Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، در پی استعفای «حسان دیاب» نخست‌وزیر لبنان و اعضای کابینه وی، وزارت امور خارجه فرانسه شامگاه دوشنبه اعلام کرد که در شرایط کنونی تشکیل هرچه زودتر دولت جدید در لبنان باید در اولویت قرار گیرد.

وزارت امور خارجه فرانسه با اشاره به اینکه بازسازی بیروت و اجرای اصلاحات اساسی بزرگترین چالش‌های دولت بعدی به شمار می‌رود، خواستار اجرای خواسته‌های معترضان مبنی بر انجام اصلاحات شد و تأکید کرد که بدون انجام اصلاحات، لبنان به سمت فروپاشی پیش خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کایلی مک‌اینانی» سخنگوی کاخ سفید نیز در نشست خبری روزانه خود، در خصوص استعفای دولت لبنان به خبرنگاران گفت: «این موضوع به اطلاع رئیس‌جمهور ترامپ رسیده است. ما به دقت اوضاع لبنان را رصد می‌کنیم، اما با توجه به اینکه این اتفاق [استعفای دولت لبنان] به تازگی رخ داده است، من درباره جزئیات آن اطلاعات دقیقی ندارم.»

ساعاتی پیش «حسان دیاب» نخست‌وزیر لبنان که کمتر از 7 ماه از حضورش در این سمت می‌گذشت، طی نطقی تلویزیونی خطاب به ملت لبنان استعفای خود را اعلام کرد.

پس از استعفای نخست‌وزیر لبنان، «میشل عون» رئیس جمهور این کشور ضمن پذیرفتن این استعفا، وی را به سمت «نخست وزیر پیشبرد امور» منصوب کرد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: نخست وزیر لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۴۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد

به گزارش قدس آنلاین، اوربان در اظهاراتی در شبکه‌های اجتماعی گفت: اگر طرفداران "صلح" و نه "جنگ"، در انتخابات ماه ژوئن (خرداد) پارلمان اروپا و انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر (آبان) پیروز شوند، پایان جنگ در اوکراین امکان پذیر است.

وی ضمن تاکید بر لزوم توقف جنگ طلبان در اوکراین، افزود: جنگ در اوکراین تا پایان سال ۲۰۲۵ خاتمه می یابد.

به عقیده نخست وزیر مجارستان، چنانچه صلح طلبان در انتخابات پارلمان اروپا پیروز شوند، تصمیمات نظامی در این قاره کند، متوقف و یا حتی لغو می‌شود.

اوربان سپس در ادامه با اشاره به اینکه جو بایدن نامزد جنگ طلب و دونالد ترامپ کاندیدای صلح طلب انتخابات پیش‌روی آمریکا است، گفت: انتخابات دیگری هم در آمریکا برگزار می‌شود که یک نامزد طرفدار جنگ و دیگری طرفدار صلح است. چنانچه کاندیدای صلح جو پیروز شود، آنگاه ما از آمریکا حمایت خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: بنابراین پس از برگزاری این انتخابات‌ها، اگر همه چیز به خوبی پیش برود و خداوند به ما کمک کند، آنگاه رهبران سیاسی که طرفدار صلح هستند، می‌توانند در اروپا و آمریکا گام بردارند و ما می‌توانیم این جنگ را تا پایان سال به پایان برسانیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • ساعت سرکوب در دانشگاه‌های آمریکا / گسترش جنبش‌های مردمی حمایت از فلسطین همزمان با مشت آهنین غرب در برخورد با فعالان معترض
  • نخست‌وزیر سابق فرانسه مجرم شناخته شد
  • پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه