Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@15:24:55 GMT

سهم دلار از مبادلات چین و روسیه به کمترین مقدار رسید

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۴۸۵۶

 به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، ارزش دلار تنها در ماه ژوییه حدود پنج درصد در برابر دیگر همتایان مهم خود کاهش یافته که این بدترین ملکرد ماهانه دلار در طول ۱۰ سال اخیر بوده است. این ریزش باعث سوق دادن کشورهای مختلف به کاهش وابستگی خود به دلار شده است. داده های منتشر شده توسط بانک مرکزی روسیه نشان می دهد سهم دلار از تجارت بین چین و روسیه در سه ماهه نخست امسال به ۴۶ درصد رسیده که کمترین سهم در طول تاریخ تجارت دو طرف بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دیمیتری  سیمس، تحلیلگر مسایل روسیه در همین رابطه نوشت: روسیه و چین در حال حرکت به سمت یک اتحاد مالی و بانکی هستند. دو کشور به جای یک اتحاد نظامی به سمت یک اتحاد اقتصادی رفته اند چرا که می دانند این اتفاق بهتر است. 

طی بازه زمانی فوق ۳۰ درصد مبادلات تجاری دو طرف بر حسب یورو و ۲۴ درصد دیگر نیز بر حسب یوان و روبل بوده است. این در حالی است که در سال ۲۰۱۵ حدود ۹۰ درصد تجارت دو کشور از طریق دلار آمریکا انجام می شد. 

در سال ۲۰۱۹ مقامات چین و روسیه توافق نامه ای را برای فاصله گرفتن از دلار و استفاده از ارزهای ملی در مبادلات دوجانبه امضا کرده بودند. دو طرف همچنین در حال همکاری با یکدیگر برای ایجاد یک سیستم جایگزین سوییفت مبتنی بر یوان و روبل هستند. علاوه بر آن در جریان سفر سال گذشته دیمیتری مدودوف- نخست وزیر سابق روسیه به چین، طرفین راه‌های اتصال سیستم پرداخت ملی روسیه " میر" به چین " یونیون پی" را بررسی کردند.

علاوه بر چین، روسیه در مبادلات خود با کشورهای اروپایی نیز در حال فاصله گرفتن از دلار است تا جایی که اکنون ۴۶ درصد تجارت با اتحادیه اروپا بر حسب یورو و ۱۸ درصد نیز بر حسب روبل صورت می گیرد. 

 روسیه همچنین بزرگترین دارنده ذخایر ارزی یوان در جهان است و یوان پس از یورو، دلار و ین به عنوان چهارمین ارز برتر در ذخایر بانک مرکزی روسیه محسوب می‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۴۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات شورای عشایری ملارد در کمترین زمان پیگیری شود

به گزارش خبرنگار مهر، امین اسدی پیش از ظهر دوشنبه در نخستین جلسه شورای عشایری ملارد که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: جامعه عشایری در کنار عرصه تولید در جنگ تحمیلی بیش از ۱۱ هزار شهید تقدیم آرمان‌های انقلاب اسلامی کرده اند.

سرپرست فرمانداری ملارد افزود: عشایر با در دست داشتن ۲۸ درصد دام سبک کشور، ۲۵ درصد گوشت قرمز و مواد پروتئینی کشور را تولید و تأمین می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما وظیفه سنگینی در قبال شناسایی و حل مشکلات این قشر صبور و شریف داریم، عنوان کرد: اجرای مصوبات این شورا بر همه دستگاه‌ها لازم الاجرا است و می‌بایست مصوبات در کمترین زمان پیگیری و به اجرا درآید.

اسدی عنوان کرد: زندگی عشایری همواره با سختی‌های فراوانی مواجه است که می‌بایست با تخصیص اعتبارات مناسب و تأمین امکانات رفاهی و خدماتی شرایط زندگی را برای این قشر شریف که نقش مؤثری در رونق تولید دارند فراهم کنیم.

کد خبر 6085433

دیگر خبرها

  • لمس یک میلیارد دلاری صادرات به روسیه
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان، دو همسایه ای که در تجارت غریبه بودند + جدول
  • تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی در کردستان
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان؛ دو همسایه ای که در تجارت غریبه هستند
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به حدود ۵ میلیون دلار رسید
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به ۵ میلیون دلار رسید
  • دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد
  • مصوبات شورای عشایری ملارد در کمترین زمان پیگیری شود
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان
  • مقایسه هزینه‌های نظامی آمریکا، چین و روسیه