Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@21:22:35 GMT

شرایط اهدای پلاسمای خون چیست؟+ فیلم

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۵۳۵۹

شرایط اهدای پلاسمای خون چیست؟+ فیلم

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها ـ با شیوع بیماری کرونا و شدت این بیماری در برخی از مبتلایان، یکی از روش‌های موثر امروزه پلاسما درمانی است اما افراد برای اهدای پلاسما خود چه شرایطی باید داشته باشند؟ - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، بیماری کرونا این روزها بالاترین میزان تولید در دنیای خبر را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر روز برتعداد مبتلایان و آمار مرگ و میر این بیماری در جهان افزوده می‌شود از طرفی از گوشه و کنار هم خبرهایی مبنی بر پیدا شدن دارو و واکسن این ویروس به گوش می‌رسد.

پزشکان همچنان به رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک تاکید می‌کنند و البته به دنبال راهکارهایی برای درمان این بیماری هستند. از راهکارهایی که در حال حاضر برای درمان بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد پلاسما در‌مانی است که البته این روش هم دارای شرایطی است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در این خصوص اظهار داشت: یکی از روش‌های که برای کمک به درمان بیماران مبتلا به کرونا در دنیا استفاده می‌شود استفاده از پلاسمای بیماران یا افرادی است که از بیماری کرونا بهبودی پیدا کردند‌.

وی افزود: به این معنی که افراد بهبود یافته، می توانند پلاسمای خون خود را اهدا کنند. این پلاسما برای افرادی که در حال حاضر مبتلا به کرونا هستند استفاده می‌شود که می‌تواند سرعت روند بهبود را افزایش دهد و عوارض بیماری را کاهش دهد.

وضعیت ذخیره پلاسمای کاشان مناسب نیست/ لزوم راه‌اندازی نذر خون توسط بهبودیافتگاندرخواست "نذر خون" در محرم و صفر/ اهدای 4300 واحد پلاسمای کرونا توسط بهبودیافتگان184 واحد پلاسما برای درمان بیماران کرونایی استان سیستان و بلوچستان اهدا شد

مجید زینلی بیان کرد: این روش تنها داروی کرونا نیست، به طور حتم باید داروهای دیگر هم استفاده شوند در کنار درمان از این روش هم استفاده شود.

وی با اشاره به شرایط اهدا کننده پلاسما تصریح کرد:کسانی که 28 روز از بهبودی آنها می‌گذرد، می‌توانند اهدا پلاسما داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه شرایط اهدا، شبیه اهدای خون است گفت: سن اهدا کننده باید سن بین 18 تا 60 سال، وزن بالای 50 کیلو داشته باشد وهمچنین  مصرف داروهای ممنوعه و بیماری خاص نداشته باشد.

انتهای پیام/163/ش

R41346/P/S6,51/CT16 بیشتر بخوانید... وضعیت ذخیره پلاسمای کاشان مناسب نیست/ لزوم راه‌اندازی نذر خون توسط بهبودیافتگان درخواست "نذر خون" در محرم و صفر/ اهدای ۴۳۰۰ واحد پلاسمای کرونا توسط بهبودیافتگان ۱۸۴ واحد پلاسما برای درمان بیماران کرونایی استان سیستان و بلوچستان اهدا شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... وضعیت ذخیره پلاسمای کاشان مناسب نیست/ لزوم راه‌اندازی نذر خون توسط بهبودیافتگان درخواست "نذر خون" در محرم و صفر/ اهدای ۴۳۰۰ واحد پلاسمای کرونا توسط بهبودیافتگان ۱۸۴ واحد پلاسما برای درمان بیماران کرونایی استان سیستان و بلوچستان اهدا شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ یکی از بزرگان طایفه‌ای سیستان و بلوچستان درگذشت ۲ نکونام: باید با حداقل ۳ یا ۴ گل اختلاف می‌بردیم/ خوشحالی هواداران یعنی موفقیت ما ۳ پژمان: تقسیم امتیاز میان تراکتور و شاهین عادلانه بود/ صحبت زنوزی ربطی به این مسابقه نداشت ۴ جلالی: بازیکنانم به ایده‌های تیم وفادار بودند/ در انتهای جدول وضعیت بغرنج است ۵ بیش از ۲میلیون تن ذرت در کشور گم شد/ مرغداران همچنان از بازار آزاد دان می‌خرند ۶ ثبت رکوردی جدید در استراتژیک‌ترین بندر ایران / ‌بندر چابهار ‌عمیق‌ترین بندر کشور می‌شود ۷ پاشایی: انگیزه دادن به بازیکنان سخت است/ کمک داور گل را تقدیم تیم گل‌گهر کرد ۸ میزان اثربخشی واکسن ویروس کرونا چه میزان خواهد بود؟ / آیا تزریق واکسن ایمنی دائمی ایجاد می‌کند؟ مهمترین اخبار استانها شرایط اهدای پلاسمای خون چیست؟+ فیلم پاسخ مدیرکل آموزش‌ و پرورش اصفهان به مطالبه نیروهای خرید خدمات/ معلمان حقوق خود را از موسسان بخواهند مهمترین اخبار تسنیم «حسان دیاب» نخست وزیر لبنان رسما استعفا کرد نمکی: پیشنهاد تعویق یک ماهه کنکور در ستاد ملی کرونا مطرح می‌‌شود بررسی پیشنهاد دولت برای مقابله با تحریم نفتی و هدایت نقدینگی در جلسه سران قوا فرانسه در لبنان به دنبال چه چیزی است؟/ تحلیل آرایش سیاسی لبنان بعد از انفجار بیروت در گفتگو با سفیر اسبق ایران روایت رادیو بین‌المللی چین از منطق پوچ آمریکا درباره مسئله هسته‌ای ایران درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برای درمان بیماران توسط بهبودیافتگان سیستان و بلوچستان واحد پلاسما شرایط اهدا ترین اخبار نذر خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۵۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جهاد دانشگاهی عنوان کرد؛ آمادگی برای انجام یک کار بزرگ در کشور/ جلوگیری از فروش ۲۰۰ هزار تن پلاسمای خام

