Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@04:33:09 GMT

بیش از ۲۵ هزار تن شلیل از باغات آذربایجان‌غربی برداشت می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۳۶۴۳

بیش از ۲۵ هزار تن شلیل از باغات آذربایجان‌غربی برداشت می‌شود

‍‍‍‍‍‍

گروه‌استان‌ها- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اشتغال یک هزار ۹۰۰ نفر بهره‌بردار استان در تولید شلیل گفت: امسال بر اساس برآوردهای انجام شده، ۲۵ هزار و ۷۰۰ تن شلیل از سطح باغات استان برداشت می‌شود. - اخبار استانها -

عزیز امانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه در خصوص میزان تولید شلیل در استان اظهار داشت: سطح کل زیر کاشت شلیل در استان دو هزار و 918 هکتار بوده که از این مساحت دو هزار و 248 هکتار بارور و 670 هکتار غیر بارور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: از مجموع شلیل تولیدی 50 درصد به صورت تازه‌خوری و یا جذب صنایع تبدیلی در داخل استان شده و مابقی به سایر استان‌های کشور و از جمله کشور روسیه صادر می‌شود.

برپایی جشنواره ملی هلو و شلیل در مازندران؛ گامی در جهت تقویت اشتغال روستاییبیش از 73 هزار تن شلیل و هلو از باغات تاکستان برداشت شد525 تن هلو و شلیل در شهرستان ابرکوه برداشت شد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: به ترتیب اولویت شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، مهاباد، خوی، اشنویه بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده و سایر محصول در بقیه شهرستان‌های استان تولید می‌شود.

وی با عنوان اینکه برداشت ارقام زودرس همه ساله از 20 تیر ماه آغاز  می‌شود، اظهار داشت: مابقی محصولات نیز از نیمه دوم مرداد ماه برداشت آنها آغاز می‌شوند.

امانی با بیان اینکه 10 هزار و 500 کیلوگرم میانگین عملکرد تن در هکتار تولید شلیل از باغات استان است، افزود: ارقام مغان، شب رنگ، انجیری، سانگو و سانکینگ از جمله ارقام شلیل کشت شده در سطح استان است.

انتهای پیام/ 7548/ ت

R7548/P/S6,48/CT1 بیشتر بخوانید... برپایی جشنواره ملی هلو و شلیل در مازندران؛ گامی در جهت تقویت اشتغال روستایی بیش از ۷۳ هزار تن شلیل و هلو از باغات تاکستان برداشت شد ۶۰ هزار تن شلیل و هلو در مشگین‌شهر برداشت می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... برپایی جشنواره ملی هلو و شلیل در مازندران؛ گامی در جهت تقویت اشتغال روستایی بیش از ۷۳ هزار تن شلیل و هلو از باغات تاکستان برداشت شد ۶۰ هزار تن شلیل و هلو در مشگین‌شهر برداشت می‌شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ یکی از بزرگان طایفه‌ای سیستان و بلوچستان درگذشت ۲ آمادگی استان گیلان برای آغاز سال تحصیلی؛ کلاس‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود ۳ ثبت رکوردی جدید در استراتژیک‌ترین بندر ایران / ‌بندر چابهار ‌عمیق‌ترین بندر کشور می‌شود ۴ فرماندار شهرستان اندیکا استان خوزستان بر اثر کرونا جان باخت ۵ یاسوج| قانون نهاد کتابخانه‌های عمومی نیازمند اصلاح است ۶ مسابقه بزرگ‌کتابخوانی "سفری که پرماجرا شد"/ روایتی کودکانه از واقعه غدیر ۷ کرمان| سخت‌گیری‌های افراطی برای تعطیلی عزاداری امام حسین (ع) قابل درک نیست ۸ فوتی‌ها و بستری‌های کرونایی استان بوشهر کاهشی شد مهمترین اخبار استانها انهدام بزرگ‌ترین باند کلاهبرداری شبکه‌ای فعال در ایران / ۱۰۲ ‌‌عضو‌ باند شناسایی شدند / متهمان افراد معتاد را جذب می‌کردند تصرف زمین‌های خوش آب و هوای لواسانات از سوی رده‌های بالادست / ‌تجمل‌گراها منطقه را ‌‌به یوغ خود درآورده‌اند‌ واکنش صندوق بازنشستگی فولاد به وضعیت واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز گزارش| بررسی فاجعه زیست‌محیطی در "بشل" مازندران؛ وقتی لاشه ماهیان در پساب غوطه‌ور می‌شود مهمترین اخبار تسنیم «حسان دیاب» نخست وزیر لبنان رسما استعفا کرد نمکی: پیشنهاد تعویق یک ماهه کنکور در ستاد ملی کرونا مطرح می‌‌شود بررسی پیشنهاد دولت برای مقابله با تحریم نفتی و هدایت نقدینگی در جلسه سران قوا فرانسه در لبنان به دنبال چه چیزی است؟/ تحلیل آرایش سیاسی لبنان بعد از انفجار بیروت در گفتگو با سفیر اسبق ایران روایت رادیو بین‌المللی چین از منطق پوچ آمریکا درباره مسئله هسته‌ای ایران درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هزار تن شلیل و هلو برداشت می شود هلو و شلیل ترین اخبار برداشت شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۳۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سومین سازش پرونده قتل در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  دکتر ناصر عتباتی با اعلام این خبر گفت: فردی با هویت ش- ق مرتکب قتل شده بود که پرونده وی پس از رسیدگی به حکم قصاص نفس منتهی و در آستانه اجرا قرار داشت.
عتباتی ادامه داد: به منظور تلاش برای اخذ رضایت از اولیای دم چندین جلسه سازش در شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف مستقر در زندان ارومیه برگزار که خوشبختانه این تلاشها منجر به نتیجه گردید و با گذشت اولیای دم از حق خود، محکوم از دار مجازات رهایی و فرصت دوباره زندگی یافت.

دیگر خبرها

  • ارومیه میزبان مسابقه انتخابی طلا و جواهر سازی
  • پخت روزانه ۹ میلیون قرص نان در آذربایجان غربی
  • برداشت توت از باغات شهر منصوریه بهبهان+فیلم
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • ثبت سومین سازش پرونده قتل در آذربایجان غربی
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی 
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب