Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@11:39:59 GMT

کارشناسی داوری دیدار استقلال و سپاهان

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۴۱۱۳

کارشناسی داوری دیدار استقلال و سپاهان

رضا سخندان معتقد است پنالتی گرفته شده روی قایدی در دیدار استقلال و سپاهان درست اما سخت‌گیرانه بود.

به گزارش مشرق، رضا سخندان، داور بین‌المللی ایران درباره عملکرد موعود بنیادی‌فر در دیدار استقلال و سپاهان گفت: شاهد عملکرد خوبی از تیم داوری بودیم. بنیادی‌فر با کمک‌هایش هماهنگ بود و تصمیم‌های درستی گرفت و بازی را با کارت‌ها و سوت‌های زیاد مدیریت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: پنالتی اعلام شده روی قایدی درست اما سخت‌گیرانه بود. مدافع سپاهان بی‌احتیاطی کرد و با توجه به این که هر دو بازیکن شانس رسیدن به توپ را داشتند، لمس مهاجم استقلال توسط مصلح با زرنگی قایدی داور را مجاب کرد که پنالتی بگیرد. هم‌چنین کارت زرد داور به کی‌روش برای خطای او درست بود.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین فوتبال جام حذفی سپاهان استقلال کارشناسی داوری داور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۴۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی های هفته های پایانی را با VAR برگزار کنید

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از باشگاه استقلال، علی خطیر، مدیرعامل باشگاه استقلال در گفت‌وگو با رسانه رسمی باشگاه، در خصوص خبر منتشر شده مبنی بر اینکه داور مصاف استقلال و آلومینیوم بابت اعلام گل از سوی کمکش ناراحت بوده، اظهار کرد: من این خبر را شنیدم ولی این اتفاق باور نکردنی است. مگر می‌شود داور به کمک خود بگوید چرا گل را اعلام کرده‌ای؟ این دیگر اشتباه داوری و اتفاق نیست، این یک فاجعه است!

وی افزود: هفته گذشته در ورزشگاه آزادی گل سالم استقلال را نادیده می‌گیرند و این هفته هم شانس آوردیم کمک داور پرچم زد وگرنه این دو امتیاز هم مثل دو امتیاز بازی قبل از دست می‌دادیم.

خطیر ادامه داد: از مهدی تاج، رئیس محترم فدراسیون فوتبال عاجزانه تقاضا می‌کنم به این موضوع ورود کند. اتفاقاتی در هفته‌های اخیر رخ داده که به شدت نگران کننده است. اتفاقات اخیر در بازی‌های لیگ برتر این نگرانی را تشدید می‌کند که در هفته‌های حساس پایانی هم شاهد تکرار و توالی اشتباهات داوری باشیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال افزود: بارها خواهان استفاده از تکنولوژی VAR شده‌ایم و الان هم اصرار به این قضیه داریم. از رئیس محترم فدراسیون فوتبال می‌خواهیم برای هفته‌های پایانی از تکنولوژی کمک داور ویدئویی برای بازی‌های تیم‌های مدعی قهرمانی استفاده شود. در هفته بیست و پنجم، استقلال در تبریز با تراکتور و پرسپولیس در تهران با سپاهان بازی دارد و با توجه به شرایط جدول، اهمیت این دو بازی از شهرآورد پایتخت کمتر نیست.

علی خطیر تاکید کرد: هیچ تیمی به اندازه استقلال از ابتدای فصل قانون را رعایت نکرده است و در بیانیه دادن و مصاحبه در خصوص داوری هم ما هیچ زمانی شروع کننده نبودیم. انصاف نیست هم به قانون احترام بگذاریم و هم قانون از ما حمایت نکند.

علی خطیر گفت: از فدراسیون فوتبال، کمیته داوران و سایر مسئولان سازمان لیگ می‌خواهم در چیدمان داوران دقت کنند. من خیلی حرفه‌ای از کمیته داوران می‌خواهم در چیدمان داری دقت کنند. قطعاً خود کمیته داوران و مردم روند قضاوت‌ها را می‌بینند و نیازی نیست که جریان سازی صورت بگیرد. امیدوارم به این موضوع در این هفته‌های پایانی دقت شود.

وی تاکید کرد: استقلال صدر نشین لیگ است و ما نیازی نداریم که داوران به سود تیم ما سوت بزنند ولی خواسته ما این است که داورانی که در مورد آنها هر گونه شائبه، عقبه و حتی شایعه وجود دارد برای بازی‌های تیم‌های بالای جدول انتخاب نشوند. فکر نمی‌کنم این خواسته غیر منطقی باشد.

مدیرعامل استقلال تاکید کرد: همان گونه که هرگز یک داور قائمشهری حتی اگر داور بین‌المللی باشد، برای نساجی سوت نمی‌زند و یا داور تبریزی برای قضاوت بازی تراکتور انتخاب نمی‌شود، داوری که عقبه خوبی ندارد یا در گذشته شائبه رنگی بودن داشته، نباید برای تیم‌های دیگر یا حتی برای استقلال قضاوت کند.

وی تاکید کرد: تحقیق درباره این گرایش‌ها و بررسی صحت‌سنجی علایق رنگی و کسانی که اشتباهات تأثیر گذار داشته‌اند اصلاً کار سختی نیست و در لیگ‌های معتبر کشورهای اروپایی نظیر انگلیس، اسپانیا و ایتالیا همین کار انجام می‌شود و خیلی شفاف درباره گذشته داوران و تمایلات فوتبالی آنها تحقیق می‌شود.

خطیر در پایان گفت: من خیلی کلی صحبت کردم و به جزئیات ورود نکردم اما از ریاست محترم فدراسیون می‌خواهم همانطور که ابتدای فصل خیلی شفاف به ضعف داوری و لزوم تقویت این کمیته اشاره کرد، حالا در هفته‌های پایانی روی روند انتخاب داوران ورود داشته باشند. شک ندارم با انتخاب داوران کم اشتباه و نفرات واجد شرایط استقلال می‌تواند به شایستگی خود در لیگ ادامه بدهد.

کد خبر 6077069

دیگر خبرها

  • نظر لوکا مودریچ در مورد دنیله اورساتو: بدترین داوری است که به عمرم دیدم!
  • بیانیه تند پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
  • اعتراض پورتو به نگرفتن پنالتی روی طارمی
  • بیانیه تند باشگاه پورتو به خاطر طارمی
  • شکایت پورتو از داوری؛ پنالتی روی مهدی طارمی گرفته نشد!
  • خطیر: از تاج می‌خواهم بازی‌های هفته‌های پایانی با VAR برگزار شود
  • خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید
  • بازی های هفته های پایانی را با VAR برگزار کنید
  • سرآسیایی: بحث ما اتفاقات ساده داوری نیست
  • کارشناسی کامل صحنه‌های داوری پرسپولیس و استقلال