حسن مسلمی نائینی در خصوص طرح این سازمان برای تولید و فروش پلاسمای خون توضیح داد: طرح پالایش پلاسمای خون که در جهاد دانشگاهی برنامه ریزی شده یک طرح کلان ملی است؛ چراکه هم اکنون حجم بالای پلاسمای خون وارد کشور می شود و هزینه بالایی دارد و ارز زیادی از کشور خارج می کند.

وی با بیان اینکه، جهاد دانشگاهی در حال حاضر از امکانات لازم برای تولید پلاسما برخوردار است، افزود: جهاد دارای دانش فنی تولید پلاسمای خون است و اگر مسئولان و دستگاه های مرتبط حمایت کنند، این طرح به شکل مناسبی در کشور به سرانجام خواهد رسید.

جلوگیری از فروش ۲۰۰ هزار تن پلاسمای خام

رئیس جهاد دانشگاهی در ادامه با بیان اینکه، طرح تولید پلاسما به منظور حمایت و تعیین تکلیف بودجه برای معاون اول رییس جمهور ارسال شده است، افزود: معاون اول رئیس جمهور ضمن حمایت از این طرح، برای پرداخت و اختصاص بودجه لازم دستورات لازم را صادر کرده اند.

مسلمی نائینی در عین حال افزود: البته سازمان برنامه بودجه کشور هنوز بودجه مشخصی برای این طرح تعیین نکرده و این خود نیازمند پیگیری جدی است. اگر بتوانیم پلاسمای خون را در داخل کشور تولید کنیم، کار بزرگی را در کشور انجام داده ایم.

وی همچنین درخصوص نقش راهبردی تولید پلاسمای خون در کشور بیان کرد: با اجرای این طرح از فروش ۲۰۰ هزار تن پلاسمای خام در کشور جلوگیری خواهد شد.

مسلمی افزود: همچنین ممکن است پلاسمای خون وارداتی دارای مشکلاتی اعم از مشکلات بهداشتی و به طور کلی غیرایمن باشد و این امنیت سلامت جامعه را به مخاطره خواهد انداخت؛ بنابراین اگر این ماده در داخل کشور تولید شود، علاوه بر جلوگیری از خروج مقدار زیادی ارز از کشور، امنیت بهداشتی مردم را نیز به دنبال خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حکایت ویلچرهایی که اهدا می‌شوند و مسئولانی که پاسخگو نیستند | پای ما لنگ است و منزل بس دراز
  • اهدای مدال طلای بانوی ورزشکار به موزه آستان قدس رضوی
  • اهدای ۴۷ سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی
  • اهدای بسته‌های معیشتی به خانواده‌های زندانیان دزفول
  • رئیس جهاد دانشگاهی عنوان کرد؛ آمادگی برای انجام یک کار بزرگ در کشور/ جلوگیری از فروش ۲۰۰ هزار تن پلاسمای خام
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • انتقال خون لرستان سه رتبه نخست کشوری را کسب کرد
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • سالم‌سازی هوای پاک محیط با پلاسمای سرد