Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-29@00:03:37 GMT

گشایش اقتصادی چیزی جز کاهش تورم نیست

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۴۷۴۱

گشایش اقتصادی چیزی جز کاهش تورم نیست

آقای رئیس‌جمهور از گشایش اقتصادی صحبت کردند، گشایشی که سال‌هاست وعده آن به مردم داده شده، وعده‌ای که در مسیر توافق برجام تاکنون روی آرامش و گشایش اقتصادی را از مردم گرفته و همچنان محقق نشده و روی زمین مانده است.

علی قنبری، اقتصاددان و استاد دانشگاه

آقای رئیس‌جمهور از گشایش اقتصادی صحبت کردند، گشایشی که سال‌هاست وعده آن به مردم داده شده، وعده‌ای که در مسیر توافق برجام تاکنون روی آرامش و گشایش اقتصادی را از مردم گرفته و همچنان محقق نشده و روی زمین مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مواردی که در این روزها به خوبی دیده شد، عدم‌واکنش یا عدم‌توجه مردم به خبر چنین گشایشی از سوی آقای رئیس‌جمهور است؛ چرا که مردم امیدی یا باوری به وعده‌های دولت ندارند.

پر واضح است گشایش واقعی زمانی در اقتصاد و در زندگی مردم رخ می‌دهد که تحریم‌ها از روی اقتصاد ایران برداشته و اتخاذ سیاست‌های درست اقتصادی دولت منجر به کاهش بیکاری و افزایش آمار اشتغال‌زایی شود. زمانی مردم نسبت به گشایش اقتصادی واکنش خوبی نشان می‌دهند که شاهد رشد اقتصادی واقعی باشند، رشدی که براساس آن، تولید با کیفیت و کمیت بیشتر و سیاست‌گذاری‌های مطلوب منجر به افزایش صادرات شود.

گشایش اقتصادی زمانی در اقتصاد ایجاد می‌شود که افزایش قیمت‌ها به واسطه کاهش نرخ تورم خاتمه بیابد و سرانه درآمد مردم روز به روز بیشتر شود تا رفاه عمومی حاکم بر جامعه منجر به افزایش اعتماد عمومی مردم به دولتمردان و سیاست‌گذاران شود.

ایجاد ثبات و آرامش در اقتصاد ایران بسته به همت مسئولان و دولتمردان آینده است، اگر دولت برای رفع چالش‌ها و مسائل مختلف اقتصادی کشور انرژی بگذارد و تغییرات ساختاری در اقتصاد ایجاد کند، با تغییرات ساختاری و اصلاحاتی در عرصه نظام‌ مالیاتی و اقتصادی کشور ظرف دو سه سال می‌توان اقتصاد را در مسیر درست خود قرار داد.

اصلاحات و گشایش اقتصادی زمانی ایجاد می‌شود که همه ارکان نظام و قوا در کنار هم به فکر حل مسائل و مشکلات اقتصادی باشند، در غیر این صورت هیچ کدام از مسائل اقتصادی دچار گشایش نمی‌شوند و تمام مسائل همچنان با چالش‌های خود باقی می‌مانند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گرانی نرخ تورم گشایش اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۴۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه دوم کشوری در تامین مسکن از دستاورهای حوزه اقتصادی قم

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد آقامیری پیش از ظهر سه‌شنبه در دیدار نوروزی با آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه اظهار کرد: در سالی که گذشت در دو جبهه فرهنگی و معیشتی اقداماتی را دنبال کردیم. در سال ۱۴۰۲ دو بخش مهم فرهنگی و معیشتی به جد دنبال شد.

استاندار قم بیان کرد: استان قم بالاترین نرخ رشد مشارکت در انتخابات در کشور را کسب کرد. استان قم با مشارکت حدود ۵۰ درصدی بالاترین نرخ رشد را در بین سایر استان‌های کشور داشت.

آقامیری ابراز کرد: در زمان برودت هوا و آن بارش برف بی‌سابقه باتلاش موجدانه مسئولان حتی دو ساعت هم جاده‌های و مسیرهای مواصلاتی استان مسدود نشد.

وی عنوان کرد: تورم ماهانه استان قم ۲/۶ کاهش و در تورم سالانه شاهد کاهش ۶ درصدی بودیم که این آمار از میانگین کشوری نیز کم‌تر است.

استاندار قم با بیان اینکه ۱۸۵ واحد صنعت و معدن و ۱۱۰ واحد جهادکشاورزی در حال توسعه هستند، اذعان کرد: ۷۸۰ نفر از مراجعات مردمی موفق به اخذ تسهیلات شدند ضمن اینکه مدیران می‌بایست اقدامات جهادی و جهشی را در اولویت قرار دهند.

آقامیری خاطرنشان کرد: کسب رتبه دوم کشوری در تامین مسکن از دستاورهای حوزه اقتصادی استان قم بشمار می‌رود ضمن اینکه ما با پرداخت وام‌های مسکن می‌توانیم به رتبه نخست نیز ترقی پیدا کنیم.

کد خبر 6062917

دیگر خبرها

  • دولت برای رشد اشتغال‌زایی و کاهش تورم اقتصاد را به مردم بسپارد
  • پیش‌بینی استاد دانشگاه امام صادق از تورم امسال
  • پیدا و پنهان اقتصاد در سالی که گذشت!
  • وعده رفع تورم و بیکاری در کردستان
  • مشارکت مردم در بهینه‌سازی مصرف انرژی چگونه به جهش تولید و اقتصاد کمک خواهد کرد؟
  • افزایش تولیدملی با مشارکت مردم مهمترین راه رفع مشکلات اقتصادی است
  • کسب رتبه دوم کشوری در تامین مسکن از دستاورهای حوزه اقتصادی قم
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن به دنبال رکود اقتصادی در ایران است
  • وضعیت بازارهای مالی داخلی در سالی که گذشت
  • دولت مراقب تله‌های ارزی باشد