Web Analytics Made Easy - Statcounter

زمستان سال۱۳۱۲، برای تهرانی‌ ها سردتر و مخوف‌تر از سال‌های قبل بود. دهم دی‌ماه آن سال، جوانی که برای شکار به بیابان شترخان رفته بود، جسد بی‌سری پیدا کرد و به اداره تأمینات نظمیه خبر داد. تأمینات‌چی‌ها جست‌وجو در محل را آغاز و ۲ جسد دیگر هم پیدا کردند که همه کمتر از ۲۰سال سن داشتند. وحشت تهران را فرا گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از ۲ماه تلاش بی‌نتیجه نظمیه برای پیداکردن قاتل، این بار جمجمه جوانی در جلالیه تهران (پارک لاله) و چند روز بعد هم جنازه جوان ۳۰ساله‌ای در قنات امین‌آباد تهران پیدا شد.

سردار تیمورخان، مفتش مأمور این پرونده شد. همان اول کار چند مقنی اجیر کرد تا قنات‌ها و چاه‌های جنوب تهران را یک‌به‌یک بگردند اما این جست‌وجوها هم حاصلی نداشت. تا این که ساعت ۱۱ صبح روز دهم اسفند، مأموران به مرد قوی‌جثه‌ای که با یک سینی بامیه و پیت حلبی به‌دست به سمت یکی از چاه‌ها می‌رفت مشکوک ‌شدند و او را دستگیر ‌کردند. در جست‌وجوی اولیه در پیت حلبی همراهش، تعدادی لباس‌ خونی و چاقویی دسته‌فلزی پیدا کردند که آثار خون روی آن دیده می‌شد. مرد ادعا کرد که لباس‌ها را از بازار شهر ری خریده‌ است اما مأموران قانع نشدند و او را به اداره تأمینات تهران بردند. خیلی زود در بازجویی مشخص ‌شد که او کسی نیست جز نخستین قاتل زنجیره‌ای تهران.

پشت پرده قتل های زنجیره ای در تهران

علی‌اصغر بروجردی، مردی ۴۱‌ساله و قوی‌جثه بود با شمایلی خشن و مخوف. چهارشانه بود، با موهایی روشن و چشمانی آبی. پدر و پدربزرگش راهزن بودند و کاروان‌ها و مسافران مسیر اراک به ملایر را لخت می‌کردند. خانواده او بعد از کشته‌شدن پدر اصغر، برای فرار از بدنامی به عراق رفتند. ۲برادر اصغر قهوه‌خانه‌ای راه انداختند و اصغر پادوی قهوه‌خانه آنها شد. جنایت‌های اصغر قاتل از همان جا شروع شد. اوایل کسی را نمی‌کشت و فقط پسربچه‌ها را گول می‌زد و آزار و اذیت می‌کرد اما خیلی زود با شکایت والدین بچه‌ها به زندان می‌افتد. وقتی بعد از ۹ سال از زندان آزاد شد، تصمیم گرفت برای این که بعد از جنایتش گیر نیفتد، بچه‌ها را به قتل برساند و در رودخانه غرق کند. طبق اعترافاتش، ۲۵ پسربچه را در عراق کشته‌ بود. در آخرین قتلش در عراق، کودکی او را حین قتل دیده و از دستش فرار کرده بود. همان شب، اصغر به ایران گریخته بود.

علی‌اصغر بروجردی، پس از فرار از عراق، چند سالی در شهرهای مختلف آواره بود تا این که بالاخره از تهران سر درآورد. در کاروانسرای رضاخان در حاشیه تهران حجره‌ای گرفت و در پوشش بساط بامیه‌فروشی دوباره قتل‌هایش را آغاز کرد. او در تهران ۸ نفر دیگر را هم کشت تا این که در اسفند ۱۳۱۲ دستگیر ‌شد. اصغر قاتل در زندان جزء به جزء هر قتل را تعریف کرد و گفت که فقط یک عده بی‌سروپا را کشته است و آنها آدم حسابی نبوده‌اند و قصدش این بوده که نسل آنها را براندازد. در چند ماهی که در تهران در زندان بود، مأموران زندان از خوف قدرت بدنی‌اش تمام خواسته‌هایش را تأمین می‌کردند. آنچنان که در خاطرات زندانیان سیاسی دوران رضاخان آمده ‌است که او هر روز چند پرس چلوکباب و دوغ می‌خورده و مأموران از ترس جانشان در انجام خواسته‌هایش هیچ کوتاهی‌ای نمی‌کردند.

سرانجام بعد از برگزاری دادگاه در خردادماه سال۱۳۱۳، علی‌اصغر بروجردی به جرم قتل ۸ نفر به اعدام محکوم شد. اصغر قاتل در ششم تیرماه در میدان سپه (توپخانه) در میان سیل عظیم جمعیتی که برای تماشای اعدام او آمده‌ بودند، دار زده شد اما شرح کارها و قتل‌های او تا سال‌ها در دل مردم ترس می‌انداخت.»

منبع: رکنا

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: اصغر قاتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۴۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی قاتل با جسد زن گمشده به‌ مدت ۲ شبانه‌ روز در تهران!

