Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@09:43:23 GMT

منظور از اصل غرامت در بیمه چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۵۴۴۷

منظور از اصل غرامت در بیمه چیست؟

به گزارش افکارنیوز، اصل جبران خسارت یکی از بنیادی‌ترین اصول در قرارداد بیمه خسارت است و نقش موضوعی دارد.   اخبار اقتصادی- به عبارت دیگر قلمرو موضوعی گسترده تری نسبت به مفهوم خسارت در مسئولیت مدنی دارد.    این اصل دو جلوه دارد اول اینکه به موجب این اصل، بیمه گر متعهد به جبران خسارتی است که در نتیجه وقوع حادثه مورد بیمه بر اموال بیمه گذار در بیمه اموال و بر اشخاص در بیمه مسئولیت وارد شده است به همین دلیل جبران خسارت باید زیاندیده را در وضعیتی که قبل از وقوع حادثه داشته قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    درواقع، خسارت وارده باید به تمامی و به نحو مطلوب جبران شود که به بعد اثباتی نیز معروف است.    دوم اینکه جبران نباید موجب افزایش دارایی زیان دیده شود و بیمه نباید هرگز به صورت منبع انتفاع برای زیاندیده درآید.    هرچند این اصل دارای دو رویکرد متفاوت یا مثبت و منفی است، اما در مقام اجرا و اعمال آن لازم است رویه قضایی بر بعد اثباتی آن اعتماد و تکیه کند، مگر آنکه خلاف آن ثابت شود.    این اصل از قواعد آمره قرارداد‌های بیمه خسارت محسوب می‌شود که در اجرای آن، بیمه گران تعهد دارند که خسارت واقعی (ارزیابی شده) زیان دیدگان را طبق مفاد و شرایط بیمه نامه صادر شده، حداکثر تا سقف تعهدات بیمه‌ای جبران کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: خسارت بیمه خسارت واقعی بیمه خسارت خسارت واقعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۵۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مسدودی بیش از هزار و ۳۰۰ کارت ملی در استان قزوین

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، حسین رجبی افزود: در سال‌های اخیر در برخی از احکام، محرومیت‌های اجتماعی از قبیل مسدود کردن اسناد هویتی و کارت ملی باعث می‌شد تا زندگی فرد دچار مشکل شود و تا زمانی که با دستور قضایی این محدودیت رفع نشود افراد نمی‌توانند از خدمات بهره‌مند شوند.   وی ادامه داد: به همین منظور پس از دستور رییس قوه قضاییه و به منظور رعایت حال حقوق شهروندان،  برای آزادسازی اسناد هویتی و کد ملی این افراد اقدام شد.   دادستان قزوین افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، اسناد هویتی هزار و ۳۱۵ نفر در استان  توقیف است که دستورات لازم برای رفع مسدودی این اسناد به اداره ثبت احوال استان صادر شده است.   رجبی اضافه کرد:  همچنین به قضات ابلاغ شد تا از صدور دستور مسدودی کد ملی و اسناد هویتی محکومان خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • ایوانکی رکورد دار بارندگی در استان سمنان
  • خمس: یک لحظه هم در ایران احساس عدم امنیت نداشتم/غرامت نگرفتم
  • رفع مسدودی بیش از هزار و ۳۰۰ کارت ملی در استان قزوین
  • درخواست غرامت 120 میلیونی برای بازیکن کشته شده!
  • ماجرای خطر یک کلاهبرداری بزرگ از قربانیان جنگ تحمیلی
  • جذب اعتبارات جهت جبران خسارات سیل اخیر
  • اعزام تیم ملی پاراتیراندازی به جام جهانی در کره جنوبی
  • وزیر نیرو:مدیریت بحران از وقوع خسارت جبران ناپذیر سیل جلوگیری کرد
  • وزیر نیرو: سیل جنوب کشور خسارت جبران ناپذیری نداشت
  • کمبود بارش‌ها ۱۵ درصدی شد