Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@15:08:08 GMT

کاهش عرضه آپارتمان‌های نوساز نقلی

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۵۳۵۱

کاهش عرضه آپارتمان‌های نوساز نقلی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ ماجرای کمبود عرضه آپارتمان‌های نوساز در بازار فروش مسکن تهران جدید نیست و عقبه دست‌کم یک ساله دارد. با این حال در تمام ماه‌های گذشته همواره در همه گروه‌های ملکی امکان جست‌وجوی واحدهای کلیدنخورده که از سوی سازنده‌ها برای تامین نقدینگی مورد نیاز شروع پروژه جدید، اصطلاحا «تک‌فروشی» می‌شدند، وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند در هر مجتمع مسکونی یک یا حداکثر دو واحد از آپارتمان‌های تکمیل شده متعلق به سازنده برای فروش عرضه می‌شد، اما همین مقدار هم تا حدودی پاسخگوی نیاز بازار بود، چراکه طی ماه‌های اخیر از شمار متقاضیان آپارتمان‌های کلیدنخورده به دلیل فاصله زیاد بودجه خریداران و قیمت نوسازها کاسته شده است.

اما در چند هفته اخیر از تعداد آپارتمان‌های نوساز عرضه شده برای فروش در گروه واحدهای نقلی به شدت کاسته شده و تعدادی از فروشنده‌ها پس از اینکه خریدار اعلام آمادگی کرده، از فروش انصراف داده‌اند. برخی از واسطه‌های ملکی می‌گویند از آنجا که روند تورم ملکی در ماه‌های اخیر با وجود رکود معاملاتی، متوقف نشده است، این گروه از فروشنده‌ها که به خوبی می‌دانند با توجه به میانگین استطاعت متقاضیان مسکن، امکان بهترین عرضه در تناسب با تقاضا را دارند، ترجیح داده‌اند از فروش دست بکشند. از گذشته مرسوم بوده که آپارتمان‌های نقلی را به لحاظ زود نقدشوندگی با «طلا» و «پراید» مقایسه می‌کردند و به همین خاطر اکنون فروشندگان این املاک، دلیلی برای عجله نمی‌بینند، چراکه تصور می‌کنند در هر زمان می‌توانند آپارتمان‌های خود را برای فروش عرضه کنند و همواره برای این املاک مشتری وجود دارد.

برخی نیز بر این باور هستند که انصراف فروشندگان مسکن به اخباری که درباره طرح «گشایش اقتصادی» سران قوا منتشر شده بی‌ارتباط نیست و برخی بنا دارند تصمیمات مهم اقتصادی خود را به پس از اعلام این خبر موکول کنند.

پربیننده ترین قیمت مسکن در محله نارمک/ رواج فسخ معاملات از سوی مالکان! قیمت مسکن در فرمانیه تهران/ وقتی دلار بازار را پُررونق می‌کند! دور باطل سیاست‌گذاری مسکن در کشور/ نگرانی از تکرار بلایی که مسکن مهر بر سر اقتصاد کشور آورد متقاضیان وام ودیعه مسکن فقط امروز برای تکمیل اطلاعات فرصت دارند خانه‌های تحت مالکیت بانک‌ها خالی نیستند/ پرداخت ۷۵هزار میلیارد تومان به متقاضیان ودیعه مسکن

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ساخت و ساز قیمت مسکن مسکن خرید مسکن آپارتمان نوساز قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۵۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان ۳ قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حسین زنجیرانی فراهانی، مدیر کل راه و شهرسازی قم در پنجمین جلسه شورای مسکن استان، گفت: طرح جامع شهرک سوم پرنیان از سوی کمیته فنی شورای عالی شهرسازی ابلاغ و پیش پروانه این شهرک توسط ستاد شهرک سازی اخذ شد.

وی افزود: با اخذ اسناد تفکیکی این شهرک، پیش بینی می‌شود واگذاری زمین‌های پرنیان ۳ ظرف ۵ ماه آینده به متقاضیان طرح جوانی جمعیت و متقاضیان عادی انجام شود.

در چارچوب واگذاری زمین به متقاضیان عادی ۳۰۰ متر و به متقاضیان واجد شرایط طرح جوانی ۲۰۰ متر زمین اعطا می‌شود.

همچنین در این جلسه مقرر شد تامین برق کارگاهی برای بخش اول شرکت‌های سایت پرنیان به سرعت انجام شود.

سیدمحمد آقامیری، استاندار قم هم در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش مسئولان استان در جهت پیشرفت مطلوب ساخت مسکن در قم گفت: پیشرفت مطلوب در این حوزه را مرهون تلاش شبانه روزی و مستمر دستگاه‌هایی هستیم که در راه خدمت به مردم، اقدام جهادی را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

وی افزود: در حوزه ساخت مسکن، مکلف به ساخت ۶۳ هزار واحد مسکونی بودیم، اما با تلاش‌های صورت گرفته این رقم را تا ۷۱ هزار واحد تا دو سال آینده رسانده ایم.

استاندار همچنین با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی بانک‌ها در ارائه تسهیلات به پیمانکاران، بر لزوم همکاری و هماهنگی هرچه بیشتر بانک‌ها در جهت شتاب دادن به طرح نهضت ملی مسکن در قم تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • گره عجیب نهضت ملی مسکن
  • اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان ۳ قم
  • تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال
  • طرح فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • آغاز فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید؛ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • آغاز اولین طرح فروش فوق‌العاده سایپا؛ نام خودرو، قیمت و زمان تحویل
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • قیمت خانه در تهران چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک