Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی دهیادگاری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در مرکزشهر حاجی‌آباد نیز تاکنون پنج هزار و ۸۰۰ مشترک از نعمت گازطبیعی استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: عملیات گازرسانی به شهر حاجی‌آباد از سال ۸۶ به عنوان نخستین شهر سبز در استان هرمزگان آغاز شد و هم‌اکنون این شهر به طورکامل گازرسانی شده است.

رییس اداره گاز حاجی‌آباد بیان داشت: تا پایان امسال عملیات گازرسانی به شهرهای فارغان، احمدی و ۹۴ روستای تابعه در شهرستان حاجی‌آباد آغاز می‌شود که با تحقق این برنامه، ۹۳۹ خانوار شهری و یک‌هزار و ۱۷۰ خانوار روستایی زیرپوشش گازخانگی قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهیادگاری اضافه کرد: درحال حاضر ۱۸ روستا نیز از روستاهای بخش مرکزی حاجی‌آباد به طور کامل گازرسانی شده‌اند.

وی از «هاشم‌آباد، طارم، گنج، تزرج، برغنی، معدونیه، نجات‌آباد، باغات، طاشکوییه، محمدآباد، حسین آباد، مهرآوران، باینوج، دهستان بالا و پایین، دشتوییه و برآفتاب» به عنوان روستاهای برخوردار از گاز طبیعی نام برد.

به گفته رییس اداره گاز حاجی‌آباد، ۲۱ مدرسه در شهرستان حاجی‌آباد نیز از گاز طبیعی استفاده می‌کنند که سه مدرسه متعلق به روستای باغات است.

دهیادگاری گفت: هم‌چنین ۴۱ نانوایی در این شهرستان از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

این مسوول در بخش صنایع به گازکشی ۴ جایگاه سی ان جی و ۲ تلمبه خانه نفت اشاره کرد و ابرازداشت: در بخش کشاورزی نیز گلخانه علی‌آباد به طور کامل گازکشی شده است.

رییس اداره گاز حاجی‌آباد افزود: پنج مرغداری درمنطقه باغات و طاشکوییه نیز از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

دهیادگاری اضافه کرد: زندان حاجی‌آباد و بیمارستان حضرت زهرا(س) در شهرستان حاجی‌آباد نیز دارای گازطبیعی هستند.

وی از طرح‌های در دست اقدام و در مرحله تعیین پیمانکار به سه روستا و شهرک در بخش مرکزی اشاره کرد و افزود: صنایع کهگم شامل مرغداری و کارخانه آسفالت و مجتمع گلخانه‌ای سه‌راه شهدادی و سرچاهان نیز درحال تعیین پیمانکار برای آغاز عملیات گازکشی هستند.

گازکشی به شهرستان حاجی‌آباد از سال ۸۶ آغاز شده و در مجموع هفت هزار و ۳۰۰ مشترک در این شهرستان از نعمت گازطبیعی برخوردار هستند.

رییس برنامه‌ریزی شرکت گاز هرمزگان تیرماه امسال در خصوص گازکشی به شهرهای فارغان و احمدی در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد: هزینه سرمایه‌گذاری شرکت ملی گاز برای گازرسانی به فارغان و احمدی حاجی‌آباد بیش از ۱۸میلیون دلار است.

به گفته سعید داوری‌پور، با وجود شرایط خاص اقتصادی کشور در سال ۹۹ افزون بر چهارهزارمیلیارد ریال اعتبار برای گازرسانی به مناطق مختلف استان مصوب شده که این اعتبارات نسبت به سال گذشته افزون بر ۱۲۰درصد رشد داشته است.

وی افزود: به‌رغم محدودیت‌های موجود و به دلیل صعب‌العبور بودن مسیر گازرسانی و هزینه بالای آن در شهرهای فارغان و احمدی، موافقت لازم برای اجرای طرح گازرسانی به این بخش از شهرستان حاجی‌آباد انجام شده است.

برچسب‌ها گاز رسانی هرمزگان حاجی آباد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گاز رسانی هرمزگان حاجی آباد گاز رسانی هرمزگان حاجی آباد گاز طبیعی استفاده می کنند شهرستان حاجی آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۵۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آتش بُر در روستای بیشه

لطفعلی بیرانوند در بازدید از عرصه‌های طبیعی این شهرستان اظهار کرد: طرح احداث آتش بُر در سپیددشت مسیر راه آهن تا تنگ هفت، روستای گازه، روستای بیشه، خان آباد، صیدنر، زالیاب و... از طریق شخم زدن مناطق جنگلی و شخم زدن در کنار درختان، مناطق حساس و... در حال اجرا است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه در مسیر جاده‌ها یکی از عوامل حریق بی‌احتیاطی در پرت کردن فیلتر سیگار است، احداث این آتش‌بُرها از سرایت آتش‌سوزی به داخل مزارع کشاورزی و همچنین درختکاری‌ها و مناطق جنگلی جلوگیری می‌کند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرم‌آباد با اشاره به اینکه جنگل‌ها و مراتع از مهم‌ترین و باارزش‌ترین منابع طبیعی هستند و نقش اساسی در تأمین نیازمندی‌های انسان (اکسیژن، آب، مواد غذایی و دارو) دارند افزود: منابع طبیعی تجدیدشونده (جنگل‌ها و مراتع) در توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه نقش مهمی دارد و باید بیش از پیش مورد توجه سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان کشور قرار گیرد.
بیرانوند تصریح کرد: از تمام همشهریان و طبیعت‌دوستان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هر گونه تخریب، تصرف و آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع نیرو‌های یگان حفاظت اداره منابع طبیعی استان لرستان را یاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • مردم بشاگرد و حاجی‌آباد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • حدود ۹۵ هزار مشترک تازه گاز تهرانی جذب شد
  • شعله‌های آبی گاز برای ۱۳ هزار مشترک دیگر استان مرکزی روشن شد
  • خسارت ۸۲ میلیارد تومانی بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد
  • خسارت بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد
  • موردی از شیوع آفت «جوانه خوار بلوط» در کردستان گزارش نشده است
  • مقابله با فجایع طبیعی زیست محیطی مستلزم همکاری‌های مشترک است
  • کنعانی: مقابله با فجایع طبیعی زیست محیطی مستلزم همکاری‌های مشترک بین‌المللی است
  • نهالکاری مشارکتی با همکاری شهروند طبیعت دوست در شهرستان اشتهارد اجرا شد