Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@15:41:56 GMT

چرا نباید با دنده دو شروع به حرکت کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۴۹۰۹

چرا نباید با دنده دو شروع به حرکت کنیم؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   در خودرو‌هایی که جعبه دنده دستی دارند، برخی مواقع رانندگان با دنده دو شروع به حرکت می‌کنند. از جمله بیشترین دلیلی که برای این کار وجود دارد این است که دنده یک به اصطلاح کوتاه است و رانندگان باید خیلی روز به دنده دو بروند. اما این امر توجیح خوبی برای آن نیست و این کار از نظر فنی صحیح نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور ساده در دنده ۱ هنگامی که موتور در حالت خلاص کار می‌کند دور موتور حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ دور در دقیقه است، اما وقتی قصد داریم که شروع به حرکت کنیم، پا را بر روی کلاچ می‌گذاریم و شروع به حرکت می‌کنیم. در این حالت سرعت خودرو باید به ۸ کیلومتر بر ساعت برسد تا اینکه پا را از روی کلاچ برداریم. پس از ۸ کیلومتر بر ساعت، کلاچ به طور کامل درگیر شود.

مانند دنده یک، برای رفتن به دنده دو هم خودرو باید از یک حداقل سرعت لازم برخوردار باشد که ۱۶ کیلومتر بر ساعت است. اگر قبل از رسیدن به این سرعت دنده را به دو تعویض کنیم، میزان سرعت خودرو به حداقل لازم نرسیده است و همین امر باعث می‌شود تا فلایویل و کلاچ تا زمان رسیدن به سرعت مناسب، در چرخش ناهماهنگی داشته باشند و به اصطلاح کلاچ "سُر" بخورد. این امر برای صفحه کلاچ و کلاچ خوب نیست.

بهترین کار این است که در سرعت مناسب دنده را تعویض کنید.

برخی معتقد هستند که در هوای برفی اگر با دنده یک حرکت کنند، چرخ‌های خودرو سر می‌خورند و با دنده دو شروع به حرکت می‌کنند، اما اگر با دنده یک و با رها کردن کلاچ به آرامی شروع به حرکت کنید، این اتفاق رخ نمی‌دهد. به علاوه در دنده یک به دلیل داشتن نیروی گشتاور بیشتر خودرو توان بیشتری برای حرکت رو به جلو دارد.

*چه زمانی می‌توان با دنده ۲ شروع به حرکت کرد؟
هنگامی که در سراشیبی قرار دارید و خودرو خودش شروع به حرکت کرد و به سرعت ۱۶ کیلومتر بر ساعت رسید، شما می‌توانید با دنده دو شروع به حرکت کنید، به دلیل این که خودرو شما دارای یک سرعت معین است.

منبع: خودروکار

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی ها دانستنی های خودرو کیلومتر بر ساعت شروع به حرکت دنده یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۴۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود اولین قطارهای سریع السیر برقی روسی با سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت

تین نیوز

اولین قطارهای سریع السیر برقی روسی با سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت تا ۴ سال آینده آماده بهره برداری خواهند شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریانووستی، دو قطار اول برای خط سریع السیر مسکو – سنت پترزبورگ در نظر گرفته شده و هزینه این دو قطار ۱۲ میلیارد روپیه پیش بینی شده است.

سایر قطارها نیز باید تا پایان مارس ۲۰۲۸ تحویل داده شوند. قرار است این قطارها از هشت واگن تشکیل شود. همچنین فرض بر این است که دو قطار می توانند به هم متصل شوند.

این خط آهن سریع السیر امکان سفر از مسکو تا سن پترزبورگ به طول ۶۷۹ کیلومتر را در ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه با ۱۶ توقف فراهم می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکارهای مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می آیند (+عکس)
  • سیاره مشتری چه زمانی شروع به حرکت در منظومه شمسی کرده است؟
  • قیمت شاهین در بازار امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی بارش پراکنده باران برای استان بوشهر
  • اسکیت سواری با سرعت دیوانه وار 100 کیلومتر برساعت! (فیلم)
  • سرعت هواپیما‌های مسافربری در هر مرحله از پرواز چقدر است؟
  • قیمت تارا در بازار امروز ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت محصولات سایپا یکشنبه ۲ اردیببهشت ۱۴۰۳؛ حرکت خلاف جهت کوییک و اطلس در بازار
  • ورود اولین قطارهای سریع السیر برقی روسی با سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت
  • افزایش سرعت بازرگانی با برنامه ریزی دقیق تر حرکت قطارها