساوه» در استان مرکزی با ۴۷ درصد کاهش، «سد کمال صلح» در استان مرکزی و با ۳۹ درصد کاهش، «سد سرنی» در استان هرمزگان با ۳۸ درصد کاهش بیشترین کاهش حجم را در بین مهم‌ترین سدهای کشور داشته‌اند.

از سوی دیگر بیشترین افزایش حجم مربوط به «وشمگیر، گلستان، بوستان» در گلستان است که نسبت به سال گذشته حجم آن ۲۴۹۰ درصد افزایش یافته است، مجموع ۱۳ سد دریاچه ارومیه اکنون ۱۱۹۸ میلیون متر مکعب آب دارد که برابر ۷۳ درصد از حجم این سدهاست و نسبت به سال گذشته سه درصد افزایش یافته است.

وضعیت سدهای پنج‌گانه تهران چندان مناسب نیست و اکنون ۳۶۷ میلیون متر مکعب آب دارد که برابر ۱۹ درصد از حجم این سدهاست و نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در خوزستان که پرآب‌ترین جلگه کشور است نیز «زنجیره کارون» بیش از ۱۰ هزار و ۶۲۹ میلیون متر مکعب، «سد دز» دو هزار و ۵۵۹ میلیون متر مکعب، «سد کرخه» بیش از ۲۱۰۱ میلیون متر مکعب، «سد جره» ۱۶۷ و «سد مارون» ۸۷۷ میلیون متر مکعب آب دارد که در این بین بیشترین افزایش حجم مربوط به «سد کرخه» است که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد افزایش را ثبت کرده است.

حجم آب پشت سد زاینده‌رود به ۳۶۸ میلیون متر مکعب رسیده که برابر با ۳۰ درصد از حجم سد بوده و نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد کاهش را ثبت کرده است.

کد خبر 745031

دیگر خبرها

  • کشف محموله نوشیدنی قاچاق در آغاجاری
  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • افزایش ابتلا به بیماری کبدی با این نوشیدنی شیرین
  • طرز تهیه اسموتی توت فرنگی خوشمزه! یک مُدل با شیر، یک مُدل رژیمی
  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • آخرین قیمت طلا و سکه در بازار
  • پنج نوشیدنی ساده برای رهایی از کبد چرب
  • این چهار نوشیدنی را صبح‌ها مصرف نکنید تا کلیه‌تان سالم بماند
  • نوشیدنی مفیدی که کلسترول خوب را افزایش می‌دهد
  • حجم سد زاینده‌رود به ۳۶۸ میلیون متر مکعب رسید