Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@07:34:20 GMT

مارک زاکربرگ به جمع صد میلیاردی‌ها پیوست

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۳۷۸۳

مارک زاکربرگ به جمع صد میلیاردی‌ها پیوست

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرادید، ارزش سرمایه مارک زاکربرگ مؤسس و مدیر عامل فیس‌بوک روز پنج‌شنبه هفته گذشته برای نخستین بار از مرز صد میلیارد دلار گذشت تا به جرگه صد میلیاردی‌ها بپیوندد.
ارزش خالص سرمایه مارک زاکربرگ پس از آن افزایش یافت که روز قبل از آن خبر داد فیس‌بوک برنامک همرسانی ویدئو به نام اینستاگرام ریلز را به راه می‌اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت فیس‌بوک امیدوار است این برنامه بتواند با تیک‌تاک رقابت کند.
زاکربرگ ۳۶ ساله ۱۳ درصد از سهام شرکت فیس‌بوک را در اختیار دارد و پس از افزایش شش درصدی ارزش این سهام در پی اعلام خبر راه‌اندازی برنامک جدید در ایالات متحده، ارزش خالص سرمایه‌اش از صد میلیارد دلار فراتر رفت.
به این ترتیب زاکربرگ به جف بزوس مؤسس آمازون و بیل گیتس مؤسس مایکروسافت پیوست تا تنها افراد صد میلیاردی جهان باشند. صد میلیاردی طبق نمایه میلیاردر‌های بلومبرگ به کسانی می‌گویند که ارزش خالص سرمایه‌شان از صد میلیارد دلار بیشتر باشد.
این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده یک روز بعد از خبر راه‌اندازی اینستاگرام ریلز اعلام کرد حکم اجرایی مقابله با "تهدید" برنامه تیک‌تاک را امضا کرده است که با اجرا شدن در اواخر سال ۲۰۲۰ معامله شرکت‌های ایالات متحده با بایت‌دنس شرکت مادر تیک‌تاک را ممنوع خواهد کرد.
به گزارش بازفید، زاکربرگ به رغم راه‌اندازی برنامک رقیب تیک‌تاک در اوایل این هفته، در نشست روز پنج‌شنبه فیس‌بوک گفت: از ممنوعیت احتمالی تیک‌تاک نگران است. او گفت: به نظر من این کار در درازمدت سابقه بسیار بدی ایجاد می‌کند و صرف‌نظر از هر راهکاری که به اجرا درآید باید برای رسیدگی به این موضوع نهایت دقت و جدیت را به خرج داد. زاکربرگ افزود: واقعاً نگران هستم... این کار می‌تواند به راحتی برای سایر کشور‌های جهانی تبعات درازمدتی داشته باشد. هم‌اکنون در چین که مقر شرکت بایت‌دنس است فیس‌بوک، گوگل و سایر برنامک‌های محصول شرکت‌های فناوری ایالات متحده ممنوع است.
شمار کاربران این رسانه اجتماعی و آمازون و گوگل در دوران همه‌گیری جهانی کرونا افزایش یافته است، زیرا مردم مجبور بوده‌اند دورکاری کنند و حضور بیرون از خانه را به حداقل برسانند.
سود مالی این شرکت‌ها نیز افزایش داشته است و طبق گزارش بلومبرگ تاکنون در سال ۲۰۲۰ ارزش سرمایه شخصی زاکربرگ ۲۲ میلیارد دلار و آقای بزوس ۷۵ میلیارد دلار افزایش داشته است.
از سوی دیگر برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت برای این که دولت نیز از این درآمدافزایی‌های دوران همه‌گیری نصیبی ببرد روز پنج‌شنبه لایحه مالیاتی را تقدیم مجلس سنا کرد که به گفته خودش به "ثروت‌افزایی‌های سرسام‌آور" میلیاردر‌ها در چند ماه اخیر مربوط می‌شود.
طبق لایحه پیشنهادی سندرز به افزایش ارزش خالص درآمد میلیاردر‌ها از آغاز همه‌گیری کرونا تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی ۶۰ درصد مالیات تعلق می‌گیرد. طبق پیشنهاد سناتور سندرز پول حاصل از این مالیات را هم می‌توان صرف مخارج مراقبت‌های بهداشتی شهروندان آمریکا کرد که از همه‌گیری کرونا لطمه دیده‌اند. پربیننده ترین ثروتمندترین زن آسیایی جهان چقدر پول دارد؟ ثروتمندترین مرد آسیا کیست؟ ترامپ: ظرف چهار هفته با ایران توافق می‌کنم وحشت کسب‌وکارهای کوچک از آمازون/ این شرکت چگونه رقبای خود را حذف می‌کند؟ خوب و بد انتخاب بایدن در نوامبر/ دموکرات‌ها از کاخ سفید چه می‌خواهند؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فیس بوک آمازون مایکروسافت بیل گیتس فیس بوک مایکروسافت مارک زاکربرگ جف بزوس شرکت آمازون ویروس کرونا کرونا اخبار کرونا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت میلیارد دلار ایالات متحده صد میلیاردی صد میلیارد ارزش خالص همه گیری فیس بوک تیک تاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۳۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛مارک لوئیس مونسترو در حالی که برای حضور در رقابت‌های کلن به آلمان سفر کرده بود جان خود را از دست داد.

در گزارش عصر ایران آمده است:اطلاعات دقیقی در این مورد در دست نیست، اما همسر وی این خبر را در فضای مجازی منتشر کرده است. همسر این ورزشکار نوشت: مارک لوئیس در کلن درگذشت او عاشق کارش و در بهشت خود بود و کاری را که دوست داشت انجام می‌داد او مرد بسیار خوبی بود و هرگز به کسی آسیبی نرسانده بود.

جزئیات دیگری از دلیل مرگ وی در دست نیست.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896621

دیگر خبرها

  • صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۲
  • واکنش بانک مرکزی به چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی/ مدیرعامل اسبق بانک صادرات: ارز باید تک نرخی شود/ معاون رئیس جمهور: تلاش دولت این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم
  • چاپ اسکناس‌های درشت‌ تورم‌زا است؟
  • سارقان ۱۰ میلیاردی تجهیزات بانک های دولتی در دام پلیس البرز
  • مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
  • قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه جان باخت
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال گذشته
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲
  • کمک ۴۰ میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان نیازمند در بهشهر
  • ضربه 140 میلیاردی پورتو به طارمی قبل از انتقال به اینتر!