مرد جوانی که همسر خود را به قتل رسانده و با جسدش ۲ روز زندگی کرده بود، بازداشت شد.

به گزارش تسنیم، اواخر فروردین امسال، مرد میانسالی به اداره چهارم پلیس آگاهی مراجعه کرد و هنگامی که مقابل کارآگاهان قرار گرفت، با اظهارات ضدونقیضی گفت: همسرم به‌نام مهتاب چندی قبل از خانه خارج شده، اما دیگر بازنگشته است. ساعتی پیش یک پیامک از تلفن‌همراهش برای من آمده است که در آن فردی نوشته بود، همسرم را به‌خاطر اختلافات شخصی به قتل رسانده و جسدش را در یک باغ دفن کرده است؛ سه فرزند دارم که بهانه مادر خود را می‌گیرند، لطفاً کمک کنید.

پس از ثبت شکایت و تشکیل پرونده در دادسرای امور جنایی، تیمی از کارآگاهان با دستور بازپرس پرونده وارد عمل شدند و برای تحقیقات محلی پای در خانه زن فقدانی گذاشتند، اما در آنجا مشخص شد این زوج جوان اختلافات خانوادگی گسترده‌ای با یکدیگر دارند که همسایه‌ها نیز این موضوع را تأیید کردند.

تیم جنایی در گام بعدی سراغ اقدامات اطلاعاتی رفتند که بررسی‌های فنی در این شاخه از تحقیقات حاکی از آن بود چند هفته قبل این زوج جوان با یک خانواده دیگر برای مسافرت به شمال رفتند، اما پس بازگشت از این سفر اختلافات آن‌ها بیشتر شده است.

در ادامه نیز مشخص شد مردی که فقدانی همسر خود را با اظهارات ضدونقیضی به پلیس آگاهی گزارش کرده است، به فرزندان خود گفته است که مادرشان از خانه قهر کرده است و دیگر باز نخواهد گشت که این سرنخ‌های مهم باعث شد متهم با دستور بازپرس جنایی، بازداشت شود.

متهم که به مواد مخدر اعتیاد شدیدی دارد در جریان بازجویی‌ها منکر هرگونه اختلاف با همسر خود بود، اما او پس از مواجهه با مدارک موجود داخل پرونده چاره‌ای جز بیان حقیقت را نداشت و از یک جنایت هولناک پرده برداشت.

مرد جوان ماجرا را این‌طور توضیح داد: با همسرم اختلاف داشتیم و به یکدیگر بدبین بودیم؛ چند هفته قبل با یک خانواده دیگر که از دوستان ما بودند به شمال رفتیم، اما من در آنجا مخفیانه و به‌دور از چشم مهتاب پیشنهاد دوستی به یکی از همسفر‌ها را دادم که همسرم متوجه و باعث شد اختلاف‌ها بیشتر شود.

متهم گفت: هنگامی به تهران بازگشتیم، بچه‌ها به مدرسه رفتند و مهتاب این ماجرا را با من درمیان گذاشت که منجر به درگیری شدید بین ما شد؛ در جریان این نزاع کنترل خود را از دست دادم و با یک روسری همسرم را به قتل رساندم؛ نمی‌دانستم چه‌کاری انجام دهم برای همین جسد را زیر تختخواب داخل اتاق گذاشتم و هنگامی که بچه‌ها به خانه آمدند مدعی شدم که مادرشان قهر کرده و از خانه رفته است.

وی ادامه داد: جسد نزدیک به ۲ روز زیر تخت قرار داشت و دچار جمود نعشی شده بود؛ برای همین وانت یکی از اقوام را قرض گرفتم و جسد را بین یک پتو قرار دادم؛ اتفاقاً آن روز نیز در ساختمان ما یکی از همسایه‌ها اسباب‌کشی داشت به‌خاطر همین کسی به من شک نکرد!

مرد جنایتکار گفت: جسد را به یکی از روستا‌های اطراف شرق تهران بردم و در آنجا دفن کردم و با تلفن همراه همسرم یک پیامک برای گمراه کردن مسیر پرونده برای خود ارسال و پس از آن با طراحی یک سناریوی خیالی فقدان مهتاب را به پلیس اعلام کردم.

پس از اعترافات متهم و رمزگشایی از سرنوشت مرگبار زن گمشده، کارآگاهان اداره چهارم و تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی مأموریت یافتند به‌همراه متهم راهی روستای موردنظر واقع در شرق تهران شوند و جسد را پیدا کنند.

با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

tags # اخبار حوادث سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • قیمت پیاز اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • تمجید فیفا از کاپیتان فوتسال ایران
  • اصغر حسن‌زاده بهترین بازیکن دیدار ایران و قرقیزستان شد
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • اولین اظهارات سرمربی جدید والیبال ایران پس از ورود به تهران
  • مریلا زارعی قاتل زنجیره‌ای سریال افعی تهران است؟
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • مریلا زارعی قاتل زنجیره‌ای سریال افعی تهران است؟ | ویدئو
  • زندگی قاتل با جسد زن گمشده به‌ مدت ۲ شبانه‌ روز در تهران!