Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@13:59:38 GMT

زیان ۷۰۰ میلیاردی واحدهای صنعتی لرستان از کرونا

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۵۵۴۷

زیان ۷۰۰ میلیاردی واحدهای صنعتی لرستان از کرونا

ایسنا/لرستان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از زیان ۷۰۰ میلیاردی واحدهای صنعتی استان از کرونا خبر داد.

‌محمدرضا صفی خانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: واحدهای صنعتی و صنفی این ‌استان زیان ۷۰۰ میلیارد تومانی از کرونا دیده‌اند. ‌

وی با اشاره به اینکه ۶۴ هزار واحد صنفی و ۱۶۰۰ واحد صنعتی در استان وجود دارد، افزود: خسارت به واحدهای ‌صنعتی و صنفی استان بسیار بالا بوده و این واحدها به‌شدت نیازمند کمک و حمایت‌های دولت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفی خانی اضافه کرد: اکثر کسب‌وکارها با تعطیلی کارشان از کرونا آسیب دیدند و آن‌هایی که فروششان ‌شب عیدی بود، خسارت بیشتری داشتند. ‌

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان ادامه داد: چون در بازار تقاضا برای خرید محصولات واحدهای ‌تجاری کم بود و از طرفی واحدهای تولیدی تعطیل شدند، خسارات زیادی را داشتیم و تنها واحدهایی که با ‌مایحتاج عمومی سروکار داشتند خسارت ندیدند. ‌

وی افزود: ما با بررسی و برآورد خسارات به واحدهای صنفی و صنعتی لرستان، انتظارات خود را در ‌قالب پیشنهادات به وزارت و دولت ارائه داده‌ایم. ‌

صفی خانی با اشاره به اهم انتظارات واحدهای صنعتی و صنفی از دولت برای حمایت از آن‌ها، تصریح کرد: ‌بخشودگی‌های بانکی و مالیاتی اولین پیشنهاد ماست. همچنین از تأمین اجتماعی انتظار می‌رود در این شرایط ‌بحران کمک حال واحدها شود و لیست بیمه را با تأخیر دریافت کند و نسبت به این موضوع سخت‌گیری نداشته ‌باشد. ‌

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان ‌ یادآور شد: برای رونق واحدهای صنفی و صنعتی، دوره پساکرونا ‌بسیار با اهمیت است چراکه در آن زمان مشخص می‌شود چقدر آسیب واقعی وارد شده و واحدهای تولیدی و ‌صنفی برای شروع کار مجدد با مشکلاتی بسیاری مواجه خواهند بود و نیاز به حمایت جدی دارند. ‌

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کسب وکارها سازمان صمت کروناویروس همه علیه کرونا واحدهای صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۵۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال واحدهای ضایعاتی مجوزدار به شهرک ضایعات تا ابتدای تابستان

ایسنا/یزد فرماندار یزد اعلام کرد: طی ابلاغ کتبی به ۱۷۰ واحد ضایعاتی مجاز دارای پروانه صنفی، مهلت داده شد تا در بازه زمانی مشخص (ابتدای فصل تابستان) جهت انتقال به شهرک ضایعات اقدام کنند.

«سیدمحمدرضا مدرسی» پیش از ظهر امروز در یک گفت‌وگوی رادیویی گفت: طی ۱.۵ سال گذشته و طبق تفاهم نامه‌های منعقد شده با دستگاه‌های خدمات رسان، خطوط انتقال انرژی و ایجاد راه دسترسی جاده‌ای برای اتصال به محورهای مواصلاتی در داخل شهرک ضایعات انجام شده است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصدی این شهرک، تصریح کرد: فاز یک این شهرک نهایی شده و آماده استقرار واحدهای صنفی است.

مدرسی اظهار کرد: تاکنون ۷۰ واحد به متقاضیان واگذار شده که باید در بازه زمانی دو ماهه برای حصارکشی، دریافت انشعابات، ایجاد دفاتر و سایر نیازها به شهرک ضایعات منتقل شوند.

وی با بیان اینکه اخطارهای کتبی به صورت حضوری به این واحدها ابلاغ شده است، گفت: این واحدها براساس تفاهم‌نامه، در بازه زمانی مشخص که از زمستان ۱۴۰۲ شروع و تا اوایل تابستان سال جاری ادامه خواهد داشت باید جهت انتقال به شهرک ضایعات اقدام کنند.

مدرسی خاطرنشان کرد: جلسات متعددی با محوریت فرمانداری برای آگاهی سازی فعالین صنفی در حوزه ضایعات با حضور دستگاه‌های امنیتی و انتظامی، شرکت شهرک‌های صنعتی، اتاق اصناف و همچنین سازمان صمت به منظور تعیین مهلت زمانی برای انتقال واحدهای ضایعاتی انجام شده است.

فرماندار در ادامه با اشاره به این که یکی از مسائل مهم عدم صدور مجوز برای فعالیت واحدهای ضایعاتی جدید است، افزود: تا انتقال کامل واحدهای ضایعاتی به شهرک، مجوز جدیدی صادر نخواهد شد.

مدرسی همچنین افزود: فعالیت واحدصنفی غیرمجوزدار در سطح شهرستان پذیرفتی نیست؛ به خصوص در بحث ضایعات که حواشی امنیتی، انتظامی و مسائل اجتماعی بسیاری دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟
  • ۳۴۹۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی انجام شد
  • بازنشسته شدن پیش از موعد یک هزار و ۷۴۷ کارگر مشاغل سخت در لرستان
  • طرح پایش و عارضه‌یابی واحدهای صنعتی در کردستان اجرایی می‌شود
  • تشکیل ۳۸ پرونده تخلف صنفی در سبزوار
  • پایش و عارضه یابی واحدهای صنعتی منجر به توسعه تولید و اشتغال می شود
  • زیان میلیاردی اسرائیل از حمله دیشب ایران
  • انتقال واحدهای ضایعاتی مجوزدار به شهرک ضایعات تا ابتدای تابستان
  • صدور بیش از ۴ هزار پروانه کسب صنفی در خراسان جنوبی
  • استرداد حدود ۱۰ میلیارد ریال به شاکیانِ واحدهای صنفی مشهد