Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@14:15:02 GMT

چگونه با روشی سالم وزن کم کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۴۹۷۲

چگونه با روشی سالم وزن کم کنیم؟

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ، رژیم‌های سخت و ورزش‌های شدید، هیچ کدام روش مناسبی برای کاهش وزن محسوب نمی‌شوند. کاهش وزن بدون داشتن رژیم غذایی سالم، متعادل و کم کالری دشوار است این امر به انگیزه عالی و کنترل قوی عادات غذایی نیاز دارد.

غذا راکامل بجوید

جویدن بیشتر غذا نه تنها موجب کاهش وزن شما می شود، بلکه کار هضم غذا در معده را نیز آسان‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چراکه که طولانی‌تر شدن جویدن باعث می‌شود تا غذا با آنزیم‌های دهان تماس بیشتری داشته و راحت‌تر هضم شود. در نتیجه شما بعد از خوردن غذا احساس سنگینی نخواهید کرد.

زمانی سمت غذا بروید که واقعا گرسنه هستید

برای خوردن غذا به شکم خود توجه کنید و هرگاه که احساس گرسنگی داشتید، غذا بخورید. این کار باعث تغییر در برنامه‌های غذایی شما می‌شود. آنگاه خواهید دید که وعده‌های غذایی شما کمتر شده و فاصله آن‌ها از هم بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید

معده درد خود را با این دمنوش درمان کنید حذف غذاهای پرکالری

غذا‌های پرچرب و شیرین را از وعده‌های غذایی خود حذف ‌کنید. می‌توانید مواد پرکالری را با مواد غذایی خوشمزه و کم کالری جایگزین کنید؛ تغییر رنگ بشقاب می‌تواند از پرخوری جلوگیری کرده و در نتیجه باعث کاهش غذای مصرفی توسط افراد شود. طبق این تحقیقات پیرامون راه‌های سریع کاهش وزن وقتی شما رنگ بشقابتان را تغییر می‌دهید، توجه شما به این تغییر رنگ جلب شده و میزان غذای کمتری را نوش جان می‌کنید.

خواب مناسب داشته باشید

بی خوابی در شب باعث می‌شود شکم شما تا دو برابر حجم معمولی باد کند. علاوه برآن اگر شما شب نخوابید، احتمال اینکه در روز بعد غذای بیشتری میل کنید افزایش پیدا می کند.

نوشابه ها را از برنامه غذای خود حذف کنید

هر ۱۲ اونس نوشابه حاوی ۱۵۰ کالری است؛ بنابراین حذف یک نوشابه در روز از رژیم غذایی شما ۱۰۵۰ کالری در هفته، برای شما صرفه جویی خواهد کرد. برخی افراد می‌گویند ما از نوشابه های بدون کالری استفاده می‌کنیم اما باید گفت این یک باور غلط است زیرا افرادی که به طور منظم نوشیدنی‌های رژیمی مصرف می‌کنند، در واقع دارند وزن خود را افزایش می‌دهند. به عنوان یک جایگزین خوب، آب بنوشید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاهش وزن غذای سالم کاهش وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۴۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع کلسیم از بدن یکی از مضرات مصرف زیاد نمک

آفتاب‌‌نیوز :

نسرین علیزاده با بیان اینکه تغذیه صحیح نقش موثری در سلامت بدن و استحکام استخوان ها دارد، خاطرنشان کرد: رژیم غذایی نامناسب، مصرف زیاد نمک، کاهش فعالیت بدنی به تدریج موجب کاهش دریافت کلسیم و استحکام استخوان ها می شود.

 وی مصرف منابع کافی پروتئین و املاح را برای حفظ سلامت استخوان‌ها ضروری دانست و دریافت مقادیر کافی کلسیم همراه با فعالیت بدنی را سبب بالا رفتن ذخیره استخوانی کلسیم عنوان کرد.

علیزاده با اشاره به نقش مهم مصرف لبنیات به عنوان منبع خوب و غنی از کلسیم، عنوان کرد: بزرگسالان روزانه به هزار تا هزار و ۲۰۰ میلی گرم شیر برای تامین کلسیم بدن نیاز دارند، همچنین می توان کلسیم را از غذا و فرآورده های حاصل از شیر نیز دریافت کرد.

 وی ویتامین D را یک ویتامین ضروری برای جذب کلسیم برشمرد و افزود: این ویتامین به جذب کلسیم و فسفر از روده کمک می‌کند و موجب به کارگیری این مواد معدنی در ساختمان استخوان‌ها و دندان‌ها می شود.

علیزاده انواع حبوبات ( نخود و لوبیا، عدس، ماش )، سبزی‌هایی مانند جعفری، کلم پیچ، گل کلم، کلم بروکلی و پرتقال را منابع غذایی حاوی کلسیم برشمرد و بر استفاده از این مواد غذایی به مقدار کافی تاکید کرد.

وی افزود: مصرف آجیل‌ها و ماهی نیز مورد توصیه کارشناسان است، در عین حال توصیه‌ها به عدم مصرف نوشابه‌های گازدار و غذاهای ناسالم مانند تنقلات و محصولات فرآوری شور و پرنمک تاکید دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • چگونه می‌توان بیماری دیابت را کنترل کرد؟
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • سالم‌سازی همبرگر با کاهش سدیم
  • بهبود کیفیت همبرگر با کاهش سدیم
  • برای لاغری گردو را این طور مصرف کنید
  • ویژگی رژیم غذایی سالم چیست؟
  • رژیم همراه با ورزش؛ ترکیبی کامل برای سلامت و آرامش
  • راهکارهای علمی و درست برای کاهش وزن
  • روشی جدید برای پیش‌بینی احتمال ابتلا به زوال عقل
  • رفع کلسیم از بدن یکی از مضرات مصرف زیاد نمک