Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:23:20 GMT

اخلاق رسانه‌ای اصلی مهم در حرفه خبرنگاری است

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۵۳۴۹

اخلاق رسانه‌ای اصلی مهم در حرفه خبرنگاری است

منوچهر حبیبی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: امروزه و با توجه به وقوع بسیاری از رویدادها و وقایع خاص خبرنگار باید در کار خود حرفه‌ای باشد و همیشه نیز تحلیلی دقیق، شفاف و پرمحتوی از اتفاقات روز ارایه دهد.

وی با بیان اینکه خبرنگار، صدای رسای افکار عمومی جامعه است، تاکید کرد: پیام خبرنگار آگاهی و روشنگری است و همواره باید سعی داشته باشد تا ارتباط دوسویه و صمیمانه‌ای بین مردم و حاکمیت برقرار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته حبیبی، از آنجایی که کار خبرنگاری عشق، علاقه، تعهد و پشتکاری می‌خواهد از این رو ضربان قلب جامعه با رسانه و خبر تنظیم می‌شود. 

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین با اشاره به اینکه حرفه خبرنگاری هرچند سخت و پرمشقت است اما در کنار همه سختی‌ها، زیبایی‌های خاص به خود را نیز دارد، اظهار داشت: وجود تنها سه مورد شکایت از مطبوعات استان بیانگر آن است که رسانه‌ها و خبرنگاران ما با حفظ شان و منزلت خود و با تبعیت از قانون توانسته‌اند در این مسیر صحیح حرکت کنند.

این مسوول سیاسی، امنیت شغلی، حقوق و مزایای اندک، به خطر افتادن اقتصاد نشریات در اثر فضای مجازی و همچنین شیوع ویروس کرونا را از جمله مباحث مهمی دانست که باید به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد و افزود: قزوین با داشتن ۴۰۰ فعال رسانه‌ای، ۱۵۰ نفر از آنان در خانه مطبوعات استان به صورت رسمی ثبت نام کرده‌اند.

وی یادآور شد: هم اکنون ۲۰ خبرگزاری و پایگاه خبری فعال به همراه ۵۵ نمایندگی نشریات سراسری و ۵۰ نشریه مکتوب در سطح استان فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها روز خبرنگار سواد رسانه ای استان قزوین استانداری قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز خبرنگار سواد رسانه ای استان قزوین استانداری قزوین روز خبرنگار سواد رسانه ای استان قزوین استانداری قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۵۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره سواد رسانه‌ای برای ۱۵۰ معلم در قزوین

نقی سیاهکالی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دوره ضمن خدمت سواد رسانه‌ای «طرح شهیده طاهره هاشمی» با حضور ۱۵۰ مدرس آموزش خانواده و دبیر سواد رسانه استان قزوین برگزار شد.

وی افزود: این دوره با همکاری سازمان فضای مجازی سراج و به منظور توانمند سازی کنشگران در سواد رسانه و فضای مجازی برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: اخبار جعلی در عصر پساحقیقت، نوجوان دیجیتال یا هویت رسانه‌ای، سواد روایت، تربیت در عصر پسا حقیقت و مدیریت رسانه در خانواده، سرفصل‌های دوره ضمن خدمت طرح شهیده طاهره هاشمی بود.

وی در پایان یادآور شد: در این دوره اساتید برجسته و کشوری همچون صالح اصغری و صادق جهانبخش حضور داشتند.

کد خبر 6088134

دیگر خبرها

  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • سندروم فتوشاپ‌سازی از سلبریتی‌ها
  • سندروم فتوشاپ سازی از سلبریتی‌ها
  • برگزاری دوره سواد رسانه‌ای برای ۱۵۰ معلم در قزوین
  • سلبریتی‌ها و سندروم فتوشاپ سازی
  • سلبریتی‌ها و سندروم فتوشاپ سازی/ در حاشیۀ بیماری ترانه علیدوستی
  • سلبریتی ها و سندروم فتوشاپ سازی/ در حاشیۀ بیماری ترانه علیدوستی
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی اخلاق حرفه‌ای
  • درآمد پیش‌کش؛ کارت خبرنگاری بدهید!
  • گفتگو با حمید معصومی نژاد؛ از قبولی در آزمون ورودی پزشکی در رم تا پیشنهاد بازیگری (+عکس)